  • 1. Data: 2021-05-21 11:06:27
    Temat: 16mm? i 100A do przetwornicy ok 1000w
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Wystarczy? przetworniczka sinus 1000W do chwilowo 2000W wg deklaracji
    producenta, a w zestawie druciki jak... a ze 6mm?.
    Akumulator 12V 100Ah więc zwarciowy ma zacny i nie chcę zrobic z
    przewodów zarówek a z drugiej strony nie mogę zapakować tam za grubych
    kabli bo nie założę na przetwornicę...

    Planowane obciążenie maksymalne ok 80A przez czas kilku minut. Raz na
    kilka godzin.

    Ktoś podpowie jak najsensowniej zrobić bezpiecznik na takich grubycg
    drutach?

  • 2. Data: 2021-05-21 11:22:40
    Temat: Re: 16mm? i 100A do przetwornicy ok 1000w
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 May 2021 11:06:27 +0200, sirapacz wrote:
> [...]
    > kabli bo nie założę na przetwornicę...
    >
    > Planowane obciążenie maksymalne ok 80A przez czas kilku minut. Raz na

    Skoro przetworniczka ma takie kable ... to moze wystarczaja ...

    https://youtu.be/lCPMuvuUSkQ?t=276
    Niestety - "niewielkie zmiany" moga oznaczac np 200 stopni C

    > Ktoś podpowie jak najsensowniej zrobić bezpiecznik na takich grubycg
    > drutach?

    https://www.youtube.com/watch?v=F8zghvQZYNM

    https://youtu.be/0tGK1nqXr28?t=673

    J.

  • 3. Data: 2021-05-21 15:37:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Skoro przetworniczka ma takie kable ... to moze wystarczaja ...

    sprawdziłem dokładnie 10mm więc nie ma dramatu...dalej to jednak wydaje
    mi się mało jak na potencjalne godzinne obciążenie 100A. Może przesadzam.

    > https://youtu.be/lCPMuvuUSkQ?t=276
    > Niestety - "niewielkie zmiany" moga oznaczac np 200 stopni C

    Na tym filmiku jest kilkaset A więc powinin być koński zapas i nie
    powinny się topić (choć gorące będą na bank)

    > https://www.youtube.com/watch?v=F8zghvQZYNM
    >
    > https://youtu.be/0tGK1nqXr28?t=673

    e to nic nie mowi

  • 4. Data: 2021-05-21 15:45:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 May 2021 15:37:47 +0200, sirapacz wrote:
> [...]
    >
    > Na tym filmiku jest kilkaset A więc powinin być koński zapas i nie
    > powinny się topić (choć gorące będą na bank)

    A tu niestety - 200 C to moze jeszcze metal nie zmieni koloru, ale
    izolacja PVC juz splynie.

    > e to nic nie mowi

    W pierwszym masz konstrukcje bezpiecznika, a w drugim dzialanie :-)

    J.

  • 5. Data: 2021-05-21 15:48:44
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > W pierwszym masz konstrukcje bezpiecznika, a w drugim dzialanie :-)

    tam masz diody chroniące przed odwróceniem polaryzacji

  • 6. Data: 2021-05-22 19:32:39
    Od: Pcimol <...@...com>

    > Ktoś podpowie jak najsensowniej zrobić bezpiecznik na takich grubycg
    > drutach?

    Weź bezpiecznik od świec żarowych z silnika D24[T|TIC] (Volvo 740/940).