  • 11. Data: 2014-11-23 07:12:13
    Temat: Re: zasilanie 5Vz ogniwa AA
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    A może 2 baterie połówkowe (1/2AA)?

  • 12. Data: 2014-11-23 10:42:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Sunday, November 23, 2014, 1:28:20 AM, you wrote:

    > 100mA to jest mało?

    Do ładowania akumulatora? Zdecydowanie za mało.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2014-11-23 13:48:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Nov 2014 10:42:25 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Marek,
    > Do ładowania akumulatora? Zdecydowanie za mało.

    Sie naladuje, tylko dlugo.

    Ale ... jestes pewny tego ograniczenia ?
    Tak w normie stoi, ale kupilem ten mierniczek i telefon bierze 0.44A,
    polaczony tylko 2 drutami.

    J.

  • 14. Data: 2014-11-23 15:00:36
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 2014-11-23 13:48, J.F. pisze:

    > Sie naladuje, tylko dlugo.
    >
    > Ale ... jestes pewny tego ograniczenia ?
    > Tak w normie stoi, ale kupilem ten mierniczek i telefon bierze 0.44A,
    > polaczony tylko 2 drutami.

    W większości płyt głównych jedyne zabezpieczenie usb to bezpiecznik
    polimerowy (wspólny dla podwójnego gniazda usb), więc bez problemu można
    pociągnąć ponad 1A. Chyba tylko w laptopach praktykuje się
    zabezpieczenia zgodne ze specyfikacją USB.

  • 15. Data: 2014-11-24 11:41:17
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 23.11.2014 um 15:00 schrieb Zbych:

> [...]
    > pociągnąć ponad 1A. Chyba tylko w laptopach praktykuje się
    > zabezpieczenia zgodne ze specyfikacją USB.
    Tylko taką chińszczyzną robisz sobie tylko problemy. Większość kompów z
    USB 3.0 ma kontrolę prądu też przy USB 2.0, laptopy prawie wszystkie, a
    i starsze kompy coniekiedy wyłączają w okolicach 110mA. Osobiście
    wsadziłem do urządzenia FT232R, a kiedyś, bo do środka to bym już i
    pyłka nie upchnął, zrobiłem adapter na FT232RQ wbudowany w standardową
    wtyczkę USB. Dodatkowo mogłem jeszcze załączać i wyłączać zasilanie z
    kompa ;-).

    Waldek

  • 16. Data: 2014-11-24 11:47:58
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 2014-11-24 11:41, Waldemar pisze:

    > Tylko taką chińszczyzną robisz sobie tylko problemy.

    Jakie robię sobie problemy? Czy ja produkuję te płyty główne?

  • 17. Data: 2014-11-24 14:57:00
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 24.11.2014 um 11:47 schrieb Zbych:

    > Jakie robię sobie problemy? Czy ja produkuję te płyty główne?

    To akurat nie. To pieprzą kitaje. Ale poleganie na tym, że coś jest
    zrobione do dupy nie jest zbyt uniwersalnym rozwiązaniem ;-).

    Waldek