  • 21. Data: 2015-12-06 02:19:43
    Temat: Re: zdjecia kajakowe - czym to robione?
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 07:43:30 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

    > Czkawka po A. Warholu, jeszcze długo się z tego nie otrząśniemy.
    > Nota bene to już nie dotyczy tylko sztuki - cała nasza cywilizacja się
    > "warcholi" :)
    >
    > --
    To nie jest czkawka po Warholu, tylko rzyg po robaczywym jabłuszku- niestety.
    ozdrawiam Marcin

  • 22. Data: 2015-12-06 02:28:01
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu niedziela, 6 grudnia 2015 01:54:23 UTC+1 użytkownik
    T...@s...in.the.world napisał:

    > Nie rozumiem kolegow.
    > Mi sie podobaja zdjecia Ansela Adamsa. Ale bez przesady.
    > Jak ktos mowi, ze nie ma fotografow (krajobrazu) poza Adamsem, a w ogole
    > to fotografia kolorowa jest do dupy, to jest po prostu nieukiem i
    > bufonem.
    > --
    > TA

    Zdjęcia Adamsa wytyczyły pewną granicę w fotografii krajobrazu - były tak doskonałe
    że bardziej się nie dało. ALE po nim było wielu fotografów, którzy do tematu
    fotografii krajobrazowej wnosili swoje spojrzenie - nie można powiedzieć że po
    Adamsie nic nowego w tym temacie się nie zdarzyło.
    Natomiast to co obecnie staje się typowym podejściem do fotografowania krajobrazu -
    to jest po prostu skrajny prymitywizm i kult bylejakości- najoględniej mówiąc.
    Pozdrawiam Marcin

  • 23. Data: 2015-12-06 16:11:58
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .12.2015 o 02:19 Starzec z Gór <d...@v...pl> pisze:

    > To nie jest czkawka po Warholu, tylko rzyg po robaczywym jabłuszku-
    > niestety.

    Bzdura!
    Narzędzie nie jest przyczyną, przynajmniej dla myślących.

    --
    Trefniś

  • 24. Data: 2015-12-06 17:02:37
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .12.2015 o 02:28 Starzec z Gór <d...@v...pl> pisze:

> [...]
    > Natomiast to co obecnie staje się typowym podejściem do fotografowania
    > krajobrazu - to jest po prostu skrajny prymitywizm i kult bylejakości-

    W ogóle nie doczytałem, czy ktoś tu mówił "po Adamsie niczego już nie
    było", czy "kolorowa jest do dupy"?
    To chyba niedopuszczalna nadinterpretacja ze strony Titusa.

    Natomiast jedno przyzna chyba większość - wrażliwości "krajobrazowej"
    warto uczyć się właśnie od Ansela Adamsa. Wtedy jest szansa na dzieła
    broniące się nawet między epokami w fotografii.

    --
    Trefniś

  • 25. Data: 2015-12-06 18:34:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Sonntag, 6. Dezember 2015 17:02:42 UTC+1 schrieb Trefniś:

> [...]
    > warto uczyć się właśnie od Ansela Adamsa. Wtedy jest szansa na dzieła
    > broniące się nawet między epokami w fotografii.

    nazwiska osob , ktore z poczatkiem ubieglego wieku jako pierwsi wzbili sie w
    powietrze lub nazwiska pierwszych kosmonautow przeszly na zawsze do historii.
    Adams byl jednym z pierwszych HDR-owcow. Jak na on czas osiagnal nieprzecietny poziom
    techniczny .
    Dzisiaj lataja samolotami dziesiatki tysiecy pilotow i nikogo to nie interesuje , kto
    nim jest.
    Zagladasz na portal fotograficzny i w ciagu miesiaca pojawiaja sie zdjecia
    krajobrazow anonimowych fotografow - najczesciej amatorow - na takim poziomie i w
    takiej ilosci , ze zaden slawny wowczas fotograf nie byl w stanie tego zrobic przez
    cale zycie.
    Adams byl piktorialista , samoukiem fotografem , ale byl wyksztalconym muzykiem -
    kompozytorem . Intuicyjnie przenosil wewnetrzna potrzebe komponowania , czyli
    porzadkowania na obraz. Wykonal rowniez wiele tysiecy zdjec barwnych od poczatku lat
    50-tych , ale te nie sa powszechnie znane.

    Zadziwil swiat w latach 30-tych , 40-tych niespotykana na on czas wirtuozeria
    techniczna , dzieki stosowaniu w fotografii pejzazu aparatow studyjnych -
    wielkoplytowych i przemyslenej metody obrobki fotochemicznej.

    dzisiaj mamy tysiace Adamsow tak jak tysiace pilotow , tylko ze na ten czas
    spowszechnieli.

    Nie wystarczy dzisiaj zrobic dobre zdjecie , wieksza sztuka jest dostanie sie do
    mediow w ten sposob , zeby zechcieli napisac , ze to jest lepsze zdjecie od innych .

  • 26. Data: 2015-12-07 00:26:34
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu niedziela, 6 grudnia 2015 16:12:02 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

    > Bzdura!
    > Narzędzie nie jest przyczyną, przynajmniej dla myślących.
    >
    > --
    > Trefniś

    Oczywiście, niemniej ktoś wykreował modę na bezmyślne stylizowanie zdjęć, i to z
    intensywnością taką że zalewa ( ja wiem że większość świadomych po prostu takich
    "foci" nie ogląda - ja niestety muszę i wątroba mnie od tego boli )
    Pozdrawiam Marcin

  • 27. Data: 2015-12-07 09:23:52
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .12.2015 o 00:26 Starzec z Gór <d...@v...pl> pisze:

> [...]
    > zdjęć, i to z intensywnością taką że zalewa ( ja wiem że większość
    > świadomych po prostu takich "foci" nie ogląda - ja niestety muszę i

    Amerykanie modlą się do Warhola, "świat" modli się do amerykanów.
    Co ma do tego owe jabłuszko - przecież nie ono wykreowało ową modę, sam
    napisałeś "ktoś"?
    "Powtarzam więc jestem" - ale warto najpierw przemyśleć, _co_ się powtarza
    i czy to ma sens!

    --
    Trefniś

  • 28. Data: 2015-12-07 16:07:42
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu poniedziałek, 7 grudnia 2015 09:23:58 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

    > Amerykanie modlą się do Warhola, "świat" modli się do amerykanów.
    > Co ma do tego owe jabłuszko - przecież nie ono wykreowało ową modę, sam
    > napisałeś "ktoś"?

    Na masowa skalę tego typu nonsensowne przeróbki pojawiły się wraz z popularyzacją
    pewnego rodzaju telefonów, dlatego wiążę te fakty.
    Pozdrawiam Marcin

  • 29. Data: 2015-12-21 06:50:37
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <b...@g...c
    om>,
    Starzec z Gór <d...@v...pl> wrote:

    > Na masowa skalę tego typu nonsensowne przeróbki pojawiły się wraz z
    > popularyzacją pewnego rodzaju telefonów, dlatego wiążę te fakty.

    Podtrzymuje opinie, ze jestes jablkofobem...
    --
    TA

  • 30. Data: 2015-12-21 18:07:03
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 06:50:12 UTC+1 użytkownik
    T...@s...in.the.world napisał:
    > In article <b...@g...c
    om>,

    > Podtrzymuje opinie, ze jestes jablkofobem...
    > --
    > TA

    Oczywiście że jestem. Codziennie tracę kasę z powodu że ktoś używa tego czegoś.
    Systemem operacyjnym tego wynalazku nie nazwę.
    Ot, takie modne gie...
    Pozdrawiam Marcin