  • 21. Data: 2017-01-15 21:05:47
    Temat: Re: zimny start
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:o5foap$svg$1@node2.news.atman.pl...
    > On 2017-01-15 12:34, J.F. wrote:
    > Koleś jedzie setki kilometrów mając odmożone okienko na szybie wielkości
    > 15cm i dupę przymarzniętą do siedzienia przy -30 w kabinie. Dojechał do
    > dużego miasta w ktory na pewno sa szroty i zamiast wybrać się na szukanie
    > silnika (byle jakiego 12V) to wybrał sie na bułki. Potem wraca

    W kwestii formalnej, to silnik na 24V.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 22. Data: 2017-01-15 22:35:52
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
    W dniu .01.2017 o 15:14 yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> pisze:

    > Czytając opis przejazdu "tam" byłem przekonany, że naprawi ten nawiew w
    > Teheranie. Nawet jakby nie znaleźli nic oryginalnego, to lokalni magicy
    > powinni coś wyrzeźbić.

    Dokładnie :-) - trzy dni zmarnował na pisanie pamiętnika i nie przyszło mu
    do głowy zająć się silniczkiem. Jak by się nie dało niczego pasującego
    znaleźć zawsze przecież można było wystrugać jakąś prowizorkę. Dziwne to
    jakieś...

    Znalazłem pewne wyjaśnienie w części 26:

    "Niestety nie mam innego wyjścia, ponieważ tutaj w Turcji byłby to na pewno
    duży koszt naprawy nagrzewnicy, byłby problem w zajezdni z powodu
    poniesionych kosztów, i mógłbym posiedzieć w kanale miesiąc lub dwa na
    warsztacie. A przecież nie na tym rzecz polega. No i też nie mogę czekać do
    wiosny, aż się trochę ociepli. A z resztą, ja już się przyzwyczaiłem do tej
    mojej lodówki. I tak sobie pomyślałem, że Polacy wywiezieni na Syberię też
    musieli dawać sobie radę aby przeżyć."

    A więc Pekaes nie chciał płacić za zbędne naprawy za granicą.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 23. Data: 2017-01-16 09:28:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Jan 2017 13:03:48 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > A tankowałeś w czerwcu?

    zatankowalem ten "lepszy" ON celowo dzień wczesniej przed
    nadchodzącym mrozem. Poprzednie tankowanie było tydzień wczesniej.
    Sugerujesz, że BP w styczniu sprzedaje letnie paliwo?

    --
    Marek

  • 24. Data: 2017-01-16 09:31:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Jan 2017 15:31:06 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > Jeżdżę dieslami praktycznie od zawsze, nie pamiętam
    > abym miał kiedykolwiek
    > problemy w zimie. Nie stosuję żadnych dodatków,

    Masz szczęście, mi jak dotąd trafiają się takie modele co zamarzaja.
    Aczkolwiek faktem też jest, że zawsze tankuje na tej samej stacji
    BP....

    --
    Marek

  • 25. Data: 2017-01-16 17:16:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-15 22:35, yabba wrote:
> [...]
    > pewno duży koszt naprawy nagrzewnicy, byłby problem w zajezdni z powodu
    > poniesionych kosztów, i mógłbym posiedzieć w kanale miesiąc lub dwa na

    Miesiąc lub dwa w celu wymiany silniczka? No no. Nagrzewnica mu dzialała
    bo jak jechał to coś dmuchało ciepłem. Nie dmuchało na małych prędkosciach.

    Ide o zakład że ten silnik to mu w 3 godziny wymieni moja nauczycielka
    spiewu i to na inny.

    > wywiezieni na Syberię też musieli dawać sobie radę aby przeżyć."

    Cierpienie wzmacnia koncentrację kierowcy tira?

    > A więc Pekaes nie chciał płacić za zbędne naprawy za granicą.

    E tam, zwykłe pieprzenie. Za grosze mógł to w pół godziny załatwić a jak
    by się nie dało to zajumać z jednego z rozbitków.

  • 26. Data: 2017-01-16 17:20:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-16 09:28, Marek wrote:
    > zatankowalem ten "lepszy" ON celowo dzień wczesniej przed nadchodzącym
    > mrozem. Poprzednie tankowanie było tydzień wczesniej. Sugerujesz, że BP
    > w styczniu sprzedaje letnie paliwo?

    Jakieś 4-5 lat temu był bardzo zimny luty. Temperatury spadały do -25 w
    nocy. W dzień było lepiej. Miałem wtedy Lagunę 2.2dci i lałem tylko
    paliwa z sieciówek ze strachu przed wytraceniem jakiegoś syfu w baku.
    Ale własnie wtedy kolega który miał dostawczaka podjechal sobie w nocy
    na franczyźniana stację. Wsadził pistolet, odpalił i zaczeło szarpać.
    Jak się okazało z On leciały grudy czegoś, prawdopodobnie parafiny.
    Właściciel stacji twierdził że to zaimowe paliwo, ale zima była bardziej
    zimowa niż powinna. Tak, można miec pecha i trafic na cwaniaczka co
    oszczędza (a ponoć paliwo zimowe jest droższe o kilka groszy w hurcie).

  • 27. Data: 2017-01-16 18:15:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 stycznia 2017 12:34:00 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    ?

    > A mieliby za co kupic ?
    > No i potem te korowody z dowodem rejestracyjnym - a czemu nr silnika
    > sie nie zgadza, a gdzie umowa, gdzie clo :-)

    O czym Ty piszesz?

  • 28. Data: 2017-01-16 19:07:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2017 o 18:15 Kris <k...@g...com> pisze:

    > O czym Ty piszesz?

    Troluje, jak zwykle :-)

    TG

  • 29. Data: 2017-01-16 21:01:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-01-15 22:35, yabba wrote:
    >Cierpienie wzmacnia koncentrację kierowcy tira?

    >E tam, zwykłe pieprzenie. Za grosze mógł to w pół godziny załatwić a
    >jak by się nie dało to zajumać z jednego z rozbitków.

    Ale zajumanie w muzulmanskich krajach moze sie obcieciem reki skonczyc
    :-)

    J.

  • 30. Data: 2017-01-17 03:53:01
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Miesiąc lub dwa w celu wymiany silniczka? No no. Nagrzewnica mu dzialała
    > bo jak jechał to coś dmuchało ciepłem. Nie dmuchało na małych
    > prędkosciach.

    Nie o to chodziło. Pracodawca mógł go ukarać za nieuzasadniony wydatek
    walutowy, przenosząc na miesiąc lub dwa do pracy w warsztacie, a nie za
    kółkiem. Tracil wtedy dobre zarobki kierowcy międzynarodowego.

    > Ide o zakład że ten silnik to mu w 3 godziny wymieni moja nauczycielka
    > spiewu i to na inny.

    > Cierpienie wzmacnia koncentrację kierowcy tira?

    Jak widać, da się tak jechać. :) Tylko po co niepotrzebnie się narażać.

    > E tam, zwykłe pieprzenie. Za grosze mógł to w pół godziny załatwić a jak
    > by się nie dało to zajumać z jednego z rozbitków.

    Też bym wolał dołożyć ze swoich niż ryzykować jazdę bez nawiewu. Zwłaszcza w
    kraju, w którym paczka papierosów działała cuda.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba