  • 21. Data: 2020-11-30 15:02:49
    Temat: Re: Akumulatorowe Voodoo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    ..
    >akumulatory z pierwszego montażu są prawie nieśmiertelne - nie
    >wymieniaj dopóki nie padnie. I nie grzeb w nim - co najwyżej doładuj
    >ale nie prostym prostownikiem tylko takim, który monitoruje pracę
    >ładowarki. Nie wiem czy to wynika ze słabszej jakości ładowania czy
    >mniejszego zapotrzebowania na prąd w nowym aucie. Doswiadczalnie wiem
    >jednak, że pierwsze akumulatory wytrzymywały 8-11 lat a następne już
    >tak żywotne nie były (i nie widzę dużej różnicy pomiędzy przeciętnym
    >aku badziewnej marki a najdroższym modelem boscha).

    Jest jeszcze kwestia, ze w starym aucie alternator moze sie psuc, a
    klient zwala na akumulator ...

    >Ciekawe jest to, że akumulator z TESCO(!) dał się poznać jako dość
    >przyzwoity, nie odbiegający od drogich.

    Tesco akumulatorow nie robi, tylko kupuje od producentow, a tych znow
    nie ma tak duzo.

    Ale byc moze pare rzeczy mozna im zarzucic:
    -chca miec 50% rabatu od producenta ... to im producent robi tanie. Z
    wlasna marka nie powinni tak robic, ale zdarzaja sie takie "marketowe
    marki",
    -prawdopodobnie nikt tam o te akumulatory nie dba - nie doladuje
    chocby co miesiac,
    -ostatnio w tesco akumulatory wcale nie byly tanie,
    -no i tesco juz w Polsce nie ma ...

    J.

  • 22. Data: 2020-11-30 16:06:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 30 Nov 2020 14:43:44 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > W aucie zrobilo sie 19V, i nic nie padlo.
    > W sumie, przy wspolczesnej elektronice dziwilbym sie, gdyby 20V
    > mialo
    > czemus zaszkodzic.

    Wytrzymuje o wiele więcej. Kiedyś u znajomego w motocyklu serwis
    podłączał prostownik rozruchowy. W instalacji miał własne dodatkowe
    urządzenie elektroniczne zabezpieczone transilem 24, który wyparował
    (wraz ze ścieżką) a oryginalnej elektronice nic się nie stało....

    --
    Marek

  • 23. Data: 2020-11-30 16:20:47
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-30 o 14:57, J.F. pisze:

    > A auta coraz lepsze, i w praktyce to ladowanie jest raz na kilka lat ...

    No nie wiem czy lepsze, na układzie ładowania też da się zaoszczędzić i
    porachować "na styk".

    A i zostaw takie lepsze auto na miesiąc-dwa i spróbuj odpalić...

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 24. Data: 2020-11-30 17:28:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup

    >No nie wiem czy lepsze, na układzie ładowania też da się zaoszczędzić
    >i porachować "na styk".

    Odbiornikow coraz wiecej, ale altenatory coraz wieksze (tzn mniejsze,
    ale prad wiekszy), psuja sie IMO rzadziej, do tego jakis "inteligentny
    system" zarzadzania ...

    >A i zostaw takie lepsze auto na miesiąc-dwa i spróbuj odpalić...

    Widac nikt tak nie zostawia :-)

    J.

  • 25. Data: 2020-11-30 17:32:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    2020-11-30 o 14:43 +0100, J.F. napisał:

    >Być może komputer pokładowy i jego osprzęt są projektowane z dużym
    >zapasem, ale ponad 20 lat temu zdarzyło mi się widzieć kondensatory
    >elektrolityczne 16V na wejściu zasilania w samochodowym
    >radioodbiorniku. Czy teraz robią inaczej?

    A elektrolity nie maja zdolnosci samoczynnego formowania na wyzsze
    napiecie ?

    J.