    Date: Fri, 31 Oct 2014 13:14:11 +0100
    From: twistedme <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: zamienił stryjek siekierkę na kijek

    Witam,

    ponoć nie ma głupich pytań, a nie bardzo jestem sprzętowcem i nie śledzę
    nowinek w tym temacie dlatego pytam, mianowicie przyszła mi dziś do
    głowy myśl i chciałbym prosić o zweryfikowanie tego pomysłu :)

    Mały rys historyczny:)

    Kilka ładnych lat temu. Zaraz po premierze, zakupiłem do firmy bardzoooo
    na wyrost 5d mark II + 24-105. Teraz mam jeszcze do tego najtańszą 50 C
    i makro sigmy 150 mm. Fotografia (głównie w studio) jest dodatkiem do
    mojego biznesu, nie rozwinęło się to tak jak planowałem inwestując w 5d,
    aczkolwiek sporadycznie mam jakieś zlecenia, a to na architekturę, a to
    na jakieś biżuty, coś tam się kręci, czasem jakiś film.

    Teraz zainteresowałem się fotografią i filmowaniem z powietrza, mam
    gówienko do latania z gopro, zrobiłem papiery i zaczynam budowę czegoś
    większego, co udźwignie mi - wstępnie wybór padł na a6000, bo wożenie 5d
    sobie odpuściłem :) Chciałbym spróbować się w to pobawić komercyjnie.

    Dzisiaj tak sobie oglądam jakieś filmy o a6000 i w sumie to
    zastanawiałem się czy nie sprzedać tego 5d w cholerę (chociaż mam do
    niego sentyment, bo to pierwszy profesjonalny aparat jaki miałem w ręku.
    Całej szklarni i nie przerzucić się na to sony całkowicie... Może coś mi
    zostanie na nowe szkiełka :)

    I to właśnie to głupie pytanie :) Myśleć w ogóle o takiej wymianie, czy
    sobie odpuścić i jak zamieniać 5dII to tylko na 5dIII? Czy iść w a7?
    Wtedy to już na 100% musiałbym wszystko sprzedać, bo nie wydolę finansowo...

    Podsumowując:
    1. kupić a6000 (lub coś innego, co?) i zostawić 5d, bo jakościowo to
    nadal przepaść między aspc a FF?
    2. wymienić 5d na a6000, bo wszystko poszło tak do przodu, że różnica
    przy takim zastosowaniu jak moje będzie minimalna?
    3. wymienić 5d na a7?
    4. inne opcje.

    Co o tym myślicie?

    pozdro