  • 1. Data: 2014-11-21 21:43:52
    Temat: kino domowe samsung wysokie tony
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Przejrzałem google i sporo osób narzeka na słabe wysokie tony w kinach
    domowych samsunga.
    Ponieważ takowe mam i ja chciałbym zapytać czy jest możliwość poprawy tego
    parametru
    bez wymiany kolumn na inne, tylko np: poprzez ingerencję w oryginalne
    kolumny?
    Kino typ ht-c720 głośniki 2.1

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2014-11-21 22:23:07
    Temat: Re: kino domowe samsung wysokie tony
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-11-21 21:43, pawel pisze:
    > Witam.
    >
    > Przejrza?em google i sporo os?b narzeka na s?abe wysokie tony w kinach
    > domowych samsunga.
    > Poniewa? takowe mam i ja chcia?bym zapyta? czy jest mo?liwo?? poprawy tego
    > parametru
    > bez wymiany kolumn na inne, tylko np: poprzez ingerencj? w oryginalne
    > kolumny?

    Raczej nie wierzę, żeby wymiana kolumn głośnikowych lub modyfikacja
    istniejących coś dały. Jedyne wyjście - podkręcić wysokie tony na
    equalizerze.

    Jeszcze tylko pytanie, ale wyłącznie do kolegi pawel, niech nikt inny
    nie odpowiada:

    Które to są wysokie tony? Basy czy soprany?

  • 3. Data: 2014-11-21 22:28:09
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    > parametru
    > bez wymiany kolumn na inne, tylko np: poprzez ingerencj? w oryginalne
    Dołożyć prostą zwrotnicę i gwizdki wysokotonowe np taki
    http://allegro.pl/glosnik-wysokotonowy-sm-11-2x2-151
    4-i4735041155.html
    lub
    http://allegro.pl/glosnik-wysokotonowy-dynamiczny-tw
    eeter-prosonic-2-i4814410127.html
    lub
    http://allegro.pl/glosnik-icoon-wysokotonowy-8-ohm-t
    s-701-hi-fi-i4755362146.html
    to sa oczywiście przykłady, aukcje nie moje, zwrotnica w zależnosci od
    liczby głośników, na dwa
    http://allegro.pl/zwrotnica-glosnikowa-2-way-8-ohm-m
    ax-120w-super-i4763535186.html

    na trzy
    http://allegro.pl/zwrotnica-glosnikowa-3-way-8-ohm-m
    ax-150w-super-i4728992954.html

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 4. Data: 2014-11-22 13:21:31
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > odpowiada:
    >
    > Które to są wysokie tony? Basy czy soprany?

    Te bliżej 20kHz.

  • 5. Data: 2014-11-22 14:02:31
    Od: rzymo <r...@g...com>

    W dniu piątek, 21 listopada 2014 22:28:15 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:
    > Dołożyć prostą zwrotnicę i gwizdki wysokotonowe np taki
    > http://(...)
    > lub
    > http://(...)

    Nie, nie i jeszcze raz nie ;) Każdy głośnik ma swoje parametry elektryczne i
    mechaniczne, drugi głośnik tak samo. Zwrotnica dzieląca pasmo między nimi musi być
    dedykowana do nich.
    Uniwersalne rozwiązania liczone kalkulatorem nie istnieją ;) Dostaniesz góry i doliny
    w paśmie, do tego przesunięcia fazy, czyli kupa nie dobry dźwięk...

  • 6. Data: 2014-11-22 14:50:28
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "rzymo" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >Uniwersalne rozwiązania liczone kalkulatorem nie istnieją ;) Dostaniesz
    >góry i doliny w paśmie, do tego przesunięcia fazy, czyli kupa nie dobry

    I tak dostaniesz :-)

  • 7. Data: 2014-11-22 15:37:08
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-11-22 13:21, pawel pisze:

    > Te bli?ej 20kHz.

    To dobrze, że się rozumiemy, bo kiedyś mój kolega narzekał na brak
    "wysokich" tonów, mając na myśli basy. Dlatego sprawdzam.

  • 8. Data: 2014-11-22 16:04:01
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 21.11.2014 o 21:43, pawel pisze:
    > Witam.
    >
    > Przejrzałem google i sporo osób narzeka na słabe wysokie tony w kinach
    > domowych samsunga.

    Być może Samsung nie idzie za modą na przewalanie skrajów pasma.
    Dla wielu osób odsłuch bardziej liniowych zestawów, wiąże się z
    niedoborem góry, dołu... Negatywne wrażenie przechodzi po osłuchaniu
    się z zestawem, co może trwać nawet kilka tygodni.
    W muzyce najwięcej dzieje się w środku, a w odbiorze filmu podbite
    cykacze irytują. Poczekaj, posłuchaj...

    > Ponieważ takowe mam i ja chciałbym zapytać czy jest możliwość poprawy tego
    > parametru
    > bez wymiany kolumn na inne, tylko np: poprzez ingerencję w oryginalne
    > kolumny?

    Nie ma raczej możliwości - co prawda mogłoby się zdarzyć, że głośnik
    wysokotonowy jest połączony przez opornik/żarówkę, ale eliminacja
    tych elementów może doprowadzić do zniszczenia głośnika.

    --
    rry

  • 9. Data: 2014-11-22 19:06:42
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > W muzyce najwięcej dzieje się w środku, a w odbiorze filmu podbite
    > cykacze irytują. Poczekaj, posłuchaj...

    Właśnie w odbiorze filmu jest w sam raz, dźwięk typowo kinowy.
    Jeśli chodzi o słuchanie muzyki to gdy odsłuchuję w połączeniu z tv to
    telewizor nadrabia mi te brakujące tony i jest dobrze. Najgorsze wrażenie
    jest gdy słucham muzyki (radia) bezpośrednio z tunera kina domowego.

    Pozdrawiam
    Paweł