  • 1. Data: 2011-01-20 12:30:31
    Temat: zmiana tła w komórce tabeli?
    Od: "-" <d...@W...o2.pl>

    czy jest możliwa zmiana tła komórki tabeli po najechaniu myszą?
    kombinowałem z "hover", ale wyczytałem później, że IE obsługuje tylko z
    "a:hover", więc na FF by działało, ale na IE już nie..

  • 2. Data: 2011-01-20 13:03:50
    Temat: Re: zmiana tła w komórce tabeli?
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-01-20 13:30, - pisze:
    > czy jest możliwa zmiana tła komórki tabeli po najechaniu myszą?
    > kombinowałem z "hover", ale wyczytałem później, że IE obsługuje tylko z
    > "a:hover", więc na FF by działało, ale na IE już nie..

    W IE7 hover zadziała na dowolnym elemencie. Jeśli już musisz obsłużyć
    IE6, to pozostaje Ci tylko zmiana tła używając JavaScript-u (zdarzenia
    mouseover, mouseout).

    --
    Peter

  • 3. Data: 2011-01-20 16:05:01
    Od: www Trojmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 20 Sty, 14:03, Peter May <p...@o...pl> wrote:

    > W IE7 hover zadziała na dowolnym elemencie. Jeśli już musisz obsłużyć
    > IE6, to pozostaje Ci tylko zmiana tła używając JavaScript-u (zdarzenia
> [...]

    warto projektować rozwiązania działające w każdych warunkach, choć...
    MSIE 6 to już tylko "muzeum" z 2,5% udziału w polskim rynku
    przeglądarek. Zresztą, tworząc strony dla użytkowników w PL warto
    skupić się raczej na Firefoxie (http://www.ranking.pl/pl/rankings/web-
    browsers.html) - M$ ze swoimi produktami coraz bardziej przegrywa...

    jasc
    ---
    http://www.trojmiasto.biz.pl/tworzenie-stron-www-tro
    jmiasto

  • 4. Data: 2011-01-20 18:32:03
    Od: "-" <d...@W...o2.pl>

    >MSIE 6 to już tylko "muzeum" z 2,5% udziału w polskim rynku
    >przeglądarek. Zresztą, tworząc strony dla użytkowników w PL warto
    >skupić się raczej na Firefoxie (http://www.ranking.pl/pl/rankings/web-

    te 2,5%.. sprawdziłem na zaprzyjaźnionej stronie stat4u i widzę - albo IE7/8
    albo FF. więc może naprawdę nie ma co płakać niedoczytałęm w takim razie
    dokłądnie, bo myślałem że to wszystkich IE dotyczy.

    a tak na marrinesie: jak dodam w <body>, gdzie wypisuję style (kolor tekstu,
    linkó itp.) linijkę td:hover {background-color:gray;} to tło się zmieni w
    każdej komórce - i o to chodzi. ale jeśli chcę zrobić to w wybranych czyli
    np:
    treść komórki</td>

    nic się nie dzieje.
    ale z innymi stylami, że tak powiem pojedynczymi np. style="text-decoration:
    none" wszystko jest ok..

    jak powinno być poprawnie?

  • 5. Data: 2011-01-20 19:12:57
    Od: Katarzyna 'Bastet' Świderska <b...@C...wp.pl>

    On 20.01.2011 19:32, - wrote:
> [...]
    >
    > nic się nie dzieje.
    > ale z innymi stylami, że tak powiem pojedynczymi np.
    > style="text-decoration: none" wszystko jest ok..

    Dodaj do td jakąś klasę i wtedy ustawiasz hover dla tej klasy.

    Np. <td class="inna"></td>

    i w stylach globalnych robisz .inna:hover {background-color: gray;}

    I wywal to nieszczęsne bgcolor="black".

    --
    Bastet_Milo

  • 6. Data: 2011-01-20 23:13:49
    Od: "-" <d...@W...o2.pl>

    > Np. <td class="inna"></td>
    >
    > i w stylach globalnych robisz .inna:hover {background-color: gray;}

    dziękuję, działa!

    > I wywal to nieszczęsne bgcolor="black".
    ok

  • 7. Data: 2011-01-25 00:41:35
    Od: www Trojmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 21 Sty, 00:13, "-" <d...@W...o2.pl> wrote:

    > dziękuję, działa!

    > ok

    warto odpuścić sobie bgcolor itp rzeczy bezpośrednio w kodzie strony
    na korzyść styli w oddzielnym pliku CSS. Całą tabelę można sobie
    ładnie ostylować na pojedynczych komórkach (jeśli ma to uzasadnienie),
    albo ułatwić sobie życie formatując całymi wierszami czy kolumnami.

    jasc
    ---
    http://www.trojmiasto.biz.pl/projektowanie-stron