  • 11. Data: 2017-08-27 10:45:04
    Temat: Re: zasięg i prędkość internetu gsm. takie tam spostrzeżenia wakacyjne.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/26/2017 11:50 PM, JoteR wrote:
    > A jakie inne zmartwienia opisał? Nawałnice na Pomorzu? Zimny Bałtyk?
    > Horrendalne ceny?

    Z tego nie wynika że internet to jego najwieksze zmartwienie. To jego
    *obserwacja*.

    > Swoją drogą, miło zobaczyć, z jakim szerokim odzewem spotkał się mój
    > komentarz. Szkoda tylko, że znacznie mniejszym zainteresowaniem cieszą
    > się wątki merytoryczne

    Ale Twój komentarz nie był merytoryczny.

    > - o zablokowanym tetheringu czy laptopie z
    > gniazdami na tylnej listwie. Jakoś wtedy lista dyskutantów kurczy się
    > niczym zasięg GSM nad morzem.
    > Miłego trollowania ;->

    Kazdy przejaw złosliwości kończy się kontr złosliwością. Nie dziw się.
    Problemy przepustowości w peaku uzywania netu sa jak najbardziej istotne
    i jak najbardziej warunki typu kiepska pogoda we Władku w szczycie
    sezonu mieszczą się w temacie bo to niezły przykład który cieżko znaleźć
    poza wybrzeżem w takiej skali.

    Laptopy z gniazdami na tylnej listwie mają mniej wspólnego z gsm n iż
    tłok we Władku.

  • 12. Data: 2017-08-27 12:00:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-26 o 23:50, JoteR pisze:

    > A jakie inne zmartwienia opisał? Nawałnice na Pomorzu? Zimny Bałtyk?
    > Horrendalne ceny?

    Po co miałby o tym pisać na pl.misc.telefonia.gsm?

    > Swoją drogą, miło zobaczyć, z jakim szerokim odzewem spotkał się mój
    > komentarz. Szkoda tylko, że znacznie mniejszym zainteresowaniem cieszą
    > się wątki merytoryczne

    I to mówi facet, który na wątek merytoryczny odpowiada niemerytorycznie.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2017-08-27 19:49:18
    Od: h...@g...com

    W dniu sobota, 26 sierpnia 2017 20:12:29 UTC+2 użytkownik JoteR napisał:

    > I naprawdę Twoim największym zmartwieniem podczas urlopu jest niemanie
    > internetu? Współczuję...

    Nie zawsze się chce lub jest ku temu możliwość piec się na plaży.
    Lub siedzieć w knajpie na piwie po 8 zł za 0,4 litra.
    I choćby chcąc poczytać co słychać na grupie potrzebny jest dostęp do sieci.
    Nie mówię już o obejrzeniu filmu, np. o 22:00 na TV Puls Dziedzictwa Bourne'a

    --
    Heniek

  • 14. Data: 2017-08-28 17:38:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <h...@g...com> f...@g...co

    : I choćby chcąc poczytać co słychać na grupie potrzebny jest dostęp do sieci.

    Do tego wystarczy lejek VirginM.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

  • 15. Data: 2017-08-28 19:13:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >net będzie. a tu dupa. znaczy w wieczorkiem, przy marnej pogodzie
    >wyciągałem 0.2 mega, czyli masakra kompletna. nieważne czy tmobile
    >czy plus, bo ogrange wcale nie działał. 2.9km od nadajnika, "z
    >drugiej strony" budynku miałem gsm 3/4 zasięgu g3, h+, 1/4 zasięgu.
    >więc modem trzeba było wystawiać do samochodu, albo pod wiatę, bo 1/4
    >zasięgu wcale nie dawała interetu. Rankiem, gdy grzało słoneczko,
    >transfer 3-5 mega. Jak to możliwe? Domyślam się że gdy pogoda była
    >marna, wielu turystów "interneciło" więc system się "zatykał".

    Oprocz naturalnego podzialy transferu, jest jeszcze takie zjawisko
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Oddychanie_kom%C3%B3re

    Dotyczy CDMA, wiec nie wszystkich spotykanych u nas standardow.

    >Jak wobec tego odczytywać informacje zawarte w reklamach? Oferujemy
    >Ci transfer 150 mega, ale jeśli będziesz jedynym klientem i to w
    >odległości 100m od btsa?

    Tak naprawde tak to jakos wychodzi.

    >Czy nie lepiej byłoby, gdyby z nakazu UOKiK, każdy operator musiał
    >podać jaką prędkość oferuje gdyby do wszystkich BTSów naraz,
    >"zalogowali" się wszyscy klienci i "ciąglęli" dane?

    Ale po co, skoro, np przecietny klient ciagnie dane rzadko ?
    I nadal by nic nie dawalo, bo klient przeciez z reguly do jakiegos BTS
    podlaczony, to sie sumaryczna zajetosc nie zmienia.
    Nad morzem wolno, ale za to w Warszawie szybko :-)

    J.

  • 16. Data: 2017-08-29 17:39:53
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"

    : I choćby chcąc poczytać co słychać na grupie potrzebny jest dostęp do
    sieci.

    Do tego wystarczy lejek VirginM.
    ---
    Tak Ci się tylko wydaje boś nad morzem nie był

  • 17. Data: 2017-08-29 19:57:59
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Od jakiegoś czasu mam nowe hobby które powoduje że łażę
    po lasach bagnach dzirach itd.
    Mój stary smamsung w play czasami jest poza zasięgiem.
    Żona ma dwusimową lumie.
    W T-mobil też czasami jest problem ze zwykłym zasięgiem.
    Natomiast ma drugą pracową kartę w
    https://www.truphone.com/pl/
    I nie wiem jak to robi to zawsze daje rade.
    Z internetem we Władku też nie było problemu na tej drugiej karcie.

  • 18. Data: 2017-08-29 23:06:04
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 28 Aug 2017 17:38:16 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    >Do tego wystarczy lejek VirginM.

    O ile będzie w zasięgu Play. Bo jak nie, to krajowy roaming na
    niewiele się da. Przerabiane na Mazurach w tym roku, karta Playa.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 19. Data: 2017-08-30 18:11:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "re" oo41si$i4a$...@m...internetia.pl

    > Do tego wystarczy lejek VirginM.
    > ---
    > Tak Ci się tylko wydaje boś nad morzem nie był

    Nad morzem są jakieś narzuty przesyłowe? ;)

    IMO wszędzie kilkadziesiąt kb/s wystarczy
    do m@ili i grup dyskusyjnych.

    Lejek VM obsłuży z powodzeniem naraz:

    - m@ile
    - grupy z NNTP
    - AGPS
    - czas z NTP
    - pogodę

    Oczywiście zasięg jest konieczny także do lejka.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.