  • 101. Data: 2022-12-07 00:24:20
    Temat: Re: Akumulatory z aliexpress
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 06/12/2022 20:19, Piotrek wrote:

    > Wysyłka z Chin? Czy z EU? Pytam między innymi w kontekście VAT.
    >
    > Dostałem od nich ofertę na wysyłkę z EU (czyli już naliczony VAT) w
    > cenie $143/sztukę przy 16 sztukach. W tym są już wliczone koszty
    > transportu.
    >
    > Zastanawiam się czy tam jest jeszcze przestrzeń na dopchnięcie ceny
    > kolanem ...
    >
    > Piotrek

    wysyłka z Chin do UK więc to i to poza EU ale UK raczej stara się żeby
    wszystko było opłacone jak należy.

    Mi dali cenę DDP (Delivery Duty Paid) więc sprzedawca bierze na siebie
    odpowiedzialność za opłacenie wszystkich opłat/ ceł i kosztów przesyłki.
    Przesyłka lokalnie przyszła dostarczona przez DPD. Pudełka nie miały
    żadnych naklejek mówiących o tym że przszyszły z Chin.

    Powinieneś mieć w ofercie napisane czy jest to DDP czy DAP (Delivery at
    Place)

    c.

  • 102. Data: 2022-12-07 03:23:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 7 grudnia 2022 o 00:24:21 UTC+1 Cezar napisał(a):

> [...]
    > żadnych naklejek mówiących o tym że przszyszły z Chin.
    >
    > Powinieneś mieć w ofercie napisane czy jest to DDP czy DAP (Delivery at

    Kupiłem w Polsce w polskiej firmie cztery akumulatory 12V 45 Ah LiFePO4 za niecale
    3200. Za możliwość przechowywania jednej kilowatogodziny zapłaciłem ok1500 złotych.
    Akumulatory mają BMSy, obudowy. Dołączonymi śrubami przykręcilem przetwornice.
    Dokupiłem ładowarkę za 130 złotych. może napiszesz Ty i inni co kupowali u Chińczyków
    ile kosztowała was jedna kilowatogodzina. Wtedy będzie wiadomo jak bardzo opłacalne
    jest kupowanie u Chińczyków. Tylko piszcie nie tak jak ktoś się pytał ile teraz
    kosztuje kilowatogodzina w gniazdku obsrany mu spisywali że 38 groszy chociaz
    dostawcy szacują średnia ze wszystkimi opłatami ponad dwa razy tyle.

  • 103. Data: 2022-12-07 10:00:51
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 07.12.2022 00:24, Cezar wrote:
> [...]
    > żadnych naklejek mówiących o tym że przszyszły z Chin.
    >
    > Powinieneś mieć w ofercie napisane czy jest to DDP czy DAP (Delivery at

    Dzięki. Poszło. Nie wnikam jak oni to wysyłają bo sprzedawca twierdzi,
    że nie mają magazynu w UK ... ale cena DDP wyszła $1985 - kupony +
    opłata transakcyjna Alibaby.

    Piotrek

  • 104. Data: 2022-12-07 10:06:42
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 07/12/2022 02:23, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    dostawcy szacują średnia ze wszystkimi opłatami ponad dwa razy tyle.

    już pisałem wcześniej. Zapłaciłem $2100 za 16szt 280AH więc to jest
    13.4kWh, wychodzi $156 za kWh == 700PLN/kWh

    Jak doliczyć do tego BMS, to ten SEPLOS, kgóry kupiłem kosztował $700
    więc całość wyszła by $208/kWh == 933PLN/kWh

    Ten seplos to cała obudowa razem z BMSem z wyjściami CAN i RS485 do
    komunikacji z inwererem. https://youtu.be/nnXLCB43FRE

    Jak kroś nie potrzebuje komunikacji i obudowy to można by iść drogą np
    DALY BMS, którego można dostać za około $150 więc wyszło by $167/kWh ==
    750PLN/kWh
    https://www.aliexpress.com/item/4000965709746.html

    jub JK (mają aktywne balansowanie)
    https://www.aliexpress.com/item/1005004557772824.htm

    c.

  • 105. Data: 2022-12-07 14:18:08
    Od: M M <m...@g...com>

    Kupiłem niedawno bojler na 300l ciepłej wody użytkowej. Poprzedni po 11 latach
    zaczął przeciekać (miał 5 lat gwarancji).
    To jakieś 20 kWh ciepła, koszt zakupu około 3k PLN, co daje koszt magazynowania kWh
    około 150 zł.
    Tak dla skali - jak widać, akumulatory wciąż jeszcze są kilka razy za drogie. Chyba
    że te tytułowe od Chińczyka okażą się prawdziwe ;)

  • 106. Data: 2022-12-07 15:50:03
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 07/12/2022 13:18, M M wrote:
> [...]
    > Tak dla skali - jak widać, akumulatory wciąż jeszcze są kilka razy za drogie.
    Chyba że te tytułowe od Chińczyka okażą się prawdziwe ;)
    Oczywiście - to nie ulega wątpliwośc. Niestety systemy te nie są
    wymienne. Jest jeszcze kwiestia gęstości energii. O ile z bojlera już
    więcej nie wyciśniesz to baterie dalej ewoluują. Obecnie LiefePo4 to ok
    150 Wh/kg a woda to ok 60 Wh/kg. Objętościowo wyjdzie to jeszcze
    korzystniej dla akumulatorów.

    c.

  • 107. Data: 2022-12-07 16:34:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Dec 2022 05:18:08 -0800 (PST), M M wrote:
> [...]
    > Tak dla skali - jak widać, akumulatory wciąż jeszcze są kilka razy za drogie.
    Chyba że te tytułowe od Chińczyka okażą się prawdziwe ;)

    Nie mowimy nie, akumulatory sa drogie.

    Tylko czy bojler jest rownie dobry? Pomijajac nawet to, ze tylko
    cieplo magazynuje, to woda ze srodka jednak stygnie ...

    A teraz idzie jakis nowy pomysl - zbiornik rozgrzany mocno, ~1000 C,
    i jakis konwerter na prąd ...

    J.

  • 108. Data: 2022-12-07 19:30:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 7 grudnia 2022 o 14:18:10 UTC+1 M M napisał(a):
> [...]
    > Tak dla skali - jak widać, akumulatory wciąż jeszcze są kilka razy za drogie. Chyba
    że te tytułowe od Chińczyka okażą się prawdziwe ;)
    To jeszcze napisz jak z tego bojlera zaświecić żarówkę albo żeby lodówka chłodziła.

  • 109. Data: 2022-12-07 19:59:46
    Od: M M <m...@g...com>

    Zaświecić faktycznie kłopot (choć dlaczego żarówkę - sprawność LED dużo większa), ale
    lodówka - hmm może absorpcyjna?
    Stygnie dość powoli, straty 1,57 kWh/24h czyli około 65W, poprzedni 10 lat wcześniej
    miał ze 2x większe straty i dodatkowo go owijałem folią bąbelkową.
    W zimie najważniejsze że można się ogrzać :)

  • 110. Data: 2022-12-07 22:27:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 7 grudnia 2022 o 19:59:48 UTC+1 M M napisał(a):
> [...]
    wcześniej miał ze 2x większe straty i dodatkowo go owijałem folią bąbelkową.
    > W zimie najważniejsze że można się ogrzać :)
    Zrób sobie czapeczkę z folii aluminiowej.