  • 1. Data: 2009-07-22 22:39:23
    Temat: Binarna kopia karty CF
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Jak zrobić binarną kopię bootowalnej karty CompactFlash??

    Mam system embedded który ma na karcie CF bootloader do
    Windows XP, karta jest bootowalna pod XP w urządzeniu -
    chcę zrobić kopię karty kopiując sektor po sektorze...

    Najlepiej w Windows :-)

    Próbowałem diskcopy przy czym mając obie karty CF na
    dwu przejściówkach USB - program ten się rzuca że dysku
    nie ma albo nie jest removable.

    Próbowałem nawet komendę linuksową dd na cygwin,
    dawałem 'dd if=/cygdrive/f/ of=/cygdrive/g/' i nie działa.
    Pisze że /cygdrive/g/ is directory... i kiszka.

    Jak to zrobić?

  • 2. Data: 2009-07-22 22:45:47
    Temat: Re: Binarna kopia karty CF
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    Pszemol pisze:
> [...]
    > dawałem 'dd if=/cygdrive/f/ of=/cygdrive/g/' i nie działa.
    > Pisze że /cygdrive/g/ is directory... i kiszka.

    Sciagnij jakies live-cd Linuksa (Ubuntu?) i stamtad sobie zrob dd dla
    urzadzenia (/dev/****) a nie zamontowanego udzialu, powinno zabanglac :)

    --
    butek (b u t na n d kropka e - w r o kropka p l)
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 3. Data: 2009-07-22 23:12:16
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 22 Jul 2009 17:39:23 -0500,
    Pszemol <P...@P...com> screamed:
> [...]
    > dawałem 'dd if=/cygdrive/f/ of=/cygdrive/g/' i nie działa.
    > Pisze że /cygdrive/g/ is directory... i kiszka.

    LiveCD np. Knoppix.

    cat /proc/partitions

    Sprawdzasz, która Cię interesuje, a następnie (przykład):

    dd if=/dev/hdb of=/tmp/plik.raw

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
    [ 01:10:55 user up 12142 days, 13:05, 1 user, load average: 0.24, 0.10, 0.31 ]

    Save a forest - eat a beaver!

  • 4. Data: 2009-07-22 23:25:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

> [...]
    > dawałem 'dd if=/cygdrive/f/ of=/cygdrive/g/' i nie działa.
    > Pisze że /cygdrive/g/ is directory... i kiszka.

    No bo to jest directoery. Nie znam się na cygwinach, ale to
    mi wygląda na odpowiednik katalogu, w którym montowane jest
    urządzenie, a nie na samo "device". Zresztą gdyby nawet zrobić
    kopię tego, co odpowiada windzianym dyskom, to i tak by nie
    zadziałało. Do skopiowania jest jeszcze tablica partycji (mniej
    ważne, bo pewnie na obu jest podobna) i Master Boot Record.

    > Jak to zrobić?

    Użyć Normalnego Systemu. Może być odpalony z płyty, a nawet
    dyskietki (jak kto jeszcze ma coś takiego). Nie musi być nawet
    żadna wesja live, sam instalator zwykle zawiera polecenie dd,
    a niczego więcej nie potrzeba. Tylko kopiować należy nie partycje,
    a całe karty. Czyli na przykład "dd if=/dev/sda of=/dev/sdb".
    Nie dalej jak w zeszłym tygodniu to robiłem, więc musi działać.

    -- Jarek

    PS
    Po ustawieniu wszystiego co potrzebne i wyrzuceniu co niepotrzebne,
    z czterogigowej karty CF zrobiłem w końcu bootowalny pendrive, na
    którym system zajmuje około 40MB. Sciąga sobie co mu trzeba z sieci,
    robi jakieś wywijasy z grafiką wektorową i rastrową z efektami 3D,
    aż w końcu wyświetla to na monitorze pod X11.

  • 5. Data: 2009-07-23 00:21:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Artur M. Piwko napisał:

    > LiveCD np. Knoppix.
    >
    > cat /proc/partitions
    >
    > Sprawdzasz, która Cię interesuje, a następnie (przykład):
    >
    > dd if=/dev/hdb of=/tmp/plik.raw

    A gdzie takie "LiveCD np. Knoppix" montuje sobie /tmp?
    Przeczuwam "pewne trudności" przy kartach CF współczesnych rozmiarów.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2009-07-23 04:25:20
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 17:39:23 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > dawałem 'dd if=/cygdrive/f/ of=/cygdrive/g/' i nie działa.
    > Pisze że /cygdrive/g/ is directory... i kiszka.

    WinHex.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 7. Data: 2009-07-23 04:37:12
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Thu, 23 Jul 2009 06:25:20 +0200, Michal Kawecki napisał(a):

> [...]
    [...]
    > WinHex.

    I np. DFSee.

  • 8. Data: 2009-07-23 05:31:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Butek" <e...@i...invalid> wrote in message

    > Sciagnij jakies live-cd Linuksa (Ubuntu?) i stamtad sobie zrob dd dla
    > urzadzenia (/dev/****) a nie zamontowanego udzialu, powinno zabanglac :)

    Kopiować CF z bootowalnym Windows XP spod linuksa???
    Toż to byłaby profanacja... ;))

  • 9. Data: 2009-07-23 05:35:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > a całe karty. Czyli na przykład "dd if=/dev/sda of=/dev/sdb".
    > Nie dalej jak w zeszłym tygodniu to robiłem, więc musi działać.

    czy /dev/sd to secure digital? tak samo się zgłasza cf?
    nie jestem mocny z linuxa - jak on sobie poradzi z dwiema kartami cf
    na dwu osobnych adapterach typu usb? wykrywa się to automagicznie
    czy trzeba jakoś ręcznie "mountować"?

    dodatkową trudnością będzie fakt, że na tych kartach cf są partycje ntfs...

> [...]
    > robi jakieś wywijasy z grafiką wektorową i rastrową z efektami 3D,
    > aż w końcu wyświetla to na monitorze pod X11.

    takie coś mogłoby się przydać w płatnych kafejkach internetowych :-)

  • 10. Data: 2009-07-23 05:38:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A gdzie takie "LiveCD np. Knoppix" montuje sobie /tmp?
    > Przeczuwam "pewne trudności" przy kartach CF współczesnych rozmiarów.

    Właśnie... może dodam że obie karty mają jednakowo 2GB i filesystem NTFS.

    Jaka dystrybucja linuksa to "gryźnie"?