  • 11. Data: 2016-09-27 12:04:58
    Temat: Re: zmiana oleju 10w40 na 5w40
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ja osobiscie wylalbym jak najdokladniej ten 10W40, wlal 5W40 i najnormalniej
    > w swiecie jezdzil do nastepnej normalnej wymiany. Mozesz byc pewien ze
    > absolutnie nic sie nie wydarzy.

    amen

  • 12. Data: 2016-09-27 12:15:52
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "max-ron" <m...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Jeżdził na 10w40 nie wiem jak długo, na dodatek na castrolu, dlatego chce
    > wymienic na 5w40 motula ew lm
    >
    > ma przejechane ok 185 tys

    Czyli nie wiesz na czym naprawdę jeździł i co ma teraz wlane.

    > nie wiem kiedy olej byl wymieniany bo nie ma zadnej karteczki, dlatego
    > chce to zrobic jak najszybciej, samochod dopiero co kupiłem

    Ja bym normalnie wymienił olej teraz i jeździł do następnej wymiany - 15
    tys. km.
    Plus reszta pakietu startowego: rozrząd z pompą wody, płyn chłodzący,
    wszystkie filtry, płyn hamulcowy, poziom oleju w skrzyni biegów, płyn do
    wspomagania. Ewentualnie wymienić elementy, które są stałymi bolączkami tego
    modelu samochodu.

    > i mam 2 opcje
    > albo płukanka i olej(+filtr)

    Jeśli w silniku nie ma "smoły" tylko normalny olej, to IMHO płukanie nie ma
    sensu. Potem będziesz się martwił czy wylałeś całą płukankę czy może coś
    zostało i rozrzedza nowy olej.

    > albo filtr + olej - przejechanie 2 tys, wymiana filtru i kolejny olej

    Jeśli już chcesz bardzo dobrze pozbyć się starego oleju, to możesz zrobić te
    dwie wymiany.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2016-09-28 12:17:04
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-27 o 11:46, miumiu pisze:

> [...]
    > jesli bedziesz sie z tym lepiej czul to płukaj i wymieniaj ;)
    > Ja osobiscie wylalbym jak najdokladniej ten 10W40, wlal 5W40 i najnormalniej
    > w swiecie jezdzil do nastepnej normalnej wymiany. Mozesz byc pewien ze
    > absolutnie nic sie nie wydarzy. Jedyna roznica to jesli wczesniej lany byl
    > syfiasty olej, do tego silnik regularnie przegrzewany to mogly sie robic
    > nagary (choc w praktyce to sie rzadko zdarza przy sprawnych silnikach). Ten
    > 5W40 moze wyplukac te nagary i silnik moze byc minimalnie mniej szczelny
    > przez co bedzie bral wiecej tego nowego oleju. Ale to pewnie wiesz.

    Na pewno będzie brał więcej oleju i nie chodzi o szczelność. 5W40
    zwyczajnie jest rzadki. Poza tym zgadzam się z całą resztą.

    Inna sprawa, to mycie silnika...no chyba że jest tak zamulony że olej
    przeciska się z takim trudem że mu łzy lecą :D
    --
    LordBluzg(R)