  • 71. Data: 2011-09-18 10:39:17
    Temat: Re: Aster łamie prawo
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-09-18 06:01, Bartłomiej Zieliński pisze:

    > W takim razie powinniśmy mówić o opóźnieniu obrazu, a nie przyspieszeniu
    > dźwięku ;-)

    To jest, wbrew pozorom, częste zjawisko przy transmisji cyfrowej. Im
    silniejsza kompresja, tym łatwiej można je zaobserwować. Po prostu każdy
    kodek wprowadza opóźnienie (i nie może być inaczej). Obraz i dźwięk po
    stronie odbiorczej jest dekodowany oddzielnie i w zalezności od
    wydajności kodeka (a de facto procesora) mogą nastąpić rozbieżności czasowe.
    Często zdarza się, że jeśli nie wyłączysz urządzenia odbiorczego (tunera
    satelitarnego czy settop boksa) przez dłuższy czas, to taki asynchron
    widać (i słychać) bardzo wyraźnie, rzędu sekundy i więcej.

  • 72. Data: 2011-09-18 10:51:55
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:
> [...]
    > Obraz i dźwięk po stronie odbiorczej jest dekodowany oddzielnie i w
    > zalezności od wydajności kodeka (a de facto procesora) mogą nastąpić

    A strumień informacji nie zawiera danych umożliwiających okresową
    korektę w celu odzyskania 100% synchronizacji?

    > Często zdarza się, że jeśli nie wyłączysz urządzenia odbiorczego
    > przez dłuższy czas, to taki asynchron widać (i słychać) bardzo
    > wyraźnie, rzędu sekundy i więcej.

    Jak długi musi być to czas?
    Z opisanym zjawiskiem spotkałem się parokrotnie po zacięciu się odbioru
    z powodu błędu transmisji lub być może z winy tunera. Ale po
    paru-parunastu sekundach wszystko wracało do normy.

  • 73. Data: 2011-09-18 10:58:22
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Przyspieszony dźwięk jest w stosunku do obrazu, bo niby jak inaczej?

    To właśnie mam na myśli.

    > Przecież sam odbiór cyfrowy jest spowolniony o sekundę czy dwie w
    > stosunku do analoga z tej samej anteny,

    I to im większy numerek przy MPEG, tym zdaje się to opóźnienie jest
    większe. Nie mówiąc już to transkodowaniu z MPEG4 na MPEG2, np. przy
    pomocy modułu.
    Chociaż kiedyś na próbę odbierałem TVN jednocześnie cyfrowo z satelity i
    z analoga naziemnego i przesunięcie czasowe było praktycznie do pominięcia.

    > więc jeśli chodziło Ci o przyspieszenie do czasu rzeczywistego meczu,
    > to w żadnym przypadku takowe nie istnieje.

    A szkoda. Fajnie by było wiedzieć, że mecz jest nieciekawy i nie warto
    go oglądać. Albo wręcz przeciwnie ;-) Ale wtedy komentator mógłby się
    nazwać wróżką ;-)