  • 41. Data: 2020-10-03 20:59:47
    Temat: Re: 0,43 promila
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Z grubsza 1/3 poniżej, 2/3 powyżej

    Ale, z tego co zrozumiałem z poprzedniego posta, piszesz o statystyce
    razem z rowerzystami?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 42. Data: 2020-10-03 21:23:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2020 o 20:59, Budzik pisze:

    > Z ciekawosci - sa dane jak to wyglada obecnie?

    Trzeba po paragrafach szukać - kiedyś znajdywałem bez problemów, teraz
    pochowali - ogólnie widać że problem dalje dmuchają - choćby jak
    oglądasz doroczny raport policji o wypadkach, to jest cały rozdział o
    alkoholu. W pierwszym jego paragrafie jest epatowanie ilością wypadków z
    udziałem osób pod wpływem alkoholu - na przykład pasażerów, klientów
    taksówek i autobusów nocnych. Jakby się rozbił autobus nocny w stolicy
    to mieliby używanie - setka pijanych, trupy, ranni - co z tego, że
    kierowcy tzreżwi - w statystyce by było, że z udziałem nietrzeźwych
    uczesników ruchu;)

    > Ilu jest kierowców ponizej 0,5 vs powyzej 0,5 ale wyłączajac
    > rowerzystów bo mieszanie ich do tego wora nie ma zadnego sensu.

    Szukaj po nr paragrafow - na pojazdy mechaniczne jest inny, na pozostale
    inny.

    --
    Shrek

  • 43. Data: 2020-10-03 21:23:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2020 o 20:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Ale, z tego co zrozumiałem z poprzedniego posta, piszesz o statystyce
    > razem z rowerzystami?

    Z tego co pamiętam to się nie wyróżniali - też 2/3 miało powyżej 0,5
    promila.

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2020-10-05 18:07:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    >O tym własnie mowie.
    >Z ciekawosci - sa dane jak to wyglada obecnie?
    >Ilu jest kierowców ponizej 0,5 vs powyzej 0,5 ale wyłączajac
    >rowerzystów bo mieszanie ich do tego wora nie ma zadnego sensu.

    https://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,
    Wypadki-drogowe-raporty-roczne.html

    raport za 2019

    16243 Art. 87 § 1 KW - samochody do 0.5 promila
    6815 Art. 87 § 2 KW - inne pojazdy do 0.5 prom
    58077 Art. 178a § 1 KK - samochody ponad 0.5 prom
    29836 Art. 87 § 1a KW - inne pojazdy ponad 0.5 prom

    Przy czym - mala liczba "innych pojazdow" moze wynikac z tego, ze
    policjantom sie teraz lapac nie chce - nie warto, statystyk nie
    poprawi :-)

    a w samochodach - "po uzyciu" 16 tys zlapanych, nietrzezwi - 58 tys
    zlapanych.

    Hm, ciekawe:
    Liczba kierujących poddanych badaniu na zawartość alkoholu: 16 mln

    J.

  • 45. Data: 2020-10-05 18:41:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.10.2020 o 18:07, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Przy czym - mala liczba "innych pojazdow" moze wynikac z tego, ze
    > policjantom sie teraz lapac nie chce - nie warto, statystyk nie poprawi :-)

    Dokładnie tak - dopóki za głowę rowerzysty płacili przestępstwem to było
    pół na pół:(

    > a w samochodach - "po uzyciu" 16 tys zlapanych, nietrzezwi - 58 tys
    > zlapanych.
    >
    > Hm, ciekawe:
    > Liczba kierujących poddanych badaniu na zawartość alkoholu: 16 mln

    Wow - tego nigdy nie mogłem znalźć. Czyli na 16M pijanych w sensie "za
    odrą też pijani" jest 58k. 3,6 promila;) Co trzysetny - sporo. Choć
    pewnie trochę jak z covidem - bezobjawowych rzadziej testują;)

    --
    Shrek

  • 46. Data: 2020-10-05 19:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > "za odrą też pijani" jest 58k. 3,6 promila;) Co trzysetny - sporo.
    > Choć pewnie trochę jak z covidem - bezobjawowych rzadziej

    Mysle ze tak duza ilosc badan wynika własnie z badan przesiewowych
    czyli ze blokuja cała droge i lataja z tymi swieczkami do dmuchania...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 47. Data: 2020-10-05 20:21:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.10.2020 o 19:59, Budzik pisze:

    > Mysle ze tak duza ilosc badan wynika własnie z badan przesiewowych
    > czyli ze blokuja cała droge i lataja z tymi swieczkami do dmuchania...

    Jeśli tak, to trochę słabo - co trzysetny powyżej 0,5 promila to na
    ruchliwych ulicach 10 na godzinę w szczycie. Jeden co 6 minut, czyli
    gdzieś 0,1 na zmianę świateł:(

    --
    Shrek

  • 48. Data: 2020-11-15 10:34:43
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-02 09:23, Cavallino wrote:

    > 0,00 jest rozsądniejszą.
    > Piłeś - nie jedziesz.
    > Bez alkoholu da się żyć.

    Mickiewicz?

  • 49. Data: 2020-11-15 22:47:27
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 2 Oct 2020 09:23:46 +0200, w <rl6ki3$vc4$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > 0,00 jest rozsądniejszą.
    > Piłeś - nie jedziesz.
    > Bez alkoholu da się żyć.

    To w domu też powinno się mieć 0,00.

  • 50. Data: 2021-07-23 23:02:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Ale w tym przypadku mamy 0,43 promila i chyba w wydychanym powietrzu, bo
    > alkomat nie przelicza na zawartość we krwi. To jest już przestępstwo.
    >
    > A tak w ogóle to pytam jak to wygląda w praktyce? Bo to co internecie to
    > przeczyłem.
    >
    > Czy powtórny egzamin to na 100%, czy adwokat (wziął 4000 zł) coś może
    > wywalczyć?

    Jest ciąg dalszy.
    Nie wiem czy pisałem, ale zabrali na 3 lata. Zakaz prowadzenia
    mechanicznych. Rower elektryczny pod to podchodzi? :-)

    Ale nie o tym... dostał pismo ze starostwa. Chcą wysłać go na badania
    lekarskie.
    Powołują się na to:
    "Zgodnie z treścią art. 99 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy o kierujących
    pojazdami, starosta (prezydent miasta) wydaje decyzję administracyjną o
    skierowaniu kierowcy lub osoby posiadającej pozwolenie na kierowanie
    tramwajem na badanie lekarskie, jeżeli istnieją uzasadnione zastrzeżenia
    co do stanu jego zdrowia."

    Tylko po co te badania, skoro jeszcze ze 2 lata będzie bez PJ. Wyrok
    prawomocny.

    Robert