  • 21. Data: 2009-08-23 18:08:56
    Temat: Re: Analiza widma hałasu
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > Zalezy co chce zmierzyc - oszacowac widmo, porownac harmoniczne,
    > czy naprawde zmierzyc poziom halasu.

    Z tego co na szybko znalazłem informacji o tej wkładce, to jest ona
    często używana przy amatorskim konstruowaniu kolumn głośnikowych.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2009-08-23 18:15:25
    Od: "marcin markowski" <n...@N...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > No dobra - ale skad wzorcowy glosnik zeby mozna bylo kalibrowac ?

    > Zalezy co chce zmierzyc - oszacowac widmo, porownac harmoniczne,

    Wzorcowy głośnik nie jest potrzebny. Plik kalibracyjny po prostu umieszcza
    się w odpowiednim katalogu (można go pobrac gotowego (chyba od producenta
    wkładki - w kazdym razie mam go gdzies u siebie)). Niewiele to zmienia w
    pomiarach bo odchylenia wkładki są naprawdę niewielkie i dla celów projektu
    np zwrotnicy głośnikowej zupełnie nie mają znaczenia. Poza tym za wzorzec w
    pomiarach na każdym etapie robi Jig (czyli jakby opornik referencyjny)
    którego trzeba sobie wykonać lub zakupić.

  • 23. Data: 2009-08-23 18:20:40
    Od: "marcin markowski" <n...@N...gazeta.pl>

    PeJot <P...@o...pl> napisał(a):

    > Z tego co na szybko znalazłem informacji o tej wkładce, to jest ona
    > często używana przy amatorskim konstruowaniu kolumn głośnikowych.

    Tak jest. Do tego celu jaest tak samo dobra jak wyidealizowany całkowicie
    liniowy mikrofon (że o pomiarowych nie wspomnę). Po prostu nieliniowości
    samych głośników są kilkadziesiat razy większe. Wiec nie widz sensu kupować
    profesjonalnego mikrofonu za pare tysięcy...

  • 24. Data: 2009-08-23 20:32:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 Aug 2009 18:15:25 +0000 (UTC), marcin markowski wrote:
    >Wzorcowy głośnik nie jest potrzebny. Plik kalibracyjny po prostu umieszcza
    >się w odpowiednim katalogu (można go pobrac gotowego (chyba od producenta
    >wkładki - w kazdym razie mam go gdzies u siebie)).

    Producent udostepnia osobny plik dla kazdego egzemplarza ?

> [...]
    >pomiarach na każdym etapie robi Jig (czyli jakby opornik referencyjny)
    >którego trzeba sobie wykonać lub zakupić.

    Nie rozumiemy sie.
    Da sie tym zmierzyc poziom halasu ?
    Nie mowie o pasmie, liniowosci tylko czy czulosc jest okreslona lepiej
    niz +/-4 dB .. a i to nie bardzo wiadomo czy nei w jakiejs obudowie ?

    J.

  • 25. Data: 2009-08-25 15:15:11
    Od: "bujnos" <b...@b...biz>

    > Użytkownik "bujnos" <b...@b...biz> napisał w wiadomości

    > Ma - jesli sygnaly silnika i przekladni sa skorelowane, to przesuniecie
    > fazowe wplywa na wartosc sumy skladnikow.

    oj, dziadek fourier by się wkurzył :)

  • 26. Data: 2009-08-25 16:27:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > oj, dziadek fourier by się wkurzył :)

    Zsumuj sobie dwie sinusoidy o tej samej czestotliwosci z roznymi
    przesunieciami fazowymi. A potem zastanow sie, czy nagrywajac osobno dzwiek
    silnika i silnika z tym badziewiem jestes w stanie zachowac informacje o
    fazie.

  • 27. Data: 2009-08-29 20:47:00
    Od: "bujnos" <b...@b...biz>

> [...]
    > przesunieciami fazowymi. A potem zastanow sie, czy nagrywajac osobno
    > dzwiek silnika i silnika z tym badziewiem jestes w stanie zachowac

    soft do odszumiania wydziela WIDMO szumu, fazę na etapie procesu sobie
    dopasowuje "we własnym zakresie", zapewne tak, by na wyjsciu bylo tego jak
    najmniej, nie jest to wielkie algorytmiczne halo

  • 28. Data: 2009-08-30 16:41:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > soft do odszumiania wydziela WIDMO szumu, fazę na etapie procesu sobie
    > dopasowuje "we własnym zakresie", zapewne tak, by na wyjsciu bylo tego jak
    > najmniej, nie jest to wielkie algorytmiczne halo

    Obawiam sie, ze zupelnie nie rozumiesz o co chodzi.