  • 11. Data: 2010-12-12 21:18:57
    Temat: Re: zaroka matowa a pierdolona UE
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Dec 2010 21:17:55 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Pierdzistołek napisał, że emisja rtęci wprawdzie wzrośnie, ale
    >"jednocześnie wykazano, że ilość tę można znacznie zmniejszyć".
    >Można, co nie znaczy, że ktoś się tym przejął i z możliwości
    >skorzysta -- tu już żadnych dyrektyw nie ma. Jak w kabarecie.

    Sa sa - przeciez swietlowka odpad niebezpieczny i utylizacja
    obowiazkowa.

    J.

  • 12. Data: 2010-12-12 21:40:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Sa sa - przeciez swietlowka odpad niebezpieczny i utylizacja
    > obowiazkowa.

    Ale ową obowiązkowość pierdzistołek już uwzględnił w swoich
    rachunkach. To jednak nie rozwiązuje np. problemu świetlówek
    tłukących się w przewracających się lampach. To znaczy problem
    da się rozwiązać (nie kłamał, że "wykazano") -- choćby w przemyśle
    spożywczym są normy na lampy wyładowcze o podwójnym czy potrójnym
    zabezpieczeniu przed ucieczka gazu. Ale one są rząd czy dwa rzędy
    wielkości droższe od zwykłych. No to trzymajmy się za kieszeń, bo
    pierdzistołek długo bez napisania nowej dyrektywy nie zdzierży.
    Ta będzie zrealizowana 1 września 2013. Wtedy czas na następną.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2010-12-12 21:57:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > pierdzistołek długo bez napisania nowej dyrektywy nie zdzierży.
    > Ta będzie zrealizowana 1 września 2013. Wtedy czas na następną.

    Jarku, starzejesz się... bycie wrogiem zmian to pierwszy objaw :-)

  • 14. Data: 2010-12-12 22:06:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Jarku, starzejesz się... bycie wrogiem zmian to pierwszy objaw :-)

    E tam. Inne objawy zaobserwowałem dużo wcześniej.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2010-12-12 22:17:30
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Czesc,
    >
    > wiedzialem, ze UE kombinuje z zarowkami jako zarowkami, ale nie
    > wiedzialem, ze nie podobaja jej sie w pierwszej kolejnosci zarowki
    > matowe.
    >
    > A czy wystepuje wogole cos takiego jak zarowka halogenowa matowa?
    > Potrzebuje zarowek matowych do lampek przy biurku i do czytania.
    > Matowe zarowki lepiej rozpraszaja swiatlo i bardziej rownomiernie
    > oswietlaja powieszchnie biurka/ksiazki.
    >
    > Skoro matowej jej sie nie podobaja, to dlaczego wszystkie swietlowki
> [...]
    I dobrze ze zlikwidują zarowki. One zwyczajnie nie przystaja do wspolczesnych
    czasow. Wycofanie zarowek da a w zasadzie juz dalo impuls do wdrazania do
    produkcji alternatywnych zrodel swiatla. Swietlowka kompaktowa to wedlug mnie
    rozwiazanie na jakis czas. W przeciagu kilku lub kilkunastu lat pojawia sie
    inne cuda do robienia swiatla. Zarowka ze swoja niska cena blokowala rozwoj.
    Przez tlumaczenie nie dalo by sie wyeliminowac zarowek.

  • 16. Data: 2010-12-12 22:22:46
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > No nie, w drugiej. W trzeciej beda 60W itd.

    > To sobie wstaw do lampki matowa swietlowke, albo matowa ledowke :-)
    Matowe to sa pseudo mózgi euro komuchów. Przyklady ich popier.....lenstwa
    mozna by mnozyc w nieskonconosc.
    Najwiekszy to ograniczenie emisji CO2. Niech przestana oddychc skoro im CO2
    przeszkadza.
    Nikt poza kawalkiem Europy nie robi sobie nic z Emisji CO2 a my musimy sie
    dostosowac i dostajemy po dupie przez tych........ Tu sie ugryze w jezyk bo
    szkoda klawiatury :P

    Z mojego podwórka dorzuce normy dotyczace wody w kranach. EuroKolochz
    wymyslil jakies nowe normy na zawartosc manganu i zelaza. Nasi specjalisci
    od wodociagów wyj.....ali potezna kase na stacje uzdatniania bardzo dobrej
    jak dotychczas wody i teraz z kranu leci chlorówa jak w Wrocku zaraz po
    powodzi.

    Wiem ze temat troche NTG ale nie moglem sie powstrzymac zeby troche sie
    pozalic.

    Pzdr.
    Gejzero.

  • 17. Data: 2010-12-13 00:21:19
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Dec 2010 21:52:22 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Kiedyś były. Obecnie są niekoszerne.
    Dalej sa, z ceramicznymi bankami zarnikow. One tez nie moga byc calkiem
    przejrzyste. Tyle, ze zazwyczaj ich moce zaczynaja sie od xxx watow.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 18. Data: 2010-12-13 00:34:23
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Ale to ani trochę nie wyjaśnia zakazu używania matowych żarówek (które
    > matowe być nie muszą, ale lepiej gdy są) przy jednoczesnej aprobacie
    > świetlówek (które matowe być muszą). Chędożony urzędas zakazał, ale
    > nie napisał dlaczego. I jeszcze na dodatek wpisał gdzie trzeba, że
    > "z wyjątkiem kompaktowych lamp fluorescencyjnych",

    Ale to nie musi oznaczać że chodziło o matowy luminofor. Może chodzi o
    matową bańkę zewnętrzną w świetlówkach typu ecotone czy ambiance. Można
    się domyślać istotna jest tu gorsza sprawność żarówki z matową bańką,
    która jeszcze bardziej pogarsza wydajność zwykłej żarówki. Tylko że idąc
    tym tropem to unia zabroni nam stosowania abażurków :(

    MD

  • 19. Data: 2010-12-13 00:49:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Ale to nie musi oznaczać że chodziło o matowy luminofor. Może chodzi
    > o matową bańkę zewnętrzną w świetlówkach typu ecotone czy ambiance.

    Nie, nie o to chodzi. Zdefiniowano "lampę przezroczystą" jako "posiadającą
    wyłącznie przezroczyste bańki, w których wytwarzający światło żarnik,
    dioda elektroluminescencyjna lub rurka wyładowcza są wyraźnie widoczne"
    (prawda, że genialne i odkrywcze!), następnie "lampę nieprzezroczystą"
    jako zaprzeczenie tegoż. A "kompaktowe lampy fluorescencyjne" po prostu
    wyłączono spod tych uczonych dywagacji dając im świadectwo koszerności.

    > Można się domyślać istotna jest tu gorsza sprawność żarówki z matową
    > bańką, która jeszcze bardziej pogarsza wydajność zwykłej żarówki.

    Skąd, nie pogarsza wcale. To znaczy nie w stopniu mierzalnym. Żarówki
    matowe wymyślono kiedyś, aby poprawić wydajność oświetlenia. Po prostu
    można do nich stosować oprawy, które odbijają a nie rozprasszają
    światło, żarówka w nich pozostaje nieosłonięta. Takie oprawy mają
    najwyższą sprawność (liczoną wraz z żarówką).

    > Tylko że idąc tym tropem to unia zabroni nam stosowania abażurków :(

    Nie zabroni, tylko wprowadzi obowiązek certyfikowania każdego z osobna.
    Świadectwo energetyczne będą musiały mieć, tak jak budynki.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2010-12-13 00:54:32
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyłącznie przezroczyste bańki, w których wytwarzający światło żarnik,
    > dioda elektroluminescencyjna lub rurka wyładowcza są wyraźnie widoczne"

    No i w zwykłej świetlówce kompaktowej wyraźnie widzę rurkę wyładowczą :)
    A w otoczonej matową bańką nie widzę.

> [...]
    > światło, żarówka w nich pozostaje nieosłonięta. Takie oprawy mają
    > najwyższą sprawność (liczoną wraz z żarówką).

    To jaka jest sensowna przyczyna zakazu stosowania matowej bańki?

    MD