  • 11. Data: 2009-08-12 20:15:35
    Temat: Re: [$] złotówka za linijkę kodu
    Od: Bogusław Faja <zymen_out_@_out_zymen.net>

    Dnia Wed, 12 Aug 2009 21:02:15 +0100, Mateusz Loskot napisał(a):

    > A "pierun" wie :-) Przecież, cały ten pomysł z płaceniem
    > za linie kodu jest...do bani. Najwidoczniej zapomniałem
    > wyżej dodać ,-) wtedy wsio byłoby jasne, że gadam głupoty.
    >
    > Pozdrawiam

    No właśnie dziwi mnie, że autor wątku nie doszedł do takiego samego
    wniosku, po przelaniu myśli przez klawiaturę na wyświetlacz. Przecież to
    jest oczywista oczywistość ;-)

    Ale można też spróbować usunąć z kodu źródłowego wszystkie komentarze, a
    następnie wszystkie białe znaki. Kolejnym krokiem byłoby zmierzenie ile
    linii stworzył notatnik automatycznie łamiąc po bodajże 4095 znakach...
    :-)))

    pozdrawiam,
    --
    http://moznalepiej.pl - tańsze książki
    http://lepszalokata.pl - optymalizacja lokat

  • 12. Data: 2009-08-13 07:51:01
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Bogusław Faja wrote:

> [...]
    > następnie wszystkie białe znaki. Kolejnym krokiem byłoby zmierzenie ile
    > linii stworzył notatnik automatycznie łamiąc po bodajże 4095 znakach...

    zamień wszystkie fd na descriptor_of_configuration_file
    zamień wszystkie x na licznik_petli_for

    int function to_jest_specjalna_funkcja_o_specjalnie_dlugiej_nazwi
    e(void){

    int to_jest_zmienna_zwracana_z_funkcji_do_programu_glown
    ego=0;

    return to_jest_zmienna_zwracana_z_funkcji_do_programu_glown
    ego;
    }

    To trochę jakby płacić rzeźbiarzowi za każde uderzenie młotkiem w dłuto
    przy tworzeniu posągu albo malarzowi za każde pociągnięcie pędzlem.
    Swoją drogą autor wątku nie wziął pod uwagę jednego, 10% czasu zajmuje
    pisanie kodu, 90% poprawianie. Przy projekcie na rok, przez 2 miesiące
    leci kupa kasy, potem biedowanie, albo trzeba zwracać kasę bo się usuwa
    niepotrzebne linijki kodu.

    wer

  • 13. Data: 2009-08-13 09:40:37
    Od: Bogusław Faja <zymen_out_@_out_zymen.net>

    Dnia Thu, 13 Aug 2009 09:51:01 +0200, b...@n...pl napisał(a):

> [...]
    > pisanie kodu, 90% poprawianie. Przy projekcie na rok, przez 2 miesiące
    > leci kupa kasy, potem biedowanie, albo trzeba zwracać kasę bo się usuwa

    Hm... a co z refaktoryzacją? Kary umowne? ;>

  • 14. Data: 2009-08-13 11:17:49
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    Bogusław Faja wrote:

    > Hm... a co z refaktoryzacją? Kary umowne? ;>

    I jeszcze kary za obfuscating, który zwiększa objętość kodu :-)

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    Charter Member of OSGeo, http://osgeo.org

  • 15. Data: 2009-08-17 12:25:12
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    > Linijka, ale czego?
    >
    > if (condition)
    > {
    >        action();
    > }
    >
    > vs
    >
    > if (condition) action();

    Zasadniczo niewazne - kodu pisanego normalnie, jak looknac
    na kody zrodlowe to wszystkie są pisane raczej podobnie
    w podobnych granicach. To co wspomnialem to pewne
    oszacowanie ile warty jest kod i mniej wiecej tyle
    jest warty co do rzędu - 1 zł to przyzwoicie moze
    bardziej realnie w niektorych miejscach jest 50gr.

    1 zł

    Tyle warty jest kod i o tyle jest ciekawym to
    spostrzezenie ze jesli tak to ze jest wzglednie
    sporo warty.

    (W dolnej granicy gdyby wziac ze ktos kto pisze aż 1000
    linijek kodu i zarabia tylko 100z dziennie to by bylo 10 gr
    a w gornej np 500 dolarow dziennie i 20 linijek kodu to by
    bylo 25$ - moim zdaniem srednia realna to okolo 1zł)

    fir