  • 11. Data: 2011-04-27 09:49:08
    Temat: Re: Akumulator na obciazenie 100 A
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 27 Kwi, 11:24, "Tornad" <w...@a...com> wrote:
    [ciach duza cewka]

    Zakladam ze calosc bedzie pracowala na stalym napieciu. Czyli "zwykly"
    elektro magnes.
    W takim przypadku nie jest bardzo istotne co znajduje sie w srodku
    cewki.

    Czy rozwazales wariant z wieksza iloscia magnesow neodymowych?

  • 12. Data: 2011-04-27 10:12:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tornad" <w...@a...com> napisał w
    > Ja "chwilowo", od 20 lat siedze w Hameryce, ktora oprocz
    > wszystkich
    > disasterow slynie z najwiekszej ilosci tornad.

    Ale tylko kilka stanow :-)
    No dobra, z pomyslem polemizowal nie bede, chcesz imperialistow
    doic - popieram :-)

    > Solenoid bedzie zbudowany jako zakopany plytko pod ziemia, jego
    > cewka wlaczana
    > recznie lub automatycznie do baterii akumulatorow, bo nadchodzace
    > tornado
    > swoim zwyczajem wczesniej prad wylacza. A generatory spalinowe
    > bywaja zawodne.

    Daj spalinowy - bedzie na co zwalic, ze np klient nie konserwowal
    zgodnie z instrukcja :-)

    > Wbrew pozorom odwrocenie ZMP w tylko kole 100 metrowym wymaga
    > duzych mocy.

    Mozna nadprzewodniki - ale wtedy chlodziarki beda swoje ciagnac :-)

    > Koszt takiej instalacji (jednostki) bedzie taki sobie, szacuje na
    > okolo 50
    > tys. dolarow. I licze na to, ze jakis "oszolom" z kasa sie na to
    > zalapie.

    Opatentuj to. A przynjamniej zglos patent - to nie jest takie
    drogie, bedziesz powazniej wygladal.

    > Hipotetyczny klient, majacy rezydencje warta milion, chyba tych
    > paredziesiat
    > patykow czy nawet wiecej na opasanie swej rezydencji drutami pod
    > plotem, nie
    > pozaluje.

    Tylko uwazaj - on potem ma duzo pieniedzy na adwokatow, z torbami
    cie pusci :-)

    J.

  • 13. Data: 2011-04-27 10:17:08
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    pewnie będziesz napędzać samochód ;-)

  • 14. Data: 2011-04-27 12:52:07
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

> [...]

    > Mozna nadprzewodniki - ale wtedy chlodziarki beda swoje ciagnac :-)

    > Opatentuj to. A przynjamniej zglos patent - to nie jest takie

    Dobry pomysl... Najdziwniejsze jest to, ze to w USA usilkowalem opatentowac.
    Chyba w 2000 roku jeszcze. I niestety odmowiono mi bez podania powodow. Cos
    jak w PRL gdy odmawiano wydania paszportow "z innych waznych wzgledow
    spolecznych". Opis tego patentu mam na swojej antycznej stronie
    <tornadosolution.com> po angielsku oczywiscie. Jak by to zadzialalo to slad w
    United States Patent and Trademark Office chyba zostal.

    > Tylko uwazaj - on potem ma duzo pieniedzy na adwokatow, z torbami

    > cie pusci :-)

    Bede uwazal. Wlasciwie to oprocz dobrych glupich i takich sobie pomyslow, mam
    niewiele. I tak jestem lepszy od np. Tesli, ktory oprocz dlugow nie mial nic.
    Dzieki za porade, z ktorej wynika, ze to ma jakis sens. A bardzo sobie opinie
    JF cenie.
    Pzdr.
    Tornad

  • 15. Data: 2011-04-27 14:06:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tornad,

    Wednesday, April 27, 2011, 11:24:07 AM, you wrote:

    [...]

    > z tym zwiazanych i twierdze, ze tornado jest forma wyladowania elektrycznego
    > zachodzacego miedzy dodatnio naladowana chmura burzowa a ziemia, w ktorym
    > czastki zjonizowanej pary wodnej (ladunki odatnie) lzejsze od powietrza,
    > poruszaja sie w kierunku powierzchni ziemi pod wplywem gradientu pola
    > elektrycznego.

    1 kwietnia byl już jakiś czas temu...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2011-04-27 14:43:58
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Tornad" <w...@a...com> wrote in message
    (...)
    > Chce zbudowac taki byczy solenoid. Cewka o srednicy okolo 100 m nawinieta
    > drutem izolowanym (przewodem aluminiowym bo tanszy) grubym jak palec, fi
    > okolo 10 - 11 mm. Przyjalem 50 zwojow. Opornosc tego solenoidu bedzie wynosic
    > okolo 5 - 6 ohmow.
    (...)

    Być może już ktoś policzył, nie chce mi się czytać wszystkich postów.

    A więc bazując na twoich danych:

    długość drutu 15700 m
    objętość drutu 1,23 m3
    masa drutu 3328 kg

    patrząc na te liczby mam wrażenie, że ich wcześniej nie widziałeś

  • 17. Data: 2011-04-27 15:12:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tornad" <w...@a...com> napisał w
    > Dzieki za porade, z ktorej wynika, ze to ma jakis sens. A bardzo
    > sobie opinie
    > JF cenie.

    Sens w tym widze wylacznie finansowy, ale juz nie chcialem po
    proznicy polemizowac.

    Zreszta finansowy jest wystarczajacy :-)

    J.

  • 18. Data: 2011-04-27 17:23:22
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 27.04.2011 11:24, Tornad wrote:

    > czastka naladowana elektrycznie
    > porusza sie w polu magnetycznym to dziala na nie sila Lorentza prostopadla do
    > kierunku jej ruchu i do pola magnetycznego.

    Może i to ma wpływ na zapoczątkowanie tornada, ale czy jest jego główną
    siłą napędową?

    > bede probowal lokalnie odwrocic
    > kierunek ZMP, tworzac nad chronionym obszarem polkule pola magnetycznego
    > skierowanego odwrotnie do ziemskiego; licze na to, ze tornado sie nad nim
    > rozproszy a o ile nie to przynajmniej obszar ten ominie bokiem.

    Obawiam się, że stanie się dokładnie nic, ale jakby ci się udało zrobić
    to w miejscu, gdzie zaczyna się tworzyć tornado...
    Może chociaż wywołasz tornado kręcące się w odwrotną stronę (Tornado
    Tornad-a) - a na takie coś też powinieneś znaleźć fundusze.

    Mirek.

  • 19. Data: 2011-04-27 17:25:01
    Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl>

    d530 wrote:

> [...]
    > objętość drutu 1,23 m3
    > masa drutu 3328 kg
    >
    > patrząc na te liczby mam wrażenie, że ich wcześniej nie widziałeś

    Ciekawe jaka będzie indukcyjność takiej cewki i czy bardzo trudno będzie
    wyłączyć prąd.
    Ja myślałem o czymś podobnym - taka wielka cewka, uruchamiamy prąd, a potem
    jakimś małymi wybuchami lub czymś podobnym dzielimy ją na kawałki by wymusić
    wyłączenie prądu. Ciekawi mnie jak duży impuls elektromagnetyczny by
    powstał.

  • 20. Data: 2011-04-27 17:26:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > slad w
    > United States Patent and Trademark Office chyba zostal.

    Jeśli opublikowałeś rozwiązanie na stronie www a potem wystąpiłeś o patent
    to chyba jest to oczywiste że odmówiono Ci na podstawie previous art...
    Rzecz nie jest nowa i warta patentowania jeśli jest już publicznie dostępna.

    Jesteś pewny, że nie podano powodów?
    Może w 2000 roku Twój angielski nie był jeszcze tak dobry ? ;-)
    Wystaw w sieci tą odmowę, chętnie Ci ją przetłumaczę...

> [...]
    > nic.
    > Dzieki za porade, z ktorej wynika, ze to ma jakis sens. A bardzo sobie

    Nie wiem czy nie przeceniasz skuteczności swoich wynalazków...