    From: Osadnik <o...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Amatorskie PCB i braki wiedzy
    Date: Thu, 13 Aug 2009 09:51:52 +0200

    Od kilku miesięcy kombinuję trochę nad pewnym fragmentem swojego
    projektu do oszczędzania ciepła, jednak moje niezdecydowanie powoduje że
    nie mogę niczego zrobić do końca i to głownie przez swoje wątpliwości.
    Nakreśliłem sobie schemat i projekt płytki ale nadal ma wątpliwości czy
    to bedzie działać - do tej porty nikt nie podjął sie sprawdzenia tego z
    wiedza większa od mojej lub daje dwu znaczne odpowiedzi i sam ma
    wątpliwości - czyli nie wie.
    Sprawa jest zamieszczona an elektrodzie ale tylko sam sobie odpowiadam
    bo nikt nawet tego wątku o dziwo nie czyta.. nie wiem w sumie dlaczego?

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=678
    1044#6781044

    Jest schemat, jest projekt płytki moje, pytanie wątpliwości a tu nawet
    brak złośliwych komentarzy :P.
    Próbowałem nawet wykonać samodzielnie te płytkę ale nijak mi se udaje -
    ciągle źle się odciska na miedzi - znaczy poszarpane wszystko i
    poprzesuwane - szlag trafia normalnie bo zachowuje najwyższa czystość,
    temperatura odpowiednia a i tak nie odciska sie 100% na płytce.
    Teraz bym chciał to komuś zlecić jednak no właśnie nie ma pewności czy
    zadziała i pieniądze nie pójdą w błoto.
    Tak, płytka robiona przez kompletnego amatora więc nie ma tu za wiele
    skomplikowanych rzeczy a wręcz bedzie wyglądało jak mega pająk tylko
    przyklejony w jednym miejscu.

    No chyba ze bedzie jakaś dobra dusza która zrozumie ideę i poprawi
    projekt ponieważ nie może ścierpieć aż takiej amatorszczyzny.

    Tak przy okazji wplotę jeden problem - jak zrobić odwrotny przekaźnik?
    czyli gdzieś przepływa sobie bądź nie 230V z niewielkim natężeniem ale
    daje mi po drugiej stornie odizolowany stan logiczny 0 lub 1 na +5V?
    Pewnie odpowiedź jest prosta ale zdolności mojego kojarzenia sa kiepskie
    mimo chęci czytania różnych podręczników.