  • 11. Data: 2015-03-26 14:48:43
    Temat: Re: zasilanie oscyloskopu z przetwornicy 230V ?
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Nie dawałbym mniej niż 120V DC

    > Właśnie dlatego.

    Gdzie ten duży prąd będzie i dlaczego?

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 12. Data: 2015-03-26 14:57:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gof" napisał w wiadomości grup

    >Gdzie ten duży prąd będzie i dlaczego?

    W zasilaczu.
    Rigol bierze powiedzmy 23W, co nam daje z grubsza liczac 100mA przy
    230V zasilania.

    Jesli zasilacz dobry, to i 50V przetworzy, ale musi poplynac 450mA.

    A na taki prad niekoniecznie byl projektowany.

    J.

  • 13. Data: 2015-03-26 14:59:30
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Jesli zasilacz dobry, to i 50V przetworzy, ale musi poplynac 450mA.
    >
    > A na taki prad niekoniecznie byl projektowany.

    A, w tym sensie, jasne. Myślałem o przetwornicy 12/50.

  • 14. Data: 2015-03-26 16:14:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gof,

    Thursday, March 26, 2015, 2:48:43 PM, you wrote:

    > Gdzie ten duży prąd będzie

    Po stronie pierwotnej zasilacza.

    > i dlaczego?

    I = P/U P=const

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2015-03-27 22:11:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    sundayman pisze tak:

    > Pomysł dobry, tylko no... niepraktyczny :)
    > Ale awaryjnie, to rzeczywiście.

    > z uwagi na ciężar oczywiście.

    Przecież będzie jeżdził w samochodzie ;)

    --
    Piter

  • 16. Data: 2015-03-28 01:02:06
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Przecież będzie jeżdził w samochodzie ;)

    Ta, a do samochodu zaniesie się sam :)

  • 17. Data: 2015-04-03 02:45:00
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 marca 2015 04:48:29 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:
    > Potrzebuję w terenie porobić pomiary moim Rigolem DS1054Z.
    > Niestety, w przeciwieństwie do OWONa nie ma on możliwości zasilania z
    > akumulatora.
    >
    > Czy ktoś zasilał kiedyś oscyloskop z przetwornicy 12V/230V ?
    > Bo najwygodniej mi się podłączyć do gniazdka w samochodzie...

    Popatrzyłem w dokumentacji, bierze maksymalnie 50W. Trochę dużo jak na akumulator w
    typowym samochodzie osobowym. Wyrobi z nim w zasadzie każda przetwornica, nie musi
    być sinus. Wygląda z opisu że ma zasilacz impulsowy. Od jakiegoś czasu eksploatuję w
    terenie telewizor 22 cale robiący za monitor. Pobiera ok 20W. Przetwornica ciągnie ok
    2A. I ciekawostka. Z akumulatora samochodowego, takiego używam do zasilania
    przetwornicy. Nie tego z samochodu tylko dodatkowego przeznaczonego tylko do
    zasilania tego telewizora. Daje się wyciągnąć po jego katalogowym naładowaniu do
    14,25V ok 16Ah, i przetwornica się wyłącza. Na klemach jest wtedy 12,15V. Akumulator
    ma trochę ponad rok. Nigdy z niego nie był odpalony silnik w samochodzie. Przy
    ładowaniu wchodzi w niego ok 18Ah i ma 14,25V. Tyle samo z niego dawało się wyciągnąć
    jak był przyniesiony ze sklepu. I tyle samo w niego wchodziło żeby uzupełnić ładunek.
    Akumulator ma 35Ah. Z ciekawości pojechałem do elektryka samochodowego żeby zmierzył
    mu pojemność. Na jego mierniku wyszło 38Ah. Wniosek taki ze akumulator samochodowy
    niespecjalnie nadaje się do takich zastosowań.

  • 18. Data: 2015-04-03 04:10:57
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    ojemność. Na jego mierniku wyszło 38Ah. Wniosek taki ze akumulator samochodowy
    niespecjalnie nadaje się do takich zastosowań.

    No to prawda, dobrze by było mieć włączony silnik :)
    Kto wie, może jednak rozwiązanie z UPS-em nie będzie takie złe...

    Na razie jeszcze się w pole nie wybrałem, ale sprawa mnie czeka w
    najbliższej przyszłości.

  • 19. Data: 2015-04-03 16:23:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" napisał w wiadomości
    >Popatrzyłem w dokumentacji, bierze maksymalnie 50W. Trochę dużo jak
    >na akumulator w typowym samochodzie osobowym.

    Az tak duzo to nie ..

> [...]
    >zasilania tego telewizora.
    >Daje się wyciągnąć po jego katalogowym naładowaniu do 14,25V ok 16Ah,

    A co dalej ? Moze przetwornica ma zabezpieczenie, zeby auto dalo sie
    odpalic.

    >Akumulator ma trochę ponad rok. Nigdy z niego nie był odpalony silnik
    >w samochodzie.

    Ale jak stal dlugo nieladowany, albo byl pare razy rozladowany
    gleboko, to mogla polowa zniknac.

    >Przy ładowaniu wchodzi w niego ok 18Ah i ma 14,25V.

    Po rozladowaniu przetwornica, byc moze do polowy. Podlacz zarowke i
    rozladuj do 11 czy tam do 10.8V

> [...]
    >Akumulator ma 35Ah.
    >Z ciekawości pojechałem do elektryka samochodowego żeby zmierzył mu

    A co to za miernik ?

    >Wniosek taki ze akumulator samochodowy niespecjalnie nadaje się do
    >takich zastosowań.

    Wrecz bym napisal ze wcale sie nie nadaje.
    Bo jest rozruchowy i nie lubi glebokich rozladowan.
    Do takich celow to trakcyjny czy inny do glebokich rozladowan.

    No ale jak ktos potrzebuje telewizor kilka razy do roku, to moze
    wystarczy ...

    J.

  • 20. Data: 2015-04-03 19:33:56
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 kwietnia 2015 16:23:51 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > Do takich celow to trakcyjny czy inny do glebokich rozladowan.
    >
    > No ale jak ktos potrzebuje telewizor kilka razy do roku, to moze

    Masz pierdolca czy co? Najpierw napisałeś że na rozruchowy nie za dużo a później ze
    rozruchowy się nie nadaje. A jak sądzisz z tą przetwornicą. Ma zabezpieczenie że się
    przy 12,15V wyłącza czy kurwa nie ma żadnego zabezpieczenia? Twoje bredzenie to
    sztuka dla sztuki czy masz może jakiś cel w tym żeby uważać cie za przygłupa?