eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › 3 cylindry vs
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 44

  • 11. Data: 2020-05-18 16:59:29
    Temat: Re: 3 cylindry vs
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5ec2a0e4$0$523$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 18.05.2020 o 11:44, Peter pisze:
    >> tak doczytałem że 4 cylindrówka strzela co 180' czyli przy 4000
    >> obrotów na minute następuje 8000 zapłonów na minute
    >
    >> 3 cylindrówka strzela co 240' czyli przy 4000 obrotów na minute
    >> następuje 6000 zapłonów na minute
    >
    > czyli mamy o 25% zapłonów mniej czyli dźwięk jest niższy/ cichszy/

    >Coś źle liczysz, przy 4000obr/min, dla 4 cylindrów wypada 1000
    >zapłonów,

    Ty zle liczysz. 4-suw ma zaplon w cylindrze co dwa obroty walu, wiec
    2000/min,
    ale ze cylindry 4, to 8000/min = 133Hz.

    >dla 3 cylindrów - 1333.

    A 6000/min = 100Hz.

    J.


  • 12. Data: 2020-05-18 17:00:20
    Temat: Re: 3 cylindry vs
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.05.2020 o 06:51, Peter pisze:
    > Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam
    > się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.

    Ilość cylindrów, to jeszcze pikuś. Spróbuj hamować silnikiem o
    pojemności 1.0-1.2 litra na stromych zjazdach.


  • 13. Data: 2020-05-18 17:15:22
    Temat: Re: 3 cylindry vs
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.05.2020 o 16:59, J.F. pisze:

    > Ty zle liczysz. 4-suw ma zaplon w cylindrze co dwa obroty walu, wiec
    > 2000/min,
    > ale ze cylindry 4, to 8000/min = 133Hz.

    A że cylindry są 4, to w danej chwili tylko jeden ma zapłon. Z tego co
    piszesz, to przy 4000obr/min, wypadają dwa zapłony. Gdzie i poco?


  • 14. Data: 2020-05-18 17:36:42
    Temat: Re: 3 cylindry vs
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5ec2a68a$0$522$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 18.05.2020 o 16:59, J.F. pisze:
    >> Ty zle liczysz. 4-suw ma zaplon w cylindrze co dwa obroty walu,
    >> wiec 2000/min,
    >> ale ze cylindry 4, to 8000/min = 133Hz.

    >A że cylindry są 4, to w danej chwili tylko jeden ma zapłon. Z tego
    >co piszesz, to przy 4000obr/min, wypadają dwa zapłony. Gdzie i poco?

    Jeden cylinder naraz ma zaplon, ale ze sa cztery, to co pol obrotu
    walu jest zaplon w jakims cylindrze.

    Nie rozumiem co Ci wypada ..


    J.



  • 15. Data: 2020-05-18 18:06:16
    Temat: Re: 3 cylindry vs
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.05.2020 o 17:36, J.F. pisze:

    > Jeden cylinder naraz ma zaplon, ale ze sa cztery, to co pol obrotu walu
    > jest zaplon w jakims cylindrze.

    Faktycznie, popierdoliło mi się.


  • 16. Data: 2020-05-18 19:10:12
    Temat: Re: 3 cylindry vs
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-05-2020 o 07:54, Peter pisze:
    >> No chyba że porównujesz doładowaną, nowoczesną, 3-cylindrówkę to
    >> jakiegoś 4 cylindrowego, wolnossącego badziewia, o znikomej mocy....
    >>
    >>> a przy tych samych 4tys obr ale 3 cylindrach dzwięk nie jest piękny
    >>> ale znośny. Testowałem 3 pojazdy nowe z salonu na (kona tcros stonic)
    >>> autostradzie i takie mam właśnie wnioski.
    >>
    >> A testowałeś ich wersje 4 cylindrowe też?
    >> Bo raczej głośniejsze nie będą....
    >
    > stonic wyje przy =>4 tys,buczy przy już przy 3,5tys, chodzi o obroty a
    > nie o prędkość, jazda na 4biegu przy 4 tys to wycie,


    A jaki Stonic konkretnie?
    Z jakim silnikiem?

    >przy tych samych
    > obrotach 3 cylindry sobie "chroboczą" jak trzmiel ale ten dźwięk nie
    > jest uciążliwy,

    Ale jakie 3 cylindry, w jakim aucie i z jakim silnikiem?


  • 17. Data: 2020-05-18 19:16:32
    Temat: Re: 3 cylindry vs
    Od: Peter <p...@o...pl>


    > A jaki Stonic konkretnie?
    > Z jakim silnikiem?

    1.2 84KM tym starym


    >> przy tych samych obrotach 3 cylindry sobie "chroboczą" jak trzmiel ale
    >> ten dźwięk nie jest uciążliwy,
    >
    > Ale jakie 3 cylindry, w jakim aucie i z jakim silnikiem?

    kona 1.0 120KM
    tcross 1.0 115KM


  • 18. Data: 2020-05-18 19:25:40
    Temat: Re: 3 cylindry vs
    Od: Peter <p...@o...pl>


    > 1.2 84KM tym starym
    > kona 1.0 120KM
    > tcross 1.0 115KM

    ale to nie tylko te samochody, w pracy mam
    citigo 1.0 75KM 3 cyl warczy ale słaby
    fabie 1.0 95TSI 3 cyl świetnie śmiga
    fiorina 1.4 77KM które wyją na każdej prędkości obrotowej > 3500obr


  • 19. Data: 2020-05-18 19:28:41
    Temat: Re: 3 cylindry vs
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-05-2020 o 19:16, Peter pisze:
    >
    >> A jaki Stonic konkretnie?
    >> Z jakim silnikiem?
    >
    > 1.2 84KM tym starym
    >
    >
    >>> przy tych samych obrotach 3 cylindry sobie "chroboczą" jak trzmiel
    >>> ale ten dźwięk nie jest uciążliwy,
    >>
    >> Ale jakie 3 cylindry, w jakim aucie i z jakim silnikiem?
    >
    > kona 1.0 120KM
    > tcross 1.0 115KM

    No to co Ty porównujesz?
    Wolnossącego gniota, do nowoczesnego silnika doładowanego?

    No to pewnie że musi być gorszy - słaby, wolnossący silnik, o małej
    pojemności jest gorszy od wszystkiego, niezależnie od ilości cylindrów.
    A do tego jeszcze jest konkurencja jest o połowę mocniejsza - no
    wybacz......

    Porównaj sobie tą Konę 3 cylindrową, z doładowaną Koną 4 cylindrową i
    potem opowiadaj jaka to ona głośna.

    Proporcje będą podobne, tyle że w drugą stronę (mimo że faktycznie Kona
    1.6 cicha nie będzie).
    Ale zanim ją zmusisz do wycia, to w 3 cylindrowej, przy podobnej jeździe
    ogłuchniesz (a już na pewno się pochorujesz od słuchania dźwięków jak w
    Wartburgu).

    HINT: to nie liczba cylindrów jest tutaj decydująca.

    W każdym razie 3 miesiące temu miałem taki właśnie wybór (Nowy Juke,
    Arona, Kona lub Stonic 1.0) i wahałem się (głównie ze względu na cenę,
    ale i spalanie), dopóki mi w ręce nie wpadła właśnie Kona z 1.6......


  • 20. Data: 2020-05-18 20:37:07
    Temat: Re: 3 cylindry vs
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-05-18 o 17:00, nadir pisze:
    > W dniu 18.05.2020 o 06:51, Peter pisze:
    >> Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam
    >> się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.
    >
    > Ilość cylindrów, to jeszcze pikuś. Spróbuj hamować silnikiem o
    > pojemności 1.0-1.2 litra na stromych zjazdach.
    >

    Za to można więcej przejechać rozpędem na odcięciu -> zużycie 0l/100 km.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: