  • 1. Data: 2010-07-11 08:31:27
    Temat: zmywacz/odtłuszczacz właściwości
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    powoli przymierzam się do robienia zaprawek lakierniczych i usuwania rudej z
    karoserii.Znalazłem na aledrogo ZESTAW LAKIER ZAPRAWKA+BEZBARWNY+ZMYWACZ(są
    też zestawy bez zmywacza),
    pytanie totalnie laickie: czy zwykły zmywacz do paznokci jaki stosują
    kobiety spełni swoją rolę odtłuszczacza do karoserii,czy może nie żyłować
    tych paru zł i kupić ten który jest w zestawie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-07-11 09:09:26
    Temat: Re: zmywacz/odtłuszczacz właściwości
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    namikk pisze:

    > pytanie totalnie laickie: czy zwykły zmywacz do paznokci jaki stosują
    > kobiety spełni swoją rolę odtłuszczacza do karoserii,

    nie spełni. Zmywacze do paznokci w dzisiejszych czasach mają tyle
    dodtaków ze nie nadają sie do zmywania innych powierzchni niż paznokcie.
    Pozatym jest drogi. Beznyna ekstrakcyjna powinna wystarczyć, ale może
    jakiś lakiernik podpowie coś lepszego. W naprawie karoserii, na Twoim
    miejscu bałbym sie o powrót rdzy, a nie o jakość/przylegalność nowego
    lakieru.

    ToMasz

    PS właśnie wczoraj w gościnnych występach przeprowadzałem klejenie. W
    owym domu był dostępny zmywacz do paznokci i spirytus. Ten drugi
    sprawadził sie o wiele lepiej....

  • 3. Data: 2010-07-11 10:31:25
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    ToMasz wrote:

> [...]
    > jakiś lakiernik podpowie coś lepszego. W naprawie karoserii, na Twoim
    > miejscu bałbym sie o powrót rdzy, a nie o jakość/przylegalność nowego

    Dzięki :-)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-07-11 22:37:55
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 11 Lip, 09:09, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > owym domu był dostępny zmywacz do paznokci i spirytus. Ten drugi
    > sprawadził sie o wiele lepiej....

    zmywacz do paznokci i spirytus. Ten drugi

    w taki upał spirytus? Ja tam wolę piwo

  • 5. Data: 2010-07-14 23:56:20
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "namikk" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kobiety spełni swoją rolę odtłuszczacza do karoserii,czy może nie żyłować
    > tych paru zł i kupić ten który jest w zestawie?

    Zmywacz zawiera dodatki natłuszczające.
    Ale w każdym markecie czy sklepie budowlanym kupisz główny składnik każdego
    zmywacza czyli aceton. Sprzedawany jest on w butelkach lub w puszkach
    (spray - czyścik) służących do czyszczenia pistoletów do poliuretanowych
    pian montażowych. Puszki te posiadają także atomizery.
    Z wszelkich środków odtłuszczających dostępnych na rynku aceton posiada
    najlepsze właściwości odtłuszczające. Ponadto rozpuszcza częściowo stare
    lakiery.

    Pomyśl także o jakimś preparacie wiążącym rdzę i tworzącym powłoki
    antykorozyjne np. Brunox.

  • 6. Data: 2010-07-15 06:39:25
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    Plumpi wrote:

    > Pomyśl także o jakimś preparacie wiążącym rdzę i tworzącym powłoki
    > antykorozyjne np. Brunox.

    Rozglądałem się wcześniej za wskazanym środkiem,ale po opiniach, które
    znalazłem na różnych forach,użytkownicy tego preparatu raczej odradzają
    jego stosowanie,ponoć się nie sprawdza?!Miałeś z nim styczność?Może ktoś
    ewentualnie poradzić coś dobrego sprawdzonego?Z góry,dzięki.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-07-15 07:16:54
    Od: "::[TOOMAS]::" <t...@o...pl>

    W dniu 2010-07-15 06:39, namikk pisze:

> [...]
    > jego stosowanie,ponoć się nie sprawdza?!Miałeś z nim styczność?Może ktoś
    > ewentualnie poradzić coś dobrego sprawdzonego?Z góry,dzięki.

    Ja od dawna używałem Kompeksor, teraz chyba mam Polrust. Sprawdzają się
    rewelacyjnie i gorąco polecam. Zawsze przy malowaniu metalu stosuje je
    jako pierwszą warstwę na oczyszczony metal i potem dopiero farba. Środki
    te wiążą resztki rdzy i malowanie naprawdę długo wytrzymuje.

  • 8. Data: 2010-07-15 20:42:01
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > jego stosowanie,ponoć się nie sprawdza?!Miałeś z nim styczność?Może ktoś
    > ewentualnie poradzić coś dobrego sprawdzonego?Z góry,dzięki.

    Szczerze mówiąc nie miałem okazji używać go osobiście, ale mój kuzyn używał
    tego do zabezpieczenia blach w samochodzie. Ostatnio pomagałem mu przy
    aucie. W miejscah, gdzie prawie 2 lata temu pomazał brunoxem rdza już nie
    wychodzła, a warstwa brunoxa trzymała się bardzo mocno i ciężko ją było
    usunąć szczotką drucianą na szlifierce kątowej. Chciał to usunąć, ponieważ
    wtedy, kiedy użył brunoxa, wykonał to bardzo niechlujnie mażąc byle jak
    pędzlem i chciał tym razem poprawić estetykę tych miejsc, gdyż wtedy nawet
    nie usunął rdzy tylko pomazał brunoxem bezpośrednio skorodowane miejsca na
    rdzę.