eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 33

  • 31. Data: 2017-07-27 10:54:47
    Temat: Re: 100C
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, July 27, 2017 at 8:25:40 AM UTC+10, JaNus wrote:

    > Chyba coś żeś w maliny pojechał tym swoim pomysłem. (...) Więc żadne tankowanie
    elektrolitu nie "dopełni"
    > rozładowanego aku!

    To juz zalezy od rodzaju baterii - wpisz "flow batteries" w Google.

    http://energystoragesense.com/flow-batteries/


    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Sezon caly rok:
    https://goo.gl/photos/p2xMh3s26ewdUGxdA


  • 32. Data: 2017-07-27 14:15:56
    Temat: Re: 100C
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-07-26 o 10:41, robot pisze:
    > W dniu 2017-07-25 o 21:17, Pszemol pisze:
    >> Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku
    >> najszybciej ładujące się akumulatory?
    >>
    >> Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
    >> się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...
    >>
    >> Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?
    >>
    > Ja się nie znam.
    > Ale myślę, że powinieneś zainteresować się akumulatorami stosowanymi
    > w formule 1 oraz Ferrari LaFerrari.

    https://youtu.be/HQAaOMd4ToI
    http://www.magnetimarelli.com/company/sustainability
    /news/hy-kers-system-laferrari-hybrid-vehicle-come-o
    ut-maranello


  • 33. Data: 2017-07-27 20:55:14
    Temat: Re: 100C
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>


    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
    news:597916e2$0$15192$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2017-07-26 o 11:30, HF5BS pisze:
    >> To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym elektrolitem? Tak,
    >> że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale elektrolit,
    >> stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują i
    >> następnemu chętnemu sprzedają.
    >>
    > Chyba coś żeś w maliny pojechał tym swoim pomysłem. Wprawdzie nie wiem,
    > jak wygląda ta kwestia w akumulatorach litowo-cośtam'owych, ale w
    > przypadku ołowiowych (jak wiem) cykl przemian związanych z roz~ i
    > naładowaniem - obejmuje nie tylko elektrolit, ale też i elektrody:
    > osadzają się na nim sole podczas ładowania, zaś przy rozładowaniu
    > wędrują na drugą stronę. Więc żadne tankowanie elektrolitu nie "dopełni"
    > rozładowanego aku!

    Ale jasne jest, że nie chodzi o obecne aku kwasowe, zasadowe, czy jakiebądź!
    Chodzi o takie, co będą przystosowane do takiego traktowania. Wyczerpie się,
    to albo doładować, jak możemy, albo nowy elektrolit, jak nie możemy. Czy na
    odwrót.

    > Natomiast można by wymieniać na stacji całego grzmota, pudło z
    > elektrolitem i elektrodami. Tylko że wchodziła by w paradę delikatna

    Nawet chyba były takie pomysły. Ale chyba też nie przeszły.

    > kwestia odpowiedzialności za niszczący sposób używania aku, czyli tego,
    > że stacja "paliw" nie miała by pewności (klient takoż), czy do wymiany
    > nie dokłada: oddaje sprawne bateria, w zamian za mocno już
    > wyeksploatowane.

    Dlatego myślałem o wymianie elektrolitu, spuścić rozładowany, rzecz jasna,
    zebrać to w jakieś naczynie, bo ch.. wie, co tam przybyło, oczyścić,
    naładować i znów zapodać do wymiany. A akumulator zostawałby ten sam.
    Bo tak w ogóle, pomysł z wymianą elektrolitu nie jest mój, ma on całkiem
    sporo lat. Tylko jakoś nikt jeszcze chyba nie wymyślił akumulatora, który by
    się nadawał do w miarę łatwej obsługi w ten sposób.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
    i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
    (C) Zygmunt Freud.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: