  • 1. Data: 2023-01-21 16:20:30
    Temat: Arduino IDE - Picoprobe - SWD - RP2040
    Od: M M <m...@g...com>

    Czy komuś udało się z sukcesem ogarnąć programowanie RP2040 z poziomu środowiska
    Arduino przez SWD za pośrednictwem Picoprobe (drugie RPi Pico z wgranym picoprobe.uf2
    podłączone według instrukcji)? Próbuję z Arduino 2.0.3 pod Win7, bezpośrednio przez
    USB do docelowego urządzenia działa normalnie, ale wymaga ręcznego resetowania z
    wciśniętym BOOTSEL. Nie udaje się natomiast nawiązać połączenia z Picoprobe jako
    programatorem SWD - nie wiem czy to nie jest wspierane, czy coś prostego robię źle:

    Szkic używa 89776 bajtów (4%) pamięci programu. Maksimum to 2097152 bajtów.
    Zmienne globalne używają 42824 bajtów (15%) pamięci dynamicznej, pozostawiając 227512
    bajtów dla zmiennych lokalnych. Maksimum to 270336 bajtów.
    Open On-Chip Debugger 0.11.0+dev-gab95bac57-dirty (2021-05-11-10:45)
    Licensed under GNU GPL v2
    For bug reports, read
    http://openocd.org/doc/doxygen/bugs.html
    debug_level: 0

    cortex_m reset_config sysresetreq

    Error: unable to find a matching CMSIS-DAP device

    Failed programming: uploading error: exit status 1

  • 2. Data: 2023-01-21 16:53:26
    Temat: Re: Arduino IDE - Picoprobe - SWD - RP2040
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 21.01.2023 16:20, M M wrote:
[...]

    Czekaj, wgrywasz po prostu coś (jakiś uf2) na jedno Pico i on ma być tym
    programatorem SWD?

    No to po wgraniu on się resetuje i powinien wstać i powinien być
    widziany jako inne urządzenie na USB - może dla pewności odłącz go o
    podłącz (bez wciskania BOOTSEL) i zobacz jak jest widziany - może
    brakuje jakichś driverów albo coś.
    Jeśli wciśniesz BOOTSEL przy podłączaniu to on znowu jest Pico i czeka
    na nowy uf2 - zgadza się?
    No chyba, że to oprogramowanie zmienia też bootloader i przycisk BOOTSEL
    zmienia swoje działanie - ale oni chyba się chwalili, że Pico nie da się
    zbrickować i zawsze będzie działać BOOTSEL.

    --
    Mirek.

  • 3. Data: 2023-01-21 21:41:34
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    M M <m...@g...com> wrote:
    > Czy komu? uda?o si? z sukcesem ogarn?? programowanie RP2040 z poziomu ?rodowiska
    Arduino przez SWD za po?rednictwem Picoprobe (drugie RPi Pico z wgranym picoprobe.uf2
    pod??czone wed?ug instrukcji)? Pr?buj? z Arduino 2.0.3 pod Win7, bezpo?rednio przez
    USB do docelowego urz?dzenia dzia?a normalnie, ale wymaga r?cznego resetowania z
    wci?ni?tym BOOTSEL. Nie udaje si? natomiast nawi?za? po??czenia z Picoprobe jako
    programatorem SWD - nie wiem czy to nie jest wspierane, czy co? prostego robi? ?le:

    > Szkic u?ywa 89776 bajt?w (4%) pami?ci programu. Maksimum to 2097152 bajt?w.
    > Zmienne globalne u?ywaj? 42824 bajt?w (15%) pami?ci dynamicznej, pozostawiaj?c
    227512 bajt?w dla zmiennych lokalnych. Maksimum to 270336 bajt?w.
> [...]
    >
    > cortex_m reset_config sysresetreq
    >
    > Error: unable to find a matching CMSIS-DAP device
    >
    > Failed programming: uploading error: exit status 1

    Na razie do tego podchodze, tzn. ja chce programowac przez SWD
    bez rzeczy w stylu bootloader czy Arduino. Znalazlem info
    ze niestety ludzie od Raspberry Pi tu nakombinowali, pierwsze
    Picoprobe uzywalo swoj prywatny protokol i dzialalo tylko
    ze specjalnie spatchowanym openocd. Normalny openocd wspiera
    CMSIS-DAP i aktualne Picoprobe powinno uzywac wlasnie
    CMSIS-DAP. Ale trzeba przypilonowac zeby zgadzaly sie wersje,
    jak rozumiem stare Picoprobe nie podziala z oficjalnym
    openocd.

    Tak a propo: ponoc ta sprawa protokolu zostala uporzadkowana
    w listopadzie 2022. U Ciebie data jest ponad 1.5 roku wstecz,
    w tym czasie wiele sie zmienialo.

    --
    Waldek Hebisch