  • 11. Data: 2017-01-15 13:03:48
    Temat: Re: zimny start
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-15 10:54, Marek wrote:
    > Przy -12
    > transit zaczął mi się dławić po przejechaniu 5km.

    A tankowałeś w czerwcu?

    > Jak zadzwoniłem do
    > serwisu forda czy mnie przyjmą na wymianę filtra to wysłali mnie ma
    > drzewo

    Słusznie. Gówniana Laguna II 2.2dci, symbol dziadostwa Renault podobno,
    odpalała przy -22 bez marudzenia. Niżej nie miałem okazji.

  • 12. Data: 2017-01-15 15:14:58
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Interesujące że w Teheranie nie znaleźli [1] żadnego silnika który by
    > pasował ale za to trafiło się kilka bułek.
    >
    > Ale całkiem serio bardzo interesujący opis.
    >
    > [1] Bo przecież szukali, prawda?

    Czytając opis przejazdu "tam" byłem przekonany, że naprawi ten nawiew w
    Teheranie. Nawet jakby nie znaleźli nic oryginalnego, to lokalni magicy
    powinni coś wyrzeźbić.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2017-01-15 15:20:07
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > A jakie to auto - Jelcz czy Star ?

    Ciężarowy Fiat.

    > Silnik co prawda mogl byc licencyjny :-)

    Na pewno coś udałoby się dopasować lepiej lub gorzej.

    > Cieple kraje, *** ich *** :-)

    > A mieliby za co kupic ?

    Musieli mieć zapas gotówki na naprawy opon i małych awarii. Jakby padł
    alternator, to koniecznie musieliby go naprawić.

    > No i potem te korowody z dowodem rejestracyjnym - a czemu nr silnika
    > sie nie zgadza, a gdzie umowa, gdzie clo :-)

    Chodzi o elektryczny silniczek dmuchawy do kabiny.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 14. Data: 2017-01-15 15:31:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2017 o 10:54 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Faktycznie rewelacja bo jeden model forda ma podgrzewacz. Przy -12
    > transit zaczął mi się dławić po przejechaniu 5km. Jak zadzwoniłem do
    > serwisu forda czy mnie przyjmą na wymianę filtra to wysłali mnie ma
    > drzewo, bo już mieli komplet do odmrożenia na dzisiaj i lawety z
    > oczekującymi im wjazd blokują. Także producenci diesli mają nabywców "we
    > dupie" jak mawiał kpt. Bednarz i podgrzewaczy nie montują w
    > standardzie. Byle pojazd jezdził od -5 wzwyż, poniżej niech się
    > kierowca martwi.

    Jeżdżę dieslami praktycznie od zawsze, nie pamiętam abym miał kiedykolwiek
    problemy w zimie. Nie stosuję żadnych dodatków, leję ON najtańszy jaki
    znajdę w okolicy.
    W tym roku odpalałem już przy mrozach -30st. Jeżdżę dużo i rzadko kiedy
    mam w baku paliwo starsze niż tydzień - może to jest klucz do sukcesu?
    Podobno dziadowski 1.9dci w renault odpalał mi kiedyś bez problemu przy
    -32st.
    Z diesli miałem/mam dci,hdi,crdi.

    TG

  • 15. Data: 2017-01-15 15:33:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2017 o 15:14 yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> pisze:

    > Czytając opis przejazdu "tam" byłem przekonany, że naprawi ten nawiew w
    > Teheranie. Nawet jakby nie znaleźli nic oryginalnego, to lokalni magicy
    > powinni coś wyrzeźbić.

    Dokładnie :-) - trzy dni zmarnował na pisanie pamiętnika i nie przyszło mu
    do głowy zająć się silniczkiem. Jak by się nie dało niczego pasującego
    znaleźć zawsze przecież można było wystrugać jakąś prowizorkę. Dziwne to
    jakieś...

    TG

  • 16. Data: 2017-01-15 16:04:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2017 13:01:25 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Co to ma za znaczenie. Pokręcić kawałkiem trzpienia od wentylatora można
    > byle czym.

    > Ale *musi* być taki sam?

    No, wtedy moglo byc prosciej, dzis drobna roznica moze przeszkadzac.
    Miejscowy warsztat co prawda powinien sobie poradzic jakas prowizorke
    zrobic.

    > Za to co mieli na bułki, kocem swetry itp?

    Poszukalem co takiego w tym Teheranie zaszlo i nie znalazlem, myslalem
    ze o glownym silniku piszesz. Tego za bulki nie kupisz.

    Dmuchawe to owszem - mniejsze pieniadze ... ale kto wie jak w tym
    Teheranie ze szrotami, szrot rachunku nie wyda, wiec pojdzie to z
    diety kierowcy - ale w takiej zimie to chyba by oddal nawet cala.
    No i dogadac/dopytac sie trudno.

    W Turcji jak widac z Tir-servis nie bylo problemu, to chyba i w Iranie
    by skorzystali ... czyzby nie bylo ?

    Choc tak prawde mowiac, jesli to tylko nawiew ... w tirze pompa
    powietrza jest, to tylko jedna mala rurke potrzeba, zeby dmuchala
    gdzie trzeba :-)

    > Koleś jedzie setki kilometrów mając odmożone okienko na szybie wielkości
    > 15cm i dupę przymarzniętą do siedzienia przy -30 w kabinie. Dojechał do
    > dużego miasta w ktory na pewno sa szroty i zamiast wybrać się na
    > szukanie silnika (byle jakiego 12V) to wybrał sie na bułki. Potem wraca
    > i znowu mówi o awarii silnika i jakie to straszne i ze znowu zimno. No
    > faktycznie straszne.

    Chyba nie bylo tak zimno, bo przy -30 to by raczej nie wytrzymal.
    -15 na nartach znosze dosc dobrze - ale we wlasciwym ubraniu i bez
    siedzenia 12h na tylku.

    J.

  • 17. Data: 2017-01-15 16:08:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2017 15:31:06 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]

    > Jeżdżę dieslami praktycznie od zawsze, nie pamiętam abym miał kiedykolwiek
    > problemy w zimie. Nie stosuję żadnych dodatków, leję ON najtańszy jaki

    Ale ludzie maja.

    Po prostu u nas rzadko jest ponizej -20.

    no chyba, ze mieszkasz w Suwalkach :-)

    > W tym roku odpalałem już przy mrozach -30st. Jeżdżę dużo i rzadko kiedy
    > mam w baku paliwo starsze niż tydzień - może to jest klucz do sukcesu?

    Niewatpliwie starsze paliwo moze sie okazac letnie.
    Ale to juz trzeba bardzo malo jezdzic, zeby 2 miesiace nie tankowac.

    > Podobno dziadowski 1.9dci w renault odpalał mi kiedyś bez problemu przy
    > -32st.
    > Z diesli miałem/mam dci,hdi,crdi.

    A moze masz niesprawny ... termometr ? :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-01-15 16:51:09
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

> [...]
    > szukanie silnika (byle jakiego 12V) to wybrał sie na bułki. Potem wraca
    > i znowu mówi o awarii silnika i jakie to straszne i ze znowu zimno. No

    No właśnie, tym bardziej że w starych samochodowych konstrukcjach
    wszystko było proste jak konstrukcja cepa i pewnie dostęp do tego
    silniczka zapewne był dobry i nie trzeba było rozbierać polowy samochodu
    by się do niego dostać. Nie mówiąc o tym że można go było po prostu
    wymontować i zobaczyć, czy może np się szczotki skończyły.

  • 19. Data: 2017-01-15 19:56:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2017 o 16:08 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale ludzie maja.
    Więcej ludzi nie ma problemów niż ma :-)

    > Po prostu u nas rzadko jest ponizej -20.

    Nie wiem gdzie jest "u nas" - w centralnej i wschodniej Polsce takie temp.
    zdarzają się praktycznie co roku.

    > no chyba, ze mieszkasz w Suwalkach :-)

    Nie mieszkam, te -30 miałem w górach gdy byłem na nartach. W domu w tym
    czasie było -19.

    > A moze masz niesprawny ... termometr ? :-)

    Jasne :-)

    TG

  • 20. Data: 2017-01-15 20:22:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2017 19:56:36 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Więcej ludzi nie ma problemów niż ma :-)

    > Nie wiem gdzie jest "u nas" - w centralnej i wschodniej Polsce takie temp.
    > zdarzają się praktycznie co roku.

    Raz do roku. No i w efekcie przez wiecej dni nie masz klopotow niz
    masz :-)

    > Nie mieszkam, te -30 miałem w górach gdy byłem na nartach. W domu w tym
    > czasie było -19.

    A ON zimowy jest do -20, wiec dziala :-)

    > Jasne :-)

    Ale wiesz - tu kazdy stopien sie liczy.

    J.