  • 80. Data: 2019-11-07 23:59:57
    Temat: Re: znów lemingi
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik 'TomN' n...@i...dyndns.org.invalid ...

    > Komu powiedział? I dlaczego Pan?
    >
    > Dziś sie podobno (wg pismaków) przepis pojawił, że podczas kontroli
    > nie wolno rąk z kierowicy zdejmować, a i silnika gasić...

    To to ja jeszcze rozumiem (bezpieczenstwo policjanta etc) ale w radio
    mowili tez ze mandat mozna dostac za *uwaga* dyskusje z policjantem.
    Rozumiejac, ze pismaki lubia przekłamywac i traktowac po łebkach, jestem
    całkiem ciekaw co to dokładnie ma znaczyc...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 82. Data: 2019-11-07 23:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > czujniki "parkowania".

    A sa takie które działają w sposób ciagły?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 83. Data: 2019-11-08 00:40:21
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj 'TomN', 06 lis 2019 w
    d.191106.invalid
    napisałeś/aś:

    > <https://www.tvn24.pl/strzelno-grozne-zdarzenie-na-p
    rzejsciu-dla-pies
    > zych,983452,s.html>

    JPRDL, oglądamto i oglądam i uwierzyć nie mogę. Coś mi się wydaje, że to
    jest ich sprawdzony system przechodzenia przez jezdnię, tylko jeszcze
    niedostosowany do ciężarówek. Musiały widzieć, że tir jedzie, ale
    przyzywyczaiły się, że osobówki w takich sytuacjach zawsze się
    zatrzymują.
    Na pewno żadna z nich nie jeździ samochodem. Podstawowy błąd każdego
    pieszego, który nie ma żadnego doświadczenia za kółkiem, to zakładanie,
    że skoro on widzi samochód, to samochód widzi jego.

  • 84. Data: 2019-11-08 06:40:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Lusterka nad szybą, czujniki "parkowania".

    Wlazły mu tak, że nawet lusterka mogłyby wiele nie dac Lusteka
    sprawdziłby w momencie ruszania. One mu wlazły jak już ruszył.

    --
    Marcin

  • 85. Data: 2019-11-08 06:56:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.11.2019 o 23:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > A sa takie które działają w sposób ciagły?

    W osobówkach działają albo 30 sekund po naciśnięciu hamulca albo poniżej
    pewnej prędkości. Także tak - są takie co własnie by sytuację uratowały.
    Nowe ciągniki chyba do certyfikacji muszą mieć radar i autohamowanie...
    ale kierownicy go zasłaniają (coś jak ja kontroluje trakcję i hamulce
    lepiej od abs/esp!).

    --
    Shrek

  • 86. Data: 2019-11-08 06:58:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wlazły mu tak, że nawet lusterka mogłyby wiele nie dac Lusteka
    > sprawdziłby w momencie ruszania. One mu wlazły jak już ruszył.

    Tyż racja. Ale czujniki albo radar by pomogły. Skomplikowany system
    luster to technologia ze starożytnego egiptu do budowy piramid;)

    --
    Shrek

  • 87. Data: 2019-11-08 08:13:04
    Temat: Re: znow lemingi
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 07.11.2019 o 10:44, Poldek pisze:

    > Jeżeli facet jest kierowcą zawodowym TIRa, to jest tego świadom, że jest
    > tak, jak piszesz - do metra przed sobą nie widzi. Więc mając taką
    > wiedzę, zanim ruszył na przejście powinien sprawdzić, czy w "martwej
    > strefie" na pewno nie ma nikogo. Np. wychylić się do przodu na
    > siedzeniu, spojrzeć w lusterko, które wiele TIRów ma do tego celu. Tak
    > czy siak, ruszyć na przejście powinien dopiero wtedy, kiedy ma pewność,
    > że nie wjeżdża na pieszego na przejściu.

    Wszystko fajnie panie teoretyku, ale zważ kilka kwestii
    praktyczno-życiowych oraz faktów. Nie każdy zawodowy kierowca TIR'a jest
    nim od lat, więc nie każdy ma na tyle doświadczenia i/lub wyobraźni,
    żeby uniknąć wszelkich zagrożeń związanych z prowadzeniem zestawu. No
    tak po prostu jest i nic pan nie zrobisz. Wychylenie się do przodu nie
    spowoduje, że kierowca takiego samochodu zobaczy kogoś, kto idzie przy
    samej masce (szczególnie, że ma zamontowaną półkę na kokpicie, która
    skutecznie ogranicza widoczność). Owszem, gdyby w odpowiednim momencie
    spojrzał w lusterka nad prawymi drzwiami oraz w prawym górnym rogu szyby
    czołowej, to zapewne zauważyłby piesze, ale całkiem prawdopodobne że
    sekwencja spojrzeń była akurat odwrotna do trasy kobiet. A te obrały ją
    zupełnie bez wyobraźni...

    > Druga sprawa, że gdyby stał
    > przed linią zatrzymania, to pewnie by miał w polu widzenia głowy
    > pieszych. Okazuje się, że te linie nie są namalowane ot tak sobie, nie
    > wiadomo po co, tylko mają istotną funkcję.

    Nie wiem, czy widziałeś materiał filmowy, ale gość stał dokładnie tak,
    jak nakazują przepisy.

    Co do samego wydarzenie sądzę, że aby próbować zapobiegać takim
    zdarzeniom można na tym przejściu linię warunkowego zatrzymania
    namalować ze trzy metry wcześniej, można ustawić tam sygnalizację
    świetlną, można wyposażyć ciągnik w system kamer i ostrzegania o
    przeszkodzie w martwym polu, można nakazać pieszym unosić ręce w górę
    przy przechodzeniu, albo jeszcze sto innych rzeczy nakazać/zakazać,
    włącznie z zakazem powodowania kolizji i wypadków. Ale nic nie zastąpi
    zdrowego rozsądku i wyobraźni, że np. nie przechodzi się przy samej
    masce ruszającej ciężarówki, bo to może zabić, tak jak nie przechodzi
    się za cofającym busem, nie stoi się pod zawieszonym ciężarem, czy nie
    suszy się włosów suszarką w wannie z wodą. Bo niebezpieczeństw należy
    unikać, szczególnie gdy jest się "słabszą" stroną.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 88. Data: 2019-11-08 08:16:24
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 07.11.2019 o 10:31, ąćęłńóśźż pisze:
    > Z filmu widać, że przyspieszał.

    A miał ruszać zwalniając?

    > Polak, Białorusin, Litwin?

    A co to ma za znaczenie?

    Pozdr,

  • 89. Data: 2019-11-08 08:19:39
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 07.11.2019 o 11:11, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ruszył gdy już były, przyjrzyj się.

    No, sam się przyjrzyj. 0:34-0:35. Najpierw rusza zestaw, potem kobiety
    wchodzą na przejście.

    > Do tego jechał cały czas po przejściu i po przechodzących.

    A którędy miał jechać?

    > A on nie zauważył dwóch dorosłych kobiet w tym jednej na rowerze.

    Na jakim kurwa rowerze? Widziałeś film? Ona prowadziła rower!

    Pozdr,

  • 90. Data: 2019-11-08 08:22:08
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 07.11.2019 o 12:23, ąćęłńóśźż pisze:

    > To kandydat do nagrody Darwina za przejechanie własnego dziecka na
    > własnym podwórku.

    Nagroda Darwina to trochę co innego, niż ci się wydaje.

    "Nagrody Darwina (ang. Darwin Awards) - corocznie przyznawane w wyniku
    głosowania w internecie antynagrody, za wyjątkową głupotę, której
    efektem była śmierć kandydata (lub ewentualnie pozbawienie się zdolności
    płodzenia potomstwa)."

    Bliżej kandydowania są więc te piesze...

    Pozdr,