  • 11. Data: 2021-08-09 20:01:04
    Temat: Re: Analizator spalin do celów przemysłowych
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 Aug 2021 17:49:03 +0200, WM wrote:
> [...]
    staranności wyjdzie nie gorzej od markowego sprzęta.

    > Można też sztucznie wytworzyć mieszaninę a*CO2+b*CO+d*O+f*N i pomierzyć
    > kalibrowanym urządzeniem.

    Nie tak znow latwo, bo to trzeba 4 butle, odmierzyc jakos ilosci,
    przepompowac przez aparat ... no i gdzie Ty dostaniesz butle CO ...

    Albo inne zadanie - sprawdzic tani alkomat.
    stezenie alkoholu np 0.25mg/litr powietrza ...

    J.

  • 12. Data: 2021-08-09 23:25:54
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-08-09 o 20:01, J.F pisze:
    staranności wyjdzie nie gorzej od markowego sprzęta.

    > Nie tak znow latwo, bo to trzeba 4 butle, odmierzyc jakos ilosci,
    > przepompowac przez aparat ... no i gdzie Ty dostaniesz butle CO ...

    Są sposoby wytwarzania, ale nie polecam.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Tlenek_w%C4%99gla#Otrz
    ymywanie

    Najprościej złapać spaliny do zbiornika i zbadać raz czujnikiem i dwa
    Orsatem.

    WM

  • 13. Data: 2021-08-10 09:58:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 Aug 2021 23:25:54 +0200, WM wrote:
> [...]
    ymywanie

    > Najprościej złapać spaliny do zbiornika i zbadać raz czujnikiem i dwa

    No u tu jest potrzebny jakis stabilny piec, ktory przez pare minut
    potrzebnych Orsatowi, nie zmieni skladu.
    Niby mamy ten drugi czujnik elektroniczny, to mozna sprawdzac, czy sie
    sklad zmienia.

    J.

  • 14. Data: 2021-08-10 12:06:49
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-08-10 o 09:58, J.F pisze:
> [...]
    > potrzebnych Orsatowi, nie zmieni skladu.
    > Niby mamy ten drugi czujnik elektroniczny, to mozna sprawdzac, czy sie

    Wielokrotnie swego czasu robiłem pomiary aparatem Orsata.
    Są określone procedury do takich badań.
    Zawsze pobierało się najpierw próbkę spalin z komina, do specjalnego
    zbiorniczka, celem unormowania temperatury.
    Z tego zbiorniczka starczyło spalin na co najmniej 3 pomiary.

    WM