  • 21. Data: 2010-03-16 09:50:33
    Temat: Re: znowu pompa ciepla a... gazowa pompa ciepla
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-03-15 15:56, kogutek pisze:
    > Podziwiam Cie. Najpierw bierzesz udział w dyskusji nie wiedząc o co chodzi a
    > potem tak cytujesz żeby twoje było na wierzchu. Do PO się zapisz albo do innej
    > bandy. Masz predyspozycje żeby zrobić karierę polityczną.

    Chyba powinienem się pogniewać ;)

    > A wracając do tematu.
    > Wskaż gdzie widzisz możliwość zastosowania tego czegoś.

    No przecież napisałem, że się z tobą zgadzam, że nie widzę sensu. Nie
    wiem gdzie coś takiego postawić. Gaz ziemny-owszem, ale lpg...
    (pierwotnie nie doczytałem że o lpg chodzi, czego już wcześniej
    nieomieszkałeś podkreślić i w paru długich zdaniach zdyskredytować)

    > Ale takiego zastosowania
    > żeby miało sens. Napisałem że nie widzę możliwości użycia szafki z odnośnika tak
    > żeby nie było lepszej alternatywy. Dla mnie obniżasz poziom dyskusji cytując
    > teksty z ulotki reklamowej.

    Udowodniłem, że odnośnik odnosił do treści o wątpliwej treści (wiem,
    poezja). I nie trzeba się przejmować tym co tam jest napisane, bo to
    marketingowy bełkot.

    > Nic w ten sposób nie udowodnisz. Ktoś ma do
    > sprzedania i szuka niedouczonych frajerów. To sobie napisał jakie to cudne. Też
    > tak robię. Dobry bajer pół roboty. W takim połączeniu jak zaproponowano w
    > reklamie to coś nic nie jest warte bo są tańsze i efektywniejsze rozwiązania.
    > Mogę się oczywiście mylić. Jak znajdziesz praktyczne zastosowanie nie urągające
    > prostej ekonomi to przyznam Ci rację. Bo niby dlaczego mam iść w zaparte jak
    > będziesz miał rację.

    Problem w tym że się z Tobą zgadzam. Więc mam rację?

    ________MAT_______

  • 22. Data: 2010-03-16 10:14:35
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On pon, 15 mar 2010 20:41:03 in article
    J.F. wrote:

    > Jeden przewod ma tylko 185mm2, i nie jest to najgrubszy z typoszeregu.

    Fakt. Telefonika ma w katalogu kable SN do 1000mm^2, a chwalą się
    w folderze technologią do 2000mm^2.

  • 23. Data: 2010-04-09 08:48:43
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Jasne że się mijam z prawda. To jest doskonałe urządzenie na biegunie albo przy
    > równiku. Tam gdzie nie ma możliwości doprowadzenia prądu i za jego eksploatację
    > płaci podatnik albo sponsor. Może być również niezwykle użyteczne do ogrzewania
    > ekskluzywnego pensjonatu na szczycie góry.

    Już wiem gdzie zastosowano takie urządzenia :-)
    Na A4 między Wrocławiem a Opolem Schell (czy jakiś inny koncern, bez
    znaczenia) zbudował dwa MOPy i z braku prądu postawili sobie właśnie
    Sanyo na LPG.

    ________MAT_______

  • 24. Data: 2010-04-11 00:30:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 09 Apr 2010 10:48:43 +0200, Lagod wrote:
> [...]
    >Na A4 między Wrocławiem a Opolem Schell (czy jakiś inny koncern, bez
    >znaczenia) zbudował dwa MOPy i z braku prądu postawili sobie właśnie

    Ale to co innego.
    Wlasny generator [diesla] ma tez np schronisko pod Labskim szczytem.

    Zadziwia klimatyzator chlodzacym napedzany silnikiem spalinowym, dla
    biurowcow, ktore prad przeciez maja. Jeszcze zeby mial alternatywny
    naped pradem w lecie, a zima udawal elektrocieplownie..

    J.

  • 25. Data: 2010-04-12 10:22:34
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-04-11 02:30, J.F. pisze:

    > Ale to co innego.
    > Wlasny generator [diesla] ma tez np schronisko pod Labskim szczytem.

    Oni nie kupili generatora tylko właśnie kimę z pompą ciepła. Prąd mają,
    ale za mało by grzać (i chłodzić).

    ________MAT_______

  • 26. Data: 2010-04-12 16:13:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Apr 2010 12:22:34 +0200, Lagod wrote:

    >Oni nie kupili generatora tylko właśnie kimę z pompą ciepła. Prąd mają,
    >ale za mało by grzać (i chłodzić).

    I mowisz ze chlodziarke z napedem gazowym kupili bo im energetycy nie
    potrafili koniecznej do klimy ilosci pradu zapewnic ?

    Bo bez chlodzenia od biedy mozna sie obejsc, grzac zima moga tanimi
    piecami, a paliwo chyba u nich sporo tansze :-)

    J.

    P.S. Inaczej sie rozlicza akcyze w paliwie do grzania, inaczej do
    napedu silnikow, a inaczej do celu produkcji pradu.

  • 27. Data: 2010-04-13 06:45:41
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-04-12 18:13, J.F. pisze:
    > I mowisz ze chlodziarke z napedem gazowym kupili bo im energetycy nie
    > potrafili koniecznej do klimy ilosci pradu zapewnic ?

    No widać tak było. Jak im wyszło przyłącze 10km...

    > Bo bez chlodzenia od biedy mozna sie obejsc, grzac zima moga tanimi
    > piecami, a paliwo chyba u nich sporo tansze :-)

    Piece kaflowe na ropę :-)

    > P.S. Inaczej sie rozlicza akcyze w paliwie do grzania, inaczej do
    > napedu silnikow, a inaczej do celu produkcji pradu.

    Ciekawa uwaga. Nie wiem jak to jest rozwiązywane.