  • 21. Data: 2022-01-08 12:39:26
    Temat: Re: 4000K
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-01-07 o 21:44, J.F. pisze:

    > W pracy mam swietlowki, nawet nie wiem jakie.

    Na pewno zużyte :) BTW: po hurtowniach elektrycznych zaczyna brakować
    świetlówek, coraz trudniej zamówić, bo producentów coraz mniej. Ostatnio
    kupuję takie Made in Russia.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 22. Data: 2022-01-08 13:17:04
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W sobotę, 8.01.2022 o 12:39, PeJot napisał:

    > Na pewno zużyte :) BTW: po hurtowniach elektrycznych zaczyna brakować
    > świetlówek, coraz trudniej zamówić, bo producentów coraz mniej. Ostatnio
    > kupuję takie Made in Russia.

    To dla bidy. Dla bogatych obok tych stoją w Obi świetlówki firmy
    za przeproszeniem Osram - w hurtowych ilościach i nie mrugające
    tak ładnie jak tamte.

  • 23. Data: 2022-01-10 16:38:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 8 Jan 2022 12:39:26 +0100, PeJot wrote:

    > Na pewno zużyte :) BTW: po hurtowniach elektrycznych zaczyna brakować
    > świetlówek, coraz trudniej zamówić, bo producentów coraz mniej. Ostatnio
    > kupuję takie Made in Russia.

    Ale masz na mysli rury rteciowe?

    Bo imo sporo jest rur z LED.

    Tudziez np panele LED, i to niedrogie.

    J.

  • 24. Data: 2022-01-10 20:07:45
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 4 stycznia 2022 o 07:24:39 UTC-6 J.F napisał(a):
    > No i problem mam: wiekszosc "zarowek LED"
    > jest dla mnie za zółta.
    >
    > A z kolei te 4000K zbyt niebieskie.
    >
    > Chiskie kelwiny, oczy mam niekompatybilne, farbę złą?

    Pisza na pudelkach co chca. A co sie namieszalo w luminoforze to inna sprawa.

    > poczekac az zaczna robic 3500K, przyzwyczaic sie,
    > kupic sobie na chwile 6500K?

    Obserwowac co w sklepach daja. Bo czasem sie pojawiaja jakies serie o innych
    temperaturach.
    Kupic, przetestowac, jak podejdzie kupic zapasik. Ale sie nie przywiazywac, bo padna
    i na wymiane beda pewnie o innej barwie.

    > Kupic jakies regulowane, czy zrobic lampe samemu?

    Najpierw porownac z zwykla setka/stupiedziesiatka.
    Moze nie jest tak zle...

    > Czy po prostu jakis wzornik zabierac do sklepu na zakupy ?

    Plyte cd mozna brac. I sobie wybrac to co najlepsze. Ale niestety z grubsza tylko na
    oko.
    Nawet zrobienie zdjecia takiemu spektrum telefonem nie do konca jest powtarzalne i
    porownywalne.