  • Data: 2009-08-13 15:52:46
    Temat: Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy [OT]
    Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    T.M.F. pisze:
> [...]
    1044#6781044

    > Nie wiem czy bedzie dzialac, ale taka drobna uwaga. Pasywny konwerter
    > 1-wire dziala, ale pod warunkiem, ze nie podlaczysz za duzo czujnikow
    > temp. Potem zaczynaja sie dziac cuda.

    Zasilanie do niego i tak bedzie doprowadzone na zewnątrz. Jednak w sumie
    nie znalazłem nic sensownego w sieci poza tymi trybami parasite mode -
    moge to uzdatnić lepiej jednak ogólnie siec o tym milczy albo kieruje do
    nie koniecznie tego czego szukam / potrzebuję.

    > zapytam o jedna rzecz, ktorej nie moge
    > sprawdzic. Widze ze masz kociol gazowy z modulacja plomienia. W jaki
    > sposob odbywa sie modulacja? Jak tym sterowac? Mam kociol olejowy,
    > ktory ma tylko on/off, a chce zrobic uklad uniwersalny.

    Mój też ma tylko ON/OFF, żeby bawić sie w wysokość płomieni i inne cuda
    musiałbym rozbebeszyć cała płytę główną kotła a na taka zabawę i
    ewentualne awarie mnie nie stać. póki co będę właśnie opcja włącz/wyłącz
    regulował i zatrzymując obieg wody w instalacji by powstrzymać kocioł by
    po zaprzestaniu spalania gazu nie zamieniał sie w wysokowydajny grzejnik
    oddający ciepło wprost do komina. Wiadomo ze można to zrobić lepiej i
    wydajniej jednak za mocno nie chce majstrować, przynajmniej na aktualnym
    poziomie wiedzy - wszak to gaz i tu trzeba uważać. Jednak rozgryzłem
    sposób modulowania płomieniem przez wbudowany sterownik i wiem ze daje
    ostro w palnik jak woda chłodna, jak sie zbliża do zadanej to jest on
    coraz mniejszy i niższy, czasem jednak potrafi się zawiesić jeśli ilość
    dostarczanej energii bedzie nieznacznie niższa niż wypromieniowanej
    przez grzejniki i wewnątrz mieszkania robi sie gorąco. Czy wada
    sterownik czy coś innego nie wiem, wiem tyle ze nie można mu zadac
    określonej temperatury pomieszczeń przez co trzeba ciągle na czuja. A
    tak nastawie Tmax na kotle i niech grzeje ile fabryka dała a komputer
    sobie już sprawdzi gdzie i jaka jest temperatura i zadecyduje czy już
    wystarczy czy tez nie. Do tego dochodzi sterowanie przez WWW i telefon
    komórkowy wiec już mam luzik. Dużo danych można zebrać o swoim budynku
    jak sie połozy czujniki w różne miejsca.