  • 11. Data: 2022-01-04 16:48:19
    Temat: Re: 4000K
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Żarówki jakie u mnie zdały egzamin:
    lidlowskie z filamentem (chyba wszystkie u nich mają ra>95%)
    Świeci jak żarowa.

    Jak za żółto i chcesz mniejszą paletę barw to szukaj czegoś podpisanego
    jako neutral white (osobiście kupowałem w Bricomanie) i są białe. Nie
    zimne niebiesko/granatowe tylko białe.

  • 12. Data: 2022-01-04 17:49:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > A nie w domu to lepsze 6500?

    W sklepach zazwyczaj 4000K. 6500K jest za zimne.

    > Ale ja o 4000K mysle ...
    > A genetycznie to nie jestesmy dostosowani do 6500 wlasnie ?

    Nie. Przed snem patrzyliśmy w ognisko a nie w Słońce. Poza tym - w
    słoneczny dzień, to te 6500K masz w południe i bliskich okolicach.

    [...]

    Do wieczornego odpoczynku tylko 2700K

    > British pendant.
    > https://www.youtube.com/watch?v=FjmC0qx1nrU
    > https://www.youtube.com/watch?v=9qY4NmtvTCg

    Ale co to ma wspólnego z tematem?

    > glupio miec dwa sznurki do zyrandola :-)
    > Chyba troche myle - sznurek jest w lazience, w pokojach wylaczniki na
    > scianach ... ale przy takiej rozetce mozna miec dwa obwody?

    Dlaczego nie?

    > No to im podzial tylko utrudnia.
    > No wlasnie czasem potrzebuje jednej, a czasem trzech ...

    Jak masz dwuobwodowy, to jedną 2700K a pozostałe daj sobie trupie i
    będzie pan zadowolony.

    > Chyba wszystkie maja dziure/dołek.
    > No chyba, ze 2700 to wolfram masz na mysli.

    Nie - 2700K mają ten dołek płytszy niż 3000K

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2022-01-04 20:25:02
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 04.01.2022 o 16:48, sirapacz pisze:

> [...]
    >
    > Jak za żółto i chcesz mniejszą paletę barw to szukaj czegoś podpisanego
    > jako neutral white (osobiście kupowałem w Bricomanie) i są białe. Nie

    Ja bym uważał z regulowanymi bo jak dołożysz do tego PWM, to będzie
    tylko gorzej.
    Filamenty też straszny efekt stroboskopowy dają. Przynajmniej te, które
    widziałem.
    EdiM

  • 14. Data: 2022-01-04 20:59:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jan 2022 16:48:19 +0100, sirapacz wrote:
    > Żarówki jakie u mnie zdały egzamin:
    > lidlowskie z filamentem (chyba wszystkie u nich mają ra>95%)
    > Świeci jak żarowa.

    nie lubie tych filamentowych, bo trzeba klosze rozpraszajace, choc
    zazwyczaj i tak sa.
    No i wydaje mi sie, ze kiepskie chlodzenie maja.
    Ale moze dam sie przekonac.
    Szczegolnie ze "Dubai lamp" tez sa filamentowe.

    > Jak za żółto i chcesz mniejszą paletę barw to szukaj czegoś podpisanego
    > jako neutral white (osobiście kupowałem w Bricomanie) i są białe. Nie
    > zimne niebiesko/granatowe tylko białe.

    Te 4000K sa oczywiscie "Neutral white" - taka nazwa robocza, podobnie
    jak pewnie i to 4000K - z grubsza tak, dokladnie Chinczyk nie mierzyl
    :-)
    A moze to Ra robi swoje.

    J.

  • 15. Data: 2022-01-04 21:03:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jan 2022 16:19:34 +0100, ToMasz wrote:

    > stare się spaliły? Też Ci nie odpowiadają?

    Stare byly swietlowki, albo tez wlasnie zbyt zolte lub zbyt niebieskie
    :-)

    > oddaję głos na: Zrobić samemu. jak się postarasz to będzie to ostatnie
    > źródło światła jakiego potrzebujesz w tym pomieszczeniu.
    > To mówiłem ja, ToMasz od 2015 roku z ledami na suficie.

    Pewnie dobrze radzisz, ale na 5-10 zl to mi sie nie bardzo chce :-)

    > Ps chyba oczywiste że możez sobie zmiksować odcienie białego jak sobie
    > życzysz? mnie połączenie 2 pasków- zimnego z ciepłym w 101% wystacza

    A takich naprawde bialych to nie robia :-)

    Choc oczywiscie masz racje - lepiej dwa rozne i sobie dostroic do
    smaku.

    J.

  • 16. Data: 2022-01-04 23:24:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 4 Jan 2022 14:24:33 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No i problem mam: wiekszosc "zarowek LED"
    > jest dla mnie za zółta.

    Daj sobie czas by się przyzwyczaić. Fakt, że do smrodu szybciej się
    człowiek przyzwyczaja niż do innych warunków oświetleniowych ale z
    czasem przywykniesz. Mi po 10 latach przybywania tylko w oświetleniu
    LED (różnym-ciepłym) przestało to zupełnie przeszkadzać.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2022-01-05 08:11:26
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 1/4/22 09:47, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Jeżeli chcesz zasypiać spokojnie to nie kombinuj i zostać przy 2700K,
    > ewentualnie 3000K ale to jest zazwyczaj chińszczyzna o dziurawym
    > paśmie.

    Ja używam takich pasków 3000k: https://www.amazon.com/gp/product/B07GBZ4S5M
    W aluminiowym profilu do ledów mieszczą się 3 obok siebie, i świetnie
    się sprawdzają jako oświetlenie do zamontowania pod szafkami.
    Nie mam jak zmierzyc widma, ale nie zauważyłem znaczących różnic w
    kolorach w porównaniu do oświetlenia światłem dziennym.

    Co ciekawe, część z przysłanych "warm white" miała zamontowane LEDy
    2700k (temperatury mierzone kamera video). Zdecydowanie za żółte jak na
    mój gust.

    Jacek.

  • 18. Data: 2022-01-05 09:45:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2022 o 14:24 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > No i problem mam: wiekszosc "zarowek LED"
    > jest dla mnie za zółta.
    >
    > A z kolei te 4000K zbyt niebieskie.
    >
    > Chiskie kelwiny, oczy mam niekompatybilne, farbę złą?
    >
    > poczekac az zaczna robic 3500K, przyzwyczaic sie,
    > kupic sobie na chwile 6500K?
    >
    > Kupic jakies regulowane, czy zrobic lampe samemu?
    >
    > Czy po prostu jakis wzornik zabierac do sklepu na zakupy ?

    Mam ten sam problem.
    Spróbuj 3000K z kątem > 110 st.
    Ja po długich testach w końcu znalazłem zadowalające.

    TG

  • 19. Data: 2022-01-05 21:03:26
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-01-04 o 14:24, J.F pisze:
> [...]
    >
    > A z kolei te 4000K zbyt niebieskie
    >
    > Chiskie kelwiny, oczy mam niekompatybilne, farbę złą?
    >
    > poczekac az zaczna robic 3500K, przyzwyczaic sie,

    Normalnie zazdroszczę problemu :)

    Ale, ale: mnie też chwilę zajęło przyzwyczajenie się do 4000K w miejscu
    pracy i tu 2700 K jest dla mnie nienaturalne.

    BTW: czy jest gdzieś jakiś ranking *dobrych* ledówek, oferujących
    realne, uczciwe parametry ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 20. Data: 2022-01-07 21:44:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup

    >Normalnie zazdroszczę problemu :)

    Ale czego tu zazdroscic :-)

    >Ale, ale: mnie też chwilę zajęło przyzwyczajenie się do 4000K w
    >miejscu pracy i tu 2700 K jest dla mnie nienaturalne.

    W pracy mam swietlowki, nawet nie wiem jakie.
    No i okno mam w pracy ... w domu tez mam okna :-)

    >BTW: czy jest gdzieś jakiś ranking *dobrych* ledówek, oferujących
    >realne, uczciwe parametry ?

    J.