eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriazawór-przepustnica pracująca w spalinach samochodowych › zawór-przepustnica pracująca w spalinach samochodowych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: zawór-przepustnica pracująca w spalinach samochodowych
    Date: Mon, 04 Aug 2014 14:19:18 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 33
    Message-ID: <lrnu5e$f13$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1407155183 15395 77.252.249.9 (4 Aug 2014 12:26:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Aug 2014 12:26:23 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.6.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:33803
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam
    Mam plan wykonania czegoś takiego:
    http://img.alibaba.com/img/pb/928/847/710/710847928_
    939.jpg
    http://img.alibaba.com/img/pb/931/847/710/710847931_
    732.jpg
    Ma to pracować w wydechu samochodowym, prawie że zaraz (~40cm) za
    wyjściem z turbiny. Temperatury spalin przed turbiną nie wiem jakie
    będą, ale EGT przed turbiną jest wyskalowane 200-1200'C - więc może być
    sporo, za turbiną pewnie mniej, ale też niemało...

    To co powyżej - jest zrobione z aluminium 6061, ośka stalowa,
    przepustnica stalowa, brak jakiegokolwiek ułożyskowania ośki (ma dobre
    1mm luzu, wisi tylko na napędzie i samym krążku przepustnicy. To
    chińskie wykonanie do mnie nie przemawia, zwłaszcza że średnica też mi
    nie pasuje, więc zrobię coś podobnego samodzielnie...

    I teraz pytania:
    - na samą flanszę-obudowę aluminium zapewne może zostać? Mam PA6, PA11,
    H111 do wyboru. To będzie 5-10mm grube, przykręcone pomiędzy dwoma
    rurami z kwasówki, raczej "nie popłynie" ? Raczej boje się chemicznych
    reakcji alu z gorącymi spalinami i blachą zaraz obok
    - co radzicie z tą ośką przepustnicy, jej ułożyskowaniem (oczywiście
    ślizgowym), kasowaniem luzu (zwłaszcza przy tak dużych zmianach
    temperatury)? Boję się, że z jednej strony "zapiecze się", a z drugiej
    takie chińskie luzy spowodują szybkie przeszlifowanie tego aluminium na
    wylot (przy zamkniętej przepustnicy tam są ciśnienia spore, i to drga
    jak wściekłe, piłując krążkiem przepustnicy po obudowie)
    - co z samą przepustnicą, zwykły krążek z kwasówki?


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: