  • 1. Data: 2021-11-13 09:40:43
    Temat: AVR po latach
    Od: Bool <n...@n...com>

    Po kilkunastu latach przerwy i rzeźbieniu głównie na ARM, muszę się przeprosić z AVR.
    Potrzebuję
    małego, jak najtańszego uC z kilkoma GPIO i jednym ADC. Mój wybór padł na attiny806.

    Jako że wypadłem z obiegu, chciałem zapytać jak obecnie wygląda sprawa z narzędziami?
    Jakie IDE
    obecnie warto wybrać? Ja pamiętam czasy AVR Studio, później chyba był ATMEL Studio, a
    teraz chyba
    Microchip Studio.
    Jak wygląda programowanie i debugowanie tych małych AVR? Mają jakiś bootloder na
    UART?

    Dodam tylko że Arduino mnie kompletnie nie interesuje.

  • 2. Data: 2021-11-13 10:03:16
    Temat: Re: AVR po latach
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-11-13 o 09:40, Bool pisze:
> [...]
    > narzędziami? Jakie IDE obecnie warto wybrać? Ja pamiętam czasy AVR
    > Studio, później chyba był ATMEL Studio, a teraz chyba Microchip Studio.
    Dalej jest Avr Studio, teraz 7, Mikrochip ma swoje ide.

    > Jak wygląda programowanie i debugowanie tych małych AVR? Mają jakiś
    > bootloder na UART?
    Tu masz stronę
    https://www.microchip.com/en-us/product/ATTINY806

    Stare miały spi ten attiny który wybrałeś jest z tych nowszych i ma
    udpi, czyli taki szeregowy interfejs, gdzieś na elektrodzie jest opisana
    przejściówka usb-rs która programuje albo kupujesz snap-a
    https://kamami.pl/programatory-avr/578657-mplab-snap
    -programator-debugger-dla-mikrokontrolerow-microchip
    -pg164100.html

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2021-11-13 13:29:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 13 listopada 2021 o 09:40:44 UTC+1 Bool napisał(a):
> [...]
    AVR. Potrzebuję
    > małego, jak najtańszego uC z kilkoma GPIO i jednym ADC. Mój wybór padł na

    A masz te chipy już na półce?
    Bo to już nie te czasy, że można sobie "wybierać".

  • 4. Data: 2021-11-13 15:18:32
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > A masz te chipy już na półce?
    > Bo to już nie te czasy, że można sobie "wybierać".

    Właśnie chciałem "dopchnąć" zamówienie w Farnellu żeby mieć darmową
    wysyłkę i pomyślałem o prockach, ale takich starego sortu, bo takie
    nadal używane są w pewnym stale rotującym projekcie. Szukam sobie
    czegokolwiek z gatunku 89S8253 i niezłe pustki widzę. Żeby tak stare
    procki zeszły? Wydawało mi się, że o rodzinie '51 świat już zapomniał i
    nie będzie problemu, a tu proszę, niespodzianka. W TME też widzę, że
    nośności nowo postawionych regałów nie testują. Za pół roku skończą mi
    się zapasy, jak nie uda się dokupić :(

    Miłego.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2021-11-14 17:46:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/11/2021 09:40, Bool wrote:
    > Dodam tylko że Arduino mnie kompletnie nie interesuje.

    To jakiś pogląd religijny?

  • 6. Data: 2021-11-14 22:53:50
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    heby <h...@p...onet.pl> napisał(a):
    > To jakiś pogląd religijny?

    Są wystarcząjące obiektywne argumenty przeciw.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2021-11-15 08:36:16
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2021-11-14 o 17:46, heby pisze:

    > To jakiś pogląd religijny?

    Jestem kompletnie areligijny.
    Narzędzia dla hobbystów zostawiam hobbystom.

  • 8. Data: 2021-11-15 08:37:32
    Od: Bool <n...@n...com>

    > Bo to już nie te czasy, że można sobie "wybierać".

    Jestem tego w pełni świadomy. To jest właśnie powód dla którego rozglądam się za
    czymś nowym.

  • 9. Data: 2021-11-15 08:47:41
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2021-11-13 o 10:03, Janusz pisze:
    > Dalej jest Avr Studio, teraz 7, Mikrochip ma swoje ide.

    Microchip zmienił ostatnio nazwę Atmel Studio (AVR Studio) na Microchip Studio.
    Oprócz tego jest jeszcze Microchip MPLAB. Bezpłatny kompilator bez optymalizacji.

> [...]
    albo kupujesz snap-a
    > https://kamami.pl/programatory-avr/578657-mplab-snap
    -programator-debugger-dla-mikrokontrolerow-microchip

    Zgłębiłem temat i te attiny series 0, series 1 wyglądają bardzo obiecująco.

  • 10. Data: 2021-11-15 15:49:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-11-15 o 08:47, Bool pisze:

    > Microchip zmienił ostatnio nazwę Atmel Studio (AVR Studio) na Microchip
    > Studio.
    Tak, ale styl avr studio został i o to mi chodziło.
    > Oprócz tego jest jeszcze Microchip MPLAB. Bezpłatny kompilator bez
    > optymalizacji.
    Ona jest tylko trzeba za nią ekstra zapłacić :(

    -programator-debugger-dla-mikrokontrolerow-microchip
    -pg164100.html

    > Zgłębiłem temat i te attiny series 0, series 1 wyglądają bardzo obiecująco.

    Nowe atmegi są jeszcze ciekawsze :) można sobie kupić atmega4809
    curiosity nano
    https://www.microchip.com/en-us/development-tool/DM3
    20115
    gdzie oprócz procka mamy też programator/debuger po usb.

    --
    Janusz