  • 11. Data: 2010-03-18 14:35:45
    Temat: Re: 1000 radarow
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 18 Mar 2010 14:16:16 +0100, neelix napisał(a):

    > A widziałeś jedną dziedzinę niezależną od polityki?

    Nie. Ale politycznej sraczki jest dość na pręgierzu. Nie musisz jej tutaj
    również uskuteczniać.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 12. Data: 2010-03-18 15:28:56
    Od: fv <f...@c...com>

    J.F. wrote:
    > Jesli wierzyc gazetce - a referencji do unijnego ... (no czego ?) nie ma,
    > http://www.emetro.pl/emetro/1,88815,7672974,Polski_k
    ierowca_ginie_cztery_razy_czesciej.html

    "Jednak Radosław Stępień, wiceminister infrastruktury, nie zgadza się z wnioskiem, że
    za wypadki
    odpowiadają przede wszystkim złe drogi. - W Polsce zabija prędkość. Nie ma akceptacji
    społecznej dla
    jazdy po alkoholu i taki sam ostracyzm powinien panować wobec piratów drogowych -
    mówi."

    O jaki fajny tekst. Pamiętam jak na zajęciach z psychologi mieliśmy temat manipulacji
    w mediach.
    I właśnie tutaj mamy do czynienia z piękną techniką manipulacji.

    Zdanie "W Polsce zabija prędkość" budzi nie tylko sprzeciw u ludzi myślących, ale też
    nie ma
    umocowania w faktach[*]. Jednak otoczone tematyką jazdy po alkoholu natychmiast budzi
    zaufanie i
    przeradza się w najprawdziwsze twierdzenie.

    Co gorsza, pan twierdzi że nie ma akceptacji społecznej dla jazdy po alkoholu, gdy
    tymczasem to ona
    jest właśnie przyczyną tylu pijaków na drogach oraz prawdziwym problemem.

    Manipulacja na prawdę godna oklasków.

    Jestem jednak ciekaw jak ten pan by się zapatrywał na fotoradary i zaostrzanie kar
    dla kierowców,
    gdyby z zasady osobom na stanowiskach państwowych groziła podwójna kara w ramach
    przepisów PORD. To
    znaczy gdyby za +50km/h musiał zapłacić 1000zł i zaakceptować 20 punktów.

    Szkoda, że to niekonstytucyjne. Niestety takie ch*je nigdy się odpowiedniej kary nie
    doczekają za
    swoją niekompetencję i kłamstwa. Tymczasem statystyki rosną, rosną. A do tych debili
    nie dociera że
    te statystyki to ludzkie dramaty.

    [*] najwięcej ludzi w Polsce ginie potrąconych przez auta oraz w wyniku wymuszenia
    pierwszeństwa
    --
    fv

  • 13. Data: 2010-03-18 15:43:25
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    fv pisze:
    (...)
> [...]
    tymczasem to ona
    > jest właśnie przyczyną tylu pijaków na drogach oraz prawdziwym problemem.

    Jak widzę zostałeś świetnie zmanipulowany i to jakiś czas temu. Pijaków
    za kółkiem jest niewielu (w skali europejskiej) i do tego w Polsce mamy
    jeden z najniższych wskaźników sprawców wypadków pod wpływem. Jak widać,
    wcale ten alkohol nie jest takim problemem, a tym bardziej ciężko mówić
    o akceptacji do jazdy na dwóch gazach.

    > Manipulacja na prawdę godna oklasków.

    O tak - widzę, że świetnie zadziałała, nawet się nie zorientowałeś.

  • 14. Data: 2010-03-18 15:52:05
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    fv wrote:

    _kierowca_ginie_cztery_razy_czesciej.html

    > "Jednak Radosław Stępień, wiceminister infrastruktury, nie zgadza się
    z wnioskiem, że za wypadki
    > odpowiadają przede wszystkim złe drogi. - W Polsce zabija prędkość.

    Cymbał podał tę prędkość?

    --
    Bydlę

  • 15. Data: 2010-03-18 15:57:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w
> [...]
    > mieliśmy temat manipulacji w mediach.
    > I właśnie tutaj mamy do czynienia z piękną techniką manipulacji.

    Coz chcesz, polityk :-)

> [...]
    > ludzi myślących, ale też nie ma
    > umocowania w faktach[*].
    > [*] najwięcej ludzi w Polsce ginie potrąconych przez auta oraz w

    Troche ma. Po tych drogach co sa mozna jezdzic bezpiecznie. Tylko
    ch* wolno :-)
    Ale jakby tak kazdemu wmontowac ogranicznik do 50 km/h, to i
    smiertelnosc by spadla :-)

    Do tych potracen i wymuszen predkosc sie przyczynila, a jeszcze
    spora ilosc wypadkow to rozbicie na drzewie,slupie.

> [...]
    > po alkoholu, gdy tymczasem to ona
    > jest właśnie przyczyną tylu pijaków na drogach oraz prawdziwym

    Z tym tez sprawa jest bardziej skomplikowana. Brak akceptacji wsrod
    niektorych obywateli jest jak najbardziej widoczny i slyszalny. U
    zwyklych ludzi, u dziennikarzy, u kleru, w wymiarze
    [nie]sprawiedliwosci.
    Z drugiej strony - skads sie tych 180 tys zlapanych co roku bierze.
    Z trzeciej - cos ostatnio mowili o nocnej akcji przy okazji
    popularnych imienin - cos 11 tys skontrolowanych i 60
    przylapanych - to 0.6%.
    Z czwartej - bezczelnie lub nieswiadomie propaguje sie falszywe
    statystyki: 10% wypadkow powoduja pijani.. nie, uczestnicza, z
    czego polowa to piesi.
    180 tys pijanych kierowcow ... a czego polowa kierowala rowerami.

> [...]
    > podwójna kara w ramach przepisów PORD. To
    > znaczy gdyby za +50km/h musiał zapłacić 1000zł i zaakceptować 20

    Wystarczy zeby placil sluzbowa kare za niedopilnowanie sluzbowego
    kierowcy, taka sama jak ten kierowca :-)
    No i zakazac pracownikom MI korzystania ze sluzbowych helikopterow
    i samolotow :-)

    No i oczywiscie rejestratory w sluzbowych samochodach ujawniajace
    kazde wykroczenie kierowcy.

    Pojezdzili by troche przepisowo po kraju i by sie skonczylo :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-03-18 16:27:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Nie. Ale politycznej sraczki jest dość na pręgierzu. Nie musisz jej tutaj
    > również uskuteczniać.

    Mus to mus, nic nie poradzi.

  • 17. Data: 2010-03-18 16:34:22
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <f...@p...com> napisał w
    wiadomości news:hnte62$lb6$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > jeden z najniższych wskaźników sprawców wypadków pod wpływem. Jak widać,
    > wcale ten alkohol nie jest takim problemem, a tym bardziej ciężko mówić

    Niektórzy nie potrafią myśleć i ulegają medialnej papce. Problemem nie są
    tzw. pijani tylko nieuzasadniona panika w mediach. Panikę robi policja,
    robią media, bo to takie medialne i zawsze na czasie. Pijanych tylko łapią
    do statystyk złapanych(medialne bicie rekordów), a ci rzadko powodują
    wypadki, bo nie zdążają i nie są na tyle pijani skoro jadą. Najwięcej
    wypadków powodują trzeźwi wariaci i tu prędkość jest zdecydowaną przyczyną
    wypadków. Upraszczając - prędkość zabija. Tego co można zrobić(ograniczyć
    skutki) podczas wolniejszej jazdy nie da się już zastosować podczas
    popylania z podświetlną.
    neelix

  • 18. Data: 2010-03-18 16:50:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Polsce mamy
    > jeden z najniższych wskaźników sprawców wypadków pod wpływem.

    Hm, a gdyby tak podzielic ilosc wypadkow spowodowanych przez
    pijanych przez ilosc samochodow ?
    Pijanych kierowcow samochodow, nie pijanych pieszych i rowerzystow.

    Bo to na tym zachodzie maja malo wypadkow w ogole, mozliwe ze u
    nich trzezwi powoduja znacznie mniej.

    J.

  • 19. Data: 2010-03-18 16:51:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w
    zgadza się z wnioskiem, że za wypadki
    prędkość.

    >Cymbał podał tę prędkość?

    PRzeciez w Unii dawno obliczyli ze 50 km/h nie zabija :-)

    J.

  • 20. Data: 2010-03-18 16:51:53
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    J.F. pisze:

> [...]
    ierowca_ginie_cztery_razy_czesciej.html

    > to unia bedzie cos na nas wymuszala.
    >
    > A najprosciej benzyne po 5 zl i 1000 fotoradarow :-)

    przez debili na drogach wszyscy będą ponosić tego konsekwencje. Czy
    nadal jest ktoś zdania, że to nie jego sprawa jak ktoś łamie przepisy i
    że należy przymykać oko na takie zachowanie?

    --
    krzysiek82