  • 1. Data: 2022-01-04 14:24:33
    Temat: 4000K
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    No i problem mam: wiekszosc "zarowek LED"
    jest dla mnie za zółta.

    A z kolei te 4000K zbyt niebieskie.

    Chiskie kelwiny, oczy mam niekompatybilne, farbę złą?

    poczekac az zaczna robic 3500K, przyzwyczaic sie,
    kupic sobie na chwile 6500K?

    Kupic jakies regulowane, czy zrobic lampe samemu?

    Czy po prostu jakis wzornik zabierac do sklepu na zakupy ?

    J.

  • 2. Data: 2022-01-04 15:10:25
    Temat: Re: 4000K
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 4 Jan 2022 14:24:33 +0100
    doszła do mnie wiadomość
    <1ctrjgybs55i3.141av6epyfxpb$.dlg@40tude.net>
    od "J.F" <j...@p...onet.pl> :
> [...]
    >kupic sobie na chwile 6500K?
    >
    >Kupic jakies regulowane, czy zrobic lampe samemu?
    >
    >Czy po prostu jakis wzornik zabierac do sklepu na zakupy ?

    Lemowski Soledukt, pęk światłowodów i lustra skupiające promienie
    słoneczne.

    --
    Szwambuł Trantiputl.
    Inter stercus/faeces et urinam nascimur

  • 3. Data: 2022-01-04 15:12:34
    Od: Zbych <z...@s...com>

    On 04.01.2022 14:24, J.F wrote:
> [...]
    >
    > poczekac az zaczna robic 3500K, przyzwyczaic sie,
    > kupic sobie na chwile 6500K?
    >
    > Kupic jakies regulowane, czy zrobic lampe samemu?

    Jak jesteś taki wybredny to kup regulowane. Są paski LED z ciepłymi i
    zimnymi LED-ami i można sobie regulując ich jasność dobrać odcień.

  • 4. Data: 2022-01-04 15:17:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > No i problem mam: wiekszosc "zarowek LED"
    > jest dla mnie za zółta.

    Marudzisz. Ciesz się, że oszczędzasz oczy.

    > A z kolei te 4000K zbyt niebieskie.
    > Chiskie kelwiny, oczy mam niekompatybilne, farbę złą?

    Jesteś j.F.

    > poczekac az zaczna robic 3500K, przyzwyczaic sie,
    > kupic sobie na chwile 6500K?

    4000K dla Ciebie za niebieskie a chcesz 6500K? Do domu czy do kostnicy?

    > Kupic jakies regulowane,

    Na przykład.

    > czy zrobic lampe samemu?

    Użyć lampy na dwie żarówki.

    > Czy po prostu jakis wzornik zabierac do sklepu na zakupy ?

    Sklep to złe miejsce na dobieranie temperatury barwowej. Zazwyczaj
    jest oświetlony 4000K i domowe żarówki wyglądają za żółto.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2022-01-04 15:19:45
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W wtorek, 4.01.2022 o 14:24, J.F napisał:

    > No i problem mam: wiekszosc "zarowek LED"
    > jest dla mnie za zółta.
    > A z kolei te 4000K zbyt niebieskie.
    > poczekac az zaczna robic 3500K, przyzwyczaic sie,
    > kupic sobie na chwile 6500K?

    Nic nie robić, tylko się cieszyć, że nie ma się większych
    zmartwień w życiu. Na ten Nowy Rok.

  • 6. Data: 2022-01-04 15:26:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jan 2022 15:17:03 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Marudzisz. Ciesz się, że oszczędzasz oczy.

    Zółte lepsze ?

    > Jesteś j.F.

    > 4000K dla Ciebie za niebieskie a chcesz 6500K? Do domu czy do kostnicy?

    a kawal o rabinie i kozie znasz ? :-)

    > Na przykład.
    > Użyć lampy na dwie żarówki.

    mam nawet na trzy, ale do takiego wieczornego odpoczynku uzywam jedna
    :-)

    A propos - kolejna ciekawostka - w marketach sporo takich zyrandoli,
    gdzie wszyskie zarowki na jednym obwodzie.
    Przyzwyczaili sie, ze klient sobie sciemniacz zainstaluje, czy
    brytyjki design?

    > Sklep to złe miejsce na dobieranie temperatury barwowej. Zazwyczaj
    > jest oświetlony 4000K i domowe żarówki wyglądają za żółto.

    Czyli pozostaje Słodowy :-)

    J.

  • 7. Data: 2022-01-04 15:47:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Zółte lepsze ?

    2700K lepsze _w_ _domu_ od 6500K.

    > a kawal o rabinie i kozie znasz ? :-)

    Zapewne tak ale jak zwykle nie pamiętam. To już ten wiek...

    > mam nawet na trzy, ale do takiego wieczornego odpoczynku uzywam jedna
    > :-)

    A ja trzech. 2700K.

    > A propos - kolejna ciekawostka - w marketach sporo takich zyrandoli,
    > gdzie wszyskie zarowki na jednym obwodzie.
    > Przyzwyczaili sie, ze klient sobie sciemniacz zainstaluje, czy
    > brytyjki design?

    Nie wiem, o co chodzi z brytyjskim designem. Dobierz sobie moc żarówek
    do potrzeb,

    > Czyli pozostaje Słodowy :-)

    Jeżeli chcesz zasypiać spokojnie to nie kombinuj i zostać przy 2700K,
    ewentualnie 3000K ale to jest zazwyczaj chińszczyzna o dziurawym
    paśmie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2022-01-04 16:06:46
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Nie wiem, o co chodzi z brytyjskim designem. Dobierz sobie moc żarówek
    > do potrzeb,

    Chodzi mu o to, że jak w salonie powiesi coś z 3 czy 4 lampami to może
    chcieć na pół gwizdka gdy ogląda TV albo zapalony komplet jak siedzi
    przy wódce ze znajomymi.

    Są żyrandole gdzie są dwa obwody i wystarczy je rozdzielić. Przy czym
    producent i tu potrafi dać ciała. Tam gdzie miałem 3 sztuki były dwa
    lewe i jeden prawy zamiast środkowy/skrajne. Poprawiłem. Albo am 8 sztuk
    na obręczy a połączone jest 3 i 5 po kolei. Planowałem też poprawić ale
    okazało się że tu już tak fajnie się nie da.

    Niestety z typowo LED'owymi nie widziałem nic na 2 obwody bo zasilacz
    jest jeden. Co najwyżej ściemniacz na pilota wbudowany.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2022-01-04 16:16:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jan 2022 15:47:24 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > 2700K lepsze _w_ _domu_ od 6500K.

    A nie w domu to lepsze 6500?

    Ale ja o 4000K mysle ...

    A genetycznie to nie jestesmy dostosowani do 6500 wlasnie ?

    > Zapewne tak ale jak zwykle nie pamiętam. To już ten wiek...

    -Rabi, ciezko mi w domu, ciasno, izba mala, dzieci duzo, trudno
    wytrzymac.
    -kup sobie koze.

    po tygodniu:
    -jak ci sie mieszka?
    -okropna jest ta koza. Wszedzie sie pcha, smierdzi, nie mozna
    wytrzymac.
    -sprzedaj kozę ...

    > A ja trzech. 2700K.

    > Nie wiem, o co chodzi z brytyjskim designem.

    British pendant.
    https://www.youtube.com/watch?v=FjmC0qx1nrU
    https://www.youtube.com/watch?v=9qY4NmtvTCg

    glupio miec dwa sznurki do zyrandola :-)

    Chyba troche myle - sznurek jest w lazience, w pokojach wylaczniki na
    scianach ... ale przy takiej rozetce mozna miec dwa obwody?

    No to im podzial tylko utrudnia.

    >Dobierz sobie moc żarówek do potrzeb,

    No wlasnie czasem potrzebuje jednej, a czasem trzech ...

    > Jeżeli chcesz zasypiać spokojnie to nie kombinuj i zostać przy 2700K,
    > ewentualnie 3000K ale to jest zazwyczaj chińszczyzna o dziurawym
    > paśmie.

    Chyba wszystkie maja dziure/dołek.
    No chyba, ze 2700 to wolfram masz na mysli.

    J.

  • 10. Data: 2022-01-04 16:19:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.01.2022 o 14:24, J.F pisze:
    > No i problem mam: wiekszosc "zarowek LED"
    > jest dla mnie za zółta.

    stare się spaliły? Też Ci nie odpowiadają?

    > Kupic jakies regulowane, czy zrobic lampe samemu?

    oddaję głos na: Zrobić samemu. jak się postarasz to będzie to ostatnie
    źródło światła jakiego potrzebujesz w tym pomieszczeniu.
    To mówiłem ja, ToMasz od 2015 roku z ledami na suficie.

    ToMasz

    Ps chyba oczywiste że możez sobie zmiksować odcienie białego jak sobie
    życzysz? mnie połączenie 2 pasków- zimnego z ciepłym w 101% wystacza