  • 11. Data: 2009-01-02 18:57:56
    Temat: Re: Antena TV i komputer
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Połaczenie wyrównawcze sprawi, że potencjał kabla będzie równy potencjałowi
    > obudowy PC

    Zastanów się nad istotą problemu.
    Wtyczka tego PC zapewne ma bolec zerujący. Można więc przyjąć, ze
    obudowa PC zostanie połączona z przewodem zerującym. Tak wiec jeden
    koniec kabla antenowego przez obudowę PC zostanie też połączony z tym
    lokalnym przewodem zerującym. Kabel antenowy nie ma jednak zerowej
    rezystancji i jego drugi koniec może mieć zupełnie inny potencjał. To
    niewielkie napięcie jest zwykle przyczyną opisanych zakłóceń.

    W praktyce sytuacja jest znacznie bardziej skomplikowana. Ten kabel
    antenowy dochodzi do wielu lokali. Jego ekran będzie więc połączony z
    lokalnymi przewodami zerującymi/uziemiającymi w wielu różnych punktach.
    W każdym miejscu potencjał może być inny. W wielu lokalach można się
    spodziewać instalacji dwuprzewodowej. Tam potencjał bolca zerującego w
    gniazdku będzie zależał o tego co aktualnie jest włączone.

    Paweł

  • 12. Data: 2009-01-02 19:45:19
    Od: Maciek <m...@p...pl>

    Paweł wrote:
    > W każdym miejscu potencjał może być inny. W wielu lokalach można się
    > spodziewać instalacji dwuprzewodowej. Tam potencjał bolca zerującego w
    > gniazdku będzie zależał o tego co aktualnie jest włączone.

    Też prawda ale są też pętle masy, które robią wiele złego.
    Maciek

  • 13. Data: 2009-01-02 19:53:07
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Maciek pisze:

    > Też prawda ale są też pętle masy, które robią wiele złego.
    > Maciek

    Dlatego najlepsze wyjście to separator i uziemienie ZA separatorem (od
    strony mieszkania, a nie operatora). Tak powinno to być zrobione
    poprawnie, wtedy nie ma pętli masy, nie ma prądów wyrównawczych, a nawet
    William zapewne przyzna, że jest to "zgodne z wymogami" ;)...
    A jeśli chcemy się po prostu pozbyć zakłóceń, to albo odpinamy kablówkę
    na czas oglądania z PC, albo dajemy separator ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 14. Data: 2009-01-03 13:44:53
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Też prawda ale są też pętle masy, które robią wiele złego.

    Dokładnie. To jest bardzo częsta przyczyna m.in. pasów przesuwających się po
    ekranie :-). Kiedyś omyłkowo sam zrobiłem taki błąd w swojej sieci i
    uziemiłem dwa elementy dystrybucyjne w budynku w dwóch różnych miejscach.
    Efekt? Poziome pasy, łamanie synchronizacji na niektórych TV, ogólnie
    bryndza w całym bloku :-). Zrobiła się pętla mas...

  • 15. Data: 2009-01-03 18:05:45
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Efekt? Poziome pasy, łamanie synchronizacji na niektórych TV, ogólnie
    > bryndza w całym bloku :-). Zrobiła się pętla mas...

    W dużych sieciach, różne grupy budynków zasilane w różnych systenach z
    różnych stacji trafo...
    tylko separator, inne rozwiazanie nie było mozliwe, no ewentualnie
    światłowody ;)

    Włodek

  • 16. Data: 2009-01-03 21:25:55
    Od: Marek S <s...@o...pl>

    Ok
    separator własnej konstrukcji pomógł tzn. 2 kondensatory ceramiczne ok 1
    nF . Działa
    M.S

  • 17. Data: 2009-01-05 11:09:41
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > W dużych sieciach, różne grupy budynków zasilane w różnych systenach z
    > różnych stacji trafo...

    Dokładnie tak jak mówisz :-). Jak poprawiałem sieć po jej zakupie, po
    poprzednim wykonawcy, to byłem w szoku jakie mogą być różnice potencjałów
    "mas" między budynkami podpiętymi do różnych trafostacji :-)

    > tylko separator, inne rozwiazanie nie było mozliwe,

    W sumie dalej nie ma za bardzo innych rozwiązań. Ja na sieci wstawiłem od
    metra separatorów :-).