  • 11. Data: 2009-06-18 22:22:01
    Temat: Re: AVR - predkosc programowania przez LPT i USB
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:

    > No, to już coś!
    > 5s programowania ponad 400KB. :)

    ;-)
    Tylko czemu te cholerstwo takie drogie jest.

    > Czy masz jakiegoś AVRa pod ręką (nie AVR32) do sprawdzenia, jak idzie
    > programowanie atmelowych 8-bitowców przy pomocy AVR One? Ciekawe, na ile
    > szybciej niż inne programatory AVRów.

    Nie mam - ja wielki wrog malych AVR ;-)
    Dopiero AVR32 przekonalo mnie do Atmela - a i to jest kur*&* problem.
    Kiedys we wczesnych wersjach Cyclone1 byl problem lock-up przy wolnym
    narastaniu zasilania. Dokladnie to samo jest w AVR32 - przynajmniej w
    tych ktore uzywam.

    --
    Jerry1111

  • 12. Data: 2009-06-19 07:31:23
    Od: vania <v...@i...pl>

    Witam!

    Adam Dybkowski dnia 09-06-17 21:41 napisał(a):

    > Do testu dobra, nie zmieniaj.
    >
    > Algorytm programowania ATmegi2561 przez ISP nie różni się prawie od
    > ATmegi128. Jeżeli możesz to sprawdź też przez JTAG, może być nieco szybciej.

    Na razie tak na szybko sprawdziłem na Dellu D610 i coś jest nie tak
    programowanie 256kB trwa ok 2min:

    ISP Programmer 1.2.0.48 pod WinXP programator ByteBlaster:
    Programowanie 2,12kB/s, odczyt 4,34kB/s

    AVRDUDE minimalnie szybciej programuje 2,38kB/s natomiast odczyt to ma
    tragiczny 1,26kB/s

    jtagiceii.exe pod WinXP JTAGICE MKII (SPI)
    Programowanie 2,03kB/s, odczyt 2,05kB/s

    W sobotę sprawdzę jeszcze pod Win98SE bo coś mi się wydaje że z tym
    laptopem coś nie tak jest. Pamiętam że jak dawniej programowałem
    ATmega128 to trwało to dużo szybciej. Ostatnio tylko wgrywam 3kB
    bootlodery więc nie zauważyłem zmniejszenia prędkości programowania.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 13. Data: 2009-06-19 18:46:17
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    vania pisze:

> [...]
    > Programowanie 2,12kB/s, odczyt 4,34kB/s
    >
    > AVRDUDE minimalnie szybciej programuje 2,38kB/s natomiast odczyt to ma

    Jakoś tragicznie wolno. Wybrałeś w ISP Programmer taktowanie "FASTEST"?
    Zobacz, w ilu % jest zajęty procesor komputera w trakcie programowania.

    > jtagiceii.exe pod WinXP JTAGICE MKII (SPI)
    > Programowanie 2,03kB/s, odczyt 2,05kB/s

    A tutaj tym bardziej nie chce mi się wierzyć.
    Czy masz innego peceta do testów?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/