  • 1. Data: 2011-01-21 20:04:59
    Temat: mobilna wersja strony
    Od: "-" <d...@W...o2.pl>

    witam,
    chce zrobic wersje strony na telefony komórkowe na zasadzie subdomeny (konto
    na linuxpl, obsługuje php) m.mójadres.pl. jedyne, co wygooglowałem to to, że
    należy to zrobić w php.
    potrzebne jest jakieś przekierowanie kiedy przeglądarka będzie inna niż IE,
    Opera, FF, Safari do m.mójadres.pl?
    google i inne wyszukiwarki same znajdą subdomenę m.mójadres.pl, czy trzeba
    im to zgłosić?
    nie wiem jak to ugryźć więc proszę o wszelką pomoc.

  • 2. Data: 2011-01-22 03:08:52
    Temat: Re: mobilna wersja strony
    Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl>

    W dniu 21.01.2011 21:04, - pisze:
> [...]
    > trzeba im to zgłosić?
    > nie wiem jak to ugryźć więc proszę o wszelką pomoc.

    Zamieść na stronie linka do wersji mobilnej. Użytkownik będzie mógł
    kliknąć i przejść na tryb mobilny, i wyszukiwarki podążą tym linkiem.

    Możesz zastosować mechanizmy wykrywające urządzenia mobilne z
    przekierowaniem na wersje mobilną, ale pamiętaj, że ekrany w
    telefonach/palmach są coraz większe i dużo osób zdecyduje się oglądać
    pełną wersję strony - nie blokuj powrotu.

    Co do PHP, jeżeli projekt jest napisany w sposób elastyczny, to dodanie
    wersji mobilnej nie będzie stanowić problemu, wystarczy dołożenie
    layoutu i widoków konkretnych podstron. Ale sądząc po zadanym pytaniu
    nie masz tego tak zrobionego i możliwe, że będziesz musiał przejść się
    ręcznie po każdej podstronie i rzeźbić.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2011-01-22 10:29:17
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    styczeń roku pamiętnego 2011, prawdopodobnie 21. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) -:

    > chce zrobic wersje strony na telefony komórkowe na zasadzie subdomeny
    > (konto na linuxpl, obsługuje php) m.mójadres.pl. jedyne, co
    > wygooglowałem to to, że należy to zrobić w php.

    Jesteś pewien, że Twoja strona jest na tyle skomplikowana, że
    użytkownicy urządzeń przenośnych muszą dostać jej upośledzoną wersję?
    przenośnych nie obsługuje wyszukiwania wśród zakończonych aukcji.

    CSS pozwala serwować style w sposób warunkowy. Po prostu jeśli
    szerokość strony jest mniejsza niż ileś tam, to wysyłaj przeglądarce
    styl dla urządzeń mobilnych (tak właściwie to przeglądarka sama o niego
    poprosi, Ty musisz tylko go przygotować). I koniecznie link do
    pełnoprawnej wersji serwisu, ponieważ przeglądarki mobilne lepiej sobie
    radzą z HTML/CSS niż IE6.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 4. Data: 2011-01-22 10:54:50
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Fri, 21 Jan 2011 21:04:59 +0100, - wrote:

> [...]
    > im to zgłosić?
    > nie wiem jak to ugryźć więc proszę o wszelką pomoc.

    Patrz(my) i ucz(my) się:

    http://teixido.co/

    ("pościskaj" sobie okno przeglądarki)

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 5. Data: 2011-01-22 11:21:23
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Gancarski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Patrz(my) i ucz(my) się:
    > http://teixido.co/
    > ("pościskaj" sobie okno przeglądarki)

    "It seems, that your are using an old Internet Explorer version. Why not to
    switch to standard-complaint brower, like Firefox, Safari or Google Chrome?"
    No bez jaj. Używam IE8. Paskudne browser detection i nieskomplikowany szablon
    strony wygladajacy gorzej niz zle?

    Oczywiscie - w innych przegladarkach strona wyglada i zachowuje sie cudnie.
    Podziwiam pomysl. Ale to co zrobili z IE wola o pomste do nieba.

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 6. Data: 2011-01-22 11:35:24
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Sat, 22 Jan 2011 12:21:23 +0100, Gabriel Zastawnik wrote:

> [...]
    >
    > Oczywiscie - w innych przegladarkach strona wyglada i zachowuje sie cudnie.
    > Podziwiam pomysl. Ale to co zrobili z IE wola o pomste do nieba.

    A ja popieram - więcej takich inicjatyw. Nie każdego na to stać ale ich
    akurat tak bo na brak klientów nie narzekają.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 7. Data: 2011-01-22 11:48:10
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    > A ja popieram - więcej takich inicjatyw. Nie każdego na to stać ale ich
    > akurat tak bo na brak klientów nie narzekają.

    Znaczy co popierasz Michale? Olewanie Klientow pracujacych na IE8? Ja rozumiem
    olewanie IE6, chociaz zawsze staram sie zapewnic choc minimalną obsluge tej
    przegladarki. Zrozumial bym tez olewanie IE7 (chociaz to juz mniej bo mimo
    wszystko wielu klientow jej uzywa). Ale na IE8 da sie osiagnac bez problemu te
    efekty, ktore oni osiagaja na innych przegladarkach.

    I to bez mieszania w to propagandy w stylu "IE to syf". IE8 jest juz calkiem
    dobrą przeglądarką. A IE9 ma szanse wreszcie doscignac konkurencje (zauwaz ze
    nie pisze pokonac, bo o tym nawet nie da sie raczej marzyc).

    Bez patrzenia na wzgledy ieologiczne, ani to czy ich stac czy nie - to co
    zrobili z IE jest po prostu glupie. Widziales Michale wogole jak ta strona pod
    IE8 wyglada (XP SP3, wszystkie najnowsze update'y itp.) ?

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 8. Data: 2011-01-22 12:32:52
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Sat, 22 Jan 2011 12:48:10 +0100, Gabriel Zastawnik wrote:

    > Użytkownik "Michał Gancarski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Znaczy co popierasz Michale? Olewanie Klientow pracujacych na IE8?

    Zwracanie uwagi na pewien problem. Kto to ma robić jeśli nie agencje
    interaktywne? Google i Facebook olały IE6, czekam z niecierpliwością aż
    zrobią to z IE7. Nie zapominaj też, że to agencja dobiera sobie klientów.
    Jeśli może wybierać bo ma wielu chętnych, to może sobie pozwolić by komuś w
    korporacyjnym środowisku nie wyświetliła się jej strona.

> [...]
    > wszystko wielu klientow jej uzywa). Ale na IE8 da sie osiagnac bez problemu te
    > efekty, ktore oni osiagaja na innych przegladarkach.

    Ale to jest manifest, a nie kwestia techniki.

    > I to bez mieszania w to propagandy w stylu "IE to syf". IE8 jest juz calkiem
    > dobrą przeglądarką. A IE9 ma szanse wreszcie doscignac konkurencje (zauwaz ze
    > nie pisze pokonac, bo o tym nawet nie da sie raczej marzyc).

    To ich wybór. Są biznesem, mają też widać jakąś misję. Dopóki jest to wybór
    świadomy, to w porządku. Być może nadejdą dla nich gorsze czasy i wtedy się
    "nawrócą".

    > Bez patrzenia na wzgledy ieologiczne, ani to czy ich stac czy nie - to co
    > zrobili z IE jest po prostu glupie. Widziales Michale wogole jak ta strona pod
    > IE8 wyglada (XP SP3, wszystkie najnowsze update'y itp.) ?

    No właśnie popatrzyłem ale nadal nie rozumiem co jest w tym "głupiego". Z
    czyjej perspektywy? Zrobili dobrą stronę, wiedzieli na co się decydują.
    Jest w porządku, a nawet świetnie. Mamy 2011, nie ma niczego złego w takim
    kroku. Jedyne co mnie boli, to że wszyscy tak nie robią/robimy :-) Ale znów
    - w większości przypadków nie można sobie jeszcze na to pozwolić.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 9. Data: 2011-01-22 13:46:53
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 22.01.2011 13:32, Michał Gancarski pisze:

    > No właśnie popatrzyłem ale nadal nie rozumiem co jest w tym "głupiego".

    powiedzieli "spierdalaj" losowo wybranej części odwiedzajacych.
    zasadniczo bez powodu.

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl

  • 10. Data: 2011-01-22 14:27:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Michał Gancarski <m...@g...com> writes:

> [...]
    > Jeśli może wybierać bo ma wielu chętnych, to może sobie pozwolić by komuś w
    > korporacyjnym środowisku nie wyświetliła się jej strona.

    To niech napisze - "ta strona nie działa w IE bo IE sucks/bo nie
    lubimy IE", a nie "It seems, that your are using an old Internet
    Explorer version" w odniesieniu do IE8.
    Słownik też by się przydał ("your are")...

    MJ