  • 1. Data: 2017-08-17 14:47:51
    Temat: Lenovo A3500-H a tethering
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    Wymieniony w tytule tablet - w wyniku pizgnięcia nim o rączkę hamulca
    ręcznego - przyozdobiony został malowniczą "pajęczynką". Ale poza tym
    wygląda nadal na w pełni sprawny. Ponieważ potrzebuję od czasu do czasu
    połączenia internetowego do netbooka, zostawianego na dłużej w różnych
    dziwnych miejscach, postanowiłem wykorzystywać ten tablet jako hotspot
    Wi-Fi. Nabyłem więc w salonie Play drogą kupna (bo darmowe startery akurat
    dziwnym trafem się skończyły, a nowych ponoć nie dowieźli) kartę z 3 GB za
    całe 9 zł i przystąpiłem do zestawiania całego tego interesu. Jakież było
    moje rozczarowanie, gdy okazało się, że opcja "Tethering i punkt dostępu"
    pomimo wetknięcia zaktywowanej karty nadal pozostaje wyszarzona. Dziwne, bo
    tablet nie wygląda na brand(zl)owany przez jakiegoś operatora. I tu pytanie
    do znawców: próbować tego
    https://www.oneclickroot.com/root/lenovo-lenovo-a350
    0-h-a3500h_a422_01_23_140428-4-2-2/ i
    co to jest warte, czy może kopać w sklepie Play, a jeśli tak, to czy jest
    tam coś, co ominęłoby tę idiotyczną blokadę i jak to się nazywa?
    Ponieważ ładowanie z USB netbooka idzie kulawo, więc tethering USB raczej
    nie wchodzi w rachubę. Bluetooth też raczej niezbyt ze względu na
    nienachalną prędkość. Nie, tablet nie wystawia usługi "modem GPRS" ani po
    Bluetooth, ani po USB.
    Całość służyłaby tylko do podłączania się doń TeamViewerem, żadnych HTTP czy
    innych e-maili.

    JoteR

  • 2. Data: 2017-08-18 08:51:48
    Temat: Re: Lenovo A3500-H a tethering
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-08-17 o 14:47, JoteR pisze:
> [...]
    > ani po Bluetooth, ani po USB.
    > Całość służyłaby tylko do podłączania się doń TeamViewerem, żadnych

    Skąd wiadomo że to jakaś blokada? Pewnie nie masz włączonej "transmisji
    danych" ew. wifi, to i opcja tetheringu jest nieaktywna.

  • 3. Data: 2017-08-18 18:08:21
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Trybun" napisał:

    > Skąd wiadomo że to jakaś blokada? Pewnie nie masz włączonej "transmisji
    > danych" ew. wifi, to i opcja tetheringu jest nieaktywna.

    Jeśli masz mnie za idiotę, to napisz to wprost. Nie bój się, w najbliższym
    czasie nie wybieram się do Wielkopolski, więc ewentualnego liścia możesz
    otrzymać tylko wirtualnie.
    A tak na poważnie, to szperając w tzw. międzyczasie po internetach,
    natknąłem się na przetarg ogłoszony przez Intercity na tablety, gdzie jednym
    z wymagań była zablokowana w ROM-ie możliwość tetheringu. Może więc ten
    tablet znalazłem gdzieś przy torach? ;->
    W każdym razie problem poniekąd rozwiązany, zaaplikowałem znalezioną tu
    https://forum.xda-developers.com/android/development
    /guide-lenovo-a3500-h-t2879208
    procedurę, ale opcja tetheringu nadal była wyszarzona. Zacząłem więc
    próbować na chybił-trafił aplikacje do tetheringu ze sklepu i drugi z kolei
    widget dał mi dostęp do uruchomienia i konfiguracji hot-spota. Jeszcze tylko
    dołożyłem jakiś programik typu keep tethering on i cały interes zaczął
    działać.
    Wszystkim dyskutantom dziękuję za udzieloną pomoc ;->

    JoteR

  • 4. Data: 2017-08-18 18:36:12
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-08-18 o 18:08, JoteR pisze:

> [...]
    > interes zaczął działać.
    > Wszystkim dyskutantom dziękuję za udzieloną pomoc ;->

    Zasadniczo aby włączyć tą funkcję trzeba kilku kliknięć. Ale aby to
    zrobić musi wcześniej być spełnione przynajmniej dwa warunki - włączona
    transmisja danych i wifi. Wcale nie trzeba być idiotą aby coś z tych
    rzeczy przeoczyć. A w ogóle co to za producent który sprzedaje sprzęt do
    którego obsługi oprogramowanie trzeba ściągać od od podmiotów trzecich..

  • 5. Data: 2017-08-18 19:42:02
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Trybun" napisał:

    > Zasadniczo aby włączyć tą funkcję trzeba kilku kliknięć.

    Zapewniam was, towarzyszu z domeny .ru, że czekając na jakąś podpowiedź,
    miałem bardzo dużo czasu na przeklikiwanie się przez wszystkie możliwe opcje
    i ustawienia. Także w myTab z Biedronki z Androidem 4.4.2, gdzie nawet bez
    wetkniętego SIM-a da się wejść w zakładkę "Tethering i punkt dostępu", a
    nawet uruchomić hot-spota, choć z oczywistych względów dostępu do internetu
    nie będzie.

    > Ale aby to zrobić musi wcześniej być spełnione przynajmniej dwa warunki -
    > włączona transmisja danych i wifi.

    Jest to tak zwany trzeci rodzaj prawdy - uruchomienie hot-spota i tak
    automagicznie wyłącza Wi-Fi, co jest poniekąd zrozumiałe. Zresztą zrób sam
    eksperyment: wyłącz Wi-Fi i uruchom tethering. Działa? Działa. Czary? A nie,
    wy przecież - zgodnie z materialistyczną dialektyką w rzeczy niematerialne
    nie wierzycie. Zresztą patrz akapit wyżej.

    > Wcale nie trzeba być idiotą aby coś z tych rzeczy przeoczyć.

    To wytłumacz mi taką rzecz: po tym niby rootowaniu mam nadal wyszarzoną
    opcję tetheringu. Ale pacając widget Tethering Toggle nagle zostaję
    przeniesiony do menu z całą pewnością systemowego "Tethering i punkt
    dostępu" (tego, do którego nie mogę się normalnie z poziomu Ustawień
    dostać), w którym mogę sobie ustawić hot-spot, a także tethering via BT i
    USB. Android 4.2.2, wersja jądra 3.4.5, kompilacja
    A3500H_A422_01_23_140701_BG. Co i gdzie przeoczyłem?

    > A w ogóle co to za producent który sprzedaje sprzęt do którego obsługi
    > oprogramowanie trzeba ściągać od od podmiotów trzecich..

    Kasa, misiu, kasa. Za wielką Wodą za umożliwienie tetheringu trzeba
    operatorom płacić. Sam Pszemol o tym tu niegdyś pisał i - o paradoksie! -
    był zdziwiony panującą u nas "wolnoamerykanką ;->
    I pamiętaj co napisałem o kolejorzach ;->

    JoteR

  • 6. Data: 2017-08-18 20:07:14
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Zasadniczo aby włączyć tą funkcję trzeba kilku kliknięć. Ale aby to
    > zrobić musi wcześniej być spełnione przynajmniej dwa warunki - włączona
    > transmisja danych i wifi.

    W dwóch moich Samsungach (android 4.2 i 6) nie muszę włączać wi-fi, aby
    mieć tethering. Co więcej, próba włączenia wi-fi wyłącza hotspot.

  • 7. Data: 2017-08-19 11:25:28
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-08-18 o 19:42, JoteR pisze:

> [...]
    > zakładkę "Tethering i punkt dostępu", a nawet uruchomić hot-spota,
    > choć z oczywistych względów dostępu do internetu nie będzie.

    W tak prostej sprawie niepotrzebne jest szukanie odpowiedzi w gwiazdach,
    podczas gdy ona jest na wysokości nosa.

> [...]
    > Czary? A nie, wy przecież - zgodnie z materialistyczną dialektyką w
    > rzeczy niematerialne nie wierzycie. Zresztą patrz akapit wyżej.

    No najwyraźniej źle się wyraziłem co do tego wifi. W moich uprzędzeniach
    pod opcją 'przenośny punkt dostępu", są trzy podpunkty "bluetooth, usb i
    wifi. Pisząc wifi to właśnie w tej opcji przesył wifi miałem na myśli.
    Zresztą co ja ci się tłumacze, ktoś by pomyślał że to ja mam problem i
    jestem besztany przez jakiegoś experta z tytułem profesorskim w tej
    dziedzinie.

> [...]
    > tethering via BT i USB. Android 4.2.2, wersja jądra 3.4.5, kompilacja
    > A3500H_A422_01_23_140701_BG. Co i gdzie przeoczyłem?

    Tu nie ma czego przeoczyć, problemem może być tylko samo urządzenie, w
    sensie niesprawne, albo SIM karta, no, ew. zła konfiguracja użytkownika.
    Wtedy i tylko wtedy opcja "punktu dostępu" ma prawo być nieaktywna.

> [...]
    > paradoksie! - był zdziwiony panującą u nas "wolnoamerykanką ;->
    > I pamiętaj co napisałem o kolejorzach ;->

    Zapominasz o prawach konsumenta - urządzenie niesprawne klient może
    zwrócić, i co gorsza - definitywnie skreślić firmę praktykującą takie
    zasady. Kupując urządzenia przeznaczone na jakiś inny zewnętrzny rynek
    to już jest twoje indywidualna ryzyko.

    Nie pamiętam o 'kolejorzach", to że są zwyczajnie pozbawieni jaj to sam
    wiem od czasu gdy z drużyna rozstał się Franek Smuda. Zdaje się jednak
    że ta mizeria jaką reprezentuje teraz nie przeszkodzi mu w zdobyciu
    majstra, bo inni grają jeszcze większą degrengoladę..

  • 8. Data: 2017-08-19 11:27:10
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-08-18 o 20:07, Uncle Pete pisze:

    > W dwóch moich Samsungach (android 4.2 i 6) nie muszę włączać wi-fi,
    > aby mieć tethering. Co więcej, próba włączenia wi-fi wyłącza hotspot.

    Widać w opcji "punkt dostępu" wifi masz ustawione domyślnie. Ja w swoich
    urządzeniach muszę to "ptaszkować" ręcznie.

  • 9. Data: 2017-08-19 12:01:34
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Trybun" napisał:

    > W moich uprzędzeniach pod opcją 'przenośny punkt dostępu",

    I właśnie ta opcja jest u mnie wyszarzona.
    Dlatego pytanie było konkretne: próbować "zrootowania" za pomocą podanej
    strony (jak dla mnie z lekka podejrzanej, ale ja się na tym nie znam) czy
    może da się to ominąć jakąś aplikacją, korzystającą z własnego mechanizmu
    tworzenia punktu dostępowego (skoro ustawienia systemowe są zablokowane) - a
    jeśli tak, to jaką?

    > Tu nie ma czego przeoczyć, problemem może być tylko samo urządzenie,
    > w sensie niesprawne,

    Urządzenie jest sprawne - przecież napisałem, że po dostaniu się do tej
    opcji (niedostępnej z poziomu Ustawień systemu) poprzez jakiś ściągnięty
    widget, bez problemu można uruchomić hot-spota.

    > albo SIM karta,

    Patrz wyżej.

    > no, ew. zła konfiguracja użytkownika.

    Czyli co? Co konkretnie mam wyklikać, aby uaktywnić tę opcję?
    Bo dzięki temu widgetowi i być może rootowi cały interes już działa, ale
    męczy mnie niemożność dostania się do tych ustawień wprost.

    > Nie pamiętam o 'kolejorzach",

    Nie mam na myśli drużyny Pech Poznań, tylko ów przetarg dla Intercity na
    tablety z zablokowanym tetheringiem.

    > ta mizeria jaką reprezentuje teraz nie przeszkodzi mu w zdobyciu majstra,
    > bo inni grają jeszcze większą degrengoladę..

    Nie rozumiem, dlaczego wszyscy tak się jarają zdobyciem "majstra" w jakiejś
    prowincjonalnej lidze. Mnie bardziej rajcuje obejrzenie fajnego meczu
    pucharowego z udziałem dowolnej polskiej drużyny, niż świadomość, że zespół
    z mojej wioski (w którym tubylców jest śladowa ilość*) zdobył jakiś tytuł w
    krajowym grajdołku.

    * - tak, kolego Akarm, ilość, nie liczba - tubylcy w Legii są niepoliczalni
    ;->

    JoteR

  • 10. Data: 2017-08-19 23:52:33
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 17 Aug 2017 14:47:51 +0200, "JoteR" <u...@i...eu> wrote:

    >Jakież było
    >moje rozczarowanie, gdy okazało się, że opcja "Tethering i punkt dostępu"
    >pomimo wetknięcia zaktywowanej karty nadal pozostaje wyszarzona.

    A próbowałeś może karty innego operatora?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280