  • 1. Data: 2011-09-10 13:02:03
    Temat: Jaki TV LED/Plazma - szczegolne wymagania!
    Od: "T.V." <s...@z...pl>

    Powitac!

    Nadszedl czas zmiany TV i u mnie - czytam watki na grupie i powiem, ze
    troche pomagaja, ale nie wszystko tam znalazlem.

    1. Jaka jest roznica w poborze mocy na chwile obecna plazma/LED/LCD
    2. Jaki TV polecacie do (fajnie by bylo) 2000 zl ?
    Odbiornik powinien:
    * wspolpracowac z dyskami zewnetrznymi poprzez zlacze ethernet (minimum to
    USB, firewire) - najlepiej, jesli takze poprzez WiFi (moglby udostepniac
    katalogi w sieci domowej - mini serwer multimedialny);
    * posiadac zlacze PCMCIA i/lub CI/CI+;
    * pozwolic nagrac programy na podlaczony HDD;
    * FullHD;
    * MPEG-4 (AVC/H.264) oraz MP2 (MUSICAM) (dzwiek) i Dolby Digital Plus;
    * odtwarzac filmy z HDD format .rmvb, .avi, .cam;
    * minimum 100Hz
    * i kilka rzeczy ktorych zapomnialem wymienic, a sa przydatne na codzien
    ... - O, wlasnie taki TV sobie wymarzylem :)
    Slyszal ktos o taki sprzecie ?!

    Znalazlem dwa:
    http://allegro.pl/telewizor-sony-kdl-26ex320-edge-le
    d-wi-fi-okazja-i1796493306.html
    Niestety tylko 50Hz, nie wiem jak obsluga i nagrywanie na HDD,

    http://allegro.pl/tv-samsung-32-led-32d5000-fullhd-1
    00hz-ue32d5000-i1795808981.html
    Brak PCMCIA, nie wiem jak obsluga i nagrywanie na HDD,

    Zastanawiam, sie rowniez nad TV bez udostepniania plikow w sieci i bez
    WiFi, ale z USB/Firewire. Do niego podlaczyc jakis serwerek multimediow
    poprzez ethernet/USB/firewire, a z drugiej stronu za serwerkiem postawic AP
    (jesli nie posiada wbudowanego) i puscic sygnal do routera i PC w domu.

    Serwer np:
    http://allegro.pl/odtwarzacz-xtreamer-pro-mkv-bd-iso
    -fullhd-i1799523976.html
    Ale to temat na inny watek.

    T.V.

  • 2. Data: 2011-09-10 15:16:18
    Temat: Re: Jaki TV LED/Plazma - szczegolne wymagania!
    Od: "T.V." <s...@z...pl>

    Hmm, jesli znajdzie ktos chwile to moze jakas informacja nt. tych TV
    http://allegro.pl/listing.php/search?category=73167&
    description=1&string=PCMCIA+&price_from=1700&price_t
    o=3000&postcode_enabled=0&state=0&distance=1&postcod
    e=&city=&prepareTime=0&buy=0&listing=0&listing_sel=2
    &listing_interval=7&view=gtext&order=p&clear_cookie=
    0&change_view=Poka%C5%BC&a_text_i%5B1449%5D%5B0%5D=&
    a_text_i%5B1449%5D%5B1%5D=&a_enum%5B2510%5D=all&a_en
    um%5B2511%5D=2&a_text_i%5B1446%5D%5B0%5D=&a_text_i%5
    B1446%5D%5B1%5D=&a_enum%5B1441%5D=all&a_text_f%5B194
    %5D%5B0%5D=&a_text_f%5B194%5D%5B1%5D=&a_enum%5B195%5
    D=all&a_enum%5B44%5D=all

    Modele:
    Samsung UE37D5500 - 2399zl
    Samsung 40D5500 - 2199zl
    SAMSUNG UE40D5500 - 2494zl
    SONY KDL-37EX521 - 2515zl
    SONY KDL-40EX520 - 2579zl
    LG 42LV5500 - 2649zl
    SAMSUNG 3D UE32D6500 - 2666zl
    SONY KDL-32EX720 - 2679
    SONY KDL37EX521 - 2711
    SONY KDL-37EX720 - 2999
    SONY KDL40EX710 - 2999zl
    Hmm, ze znalezionych tutaj TV, podoba mi sie osprzet w proguktach firmy
    Sony - niestety niskie odswiezanie (50Hz) i brak CI/CI+ lub PCMCIA nieco
    dyskwalifikuja je :/

    Co mozna powiedziec o w/w produktach?
    Cena 2000-3000 zl jest juz na tyle wysoka, ze musze wiedziec co dokladnie
    kupuje.

    T.V.

  • 3. Data: 2011-09-10 16:25:23
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-09-10 17:16, T.V. pisze:

> [...]
    >
    > Co mozna powiedziec o w/w produktach?
    > Cena 2000-3000 zl jest juz na tyle wysoka, ze musze wiedziec co dokladnie

    Za duzo naczytales sie Belkotu marketingowego i ulegasz mu niestety.
    Odswiezanie mialo znaczenie ale w telewizorach CRT, tobie jako laikowi
    polecam udanie sie do sklepu i wybranie tego co bedzie ci sie widzialo.
    Bo tak to przyjdzie jakis expierd obejrzec twoj TV i stwierdzi ze to syf
    bo nie ma 100Hz jakby mogl to jeden z drugim zobaczyc w LCD juz
    abstrachujac od tych zlaczy Cl ktore sa psu na bude potrzebne.

  • 4. Data: 2011-09-10 17:16:29
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *Jerzy Dombczak* napisał(-a):

    > abstrachujac od tych zlaczy Cl ktore sa psu na
    > bude potrzebne.

    A tu się z Tobą nie zgodzę. W TV mającym na pokładzie DVB-S(2) można
    dzięki niemu obejść się bez dekodera jeśli nie jest on komuś potrzebny.
    Albo jak ktoś ma multiroom taki jak w cyfrze, to jedna karta do
    dekodera, druga w CI/CAM w telewizorze. I nie ma niepotrzebnego bujania
    dekodera, a jego rola jest ograniczona do nagrywania programów, kótrych
    na bieżąco obejrzeć nie możemy jeśli to jest akurat PVR. Ja sam sobie
    teraz w brodę pluję, że jak te moduły w C+ były dostępne za sensowne
    pieniądze, że nie wziąłem takiego :/

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2011-09-10 17:17:35
    Od: "T.V." <s...@z...pl>

    Dnia Sat, 10 Sep 2011 18:25:23 +0200, Jerzy Dombczak napisał(a):

> [...]
    > bo nie ma 100Hz jakby mogl to jeden z drugim zobaczyc w LCD juz
    > abstrachujac od tych zlaczy Cl ktore sa psu na bude potrzebne.

    Hmm, czy takie zlacze Cl moze zastapic dekoder sygnalu np. z N czy Polsatu?
    Po co mi dodatkowe urzadzenie?

    W szczegolnosci potrzebuje poprawnej wspolpracy TV z HDD, odtwarzania
    .rmvb, PCMCIA oraz FullHD i MPEG-4. Moze teraz zaweze krag.

    PS: Jak to czestotliwosc nie ma znaczenia - rozumie, o ile film jest w .avi
    i 25fps to 50Hz wystarczy az nad to... Ale chyba 100Hz w odpowiednim
    zestawieniu daje o wiele lepsza dynamike podczas ogladania niz 50?
    A dodatkowo jak zachowuja sie oczy podczas swiecenia zwyklej zarowki i
    ogladanie w jednym pomieszczeniu TV 50Hz?
    Tak na chlopski rozum...

    T.V.

  • 6. Data: 2011-09-10 17:42:30
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 10.09.2011 15:02, T.V. pisze:
> [...]
    > troche pomagaja, ale nie wszystko tam znalazlem.
    >
    > 1. Jaka jest roznica w poborze mocy na chwile obecna plazma/LED/LCD
    w testach - plazma jest nagorsza, potem lcd i nieznacznie lepiej led.
    ale w praktyce różnice są pomijalne. tzn jak ogladasz TV, a nie tv leci
    18 godzin a Ty żyjesz obok niego
    > 2. Jaki TV polecacie do (fajnie by bylo) 2000 zl ?
    jak chesz mieć dobry obraz to plazma panasonic, jak nie bardzo to lcd
    samsunga, a potem to już co tam chcesz.
    > Odbiornik powinien:
    (...)
    ale to nie o TV piszesz tylko o opcjach dodatokwych. Ja zaryzykowałbym
    stwierdzenie, ze jak LG nie potrafi osiągnąć takiego obrazu jak
    panasonic to dołoży odtwarzacz i LAN - na pewno frajer kupi. Kolejna
    rzecz to rozmiar. 32 cale full hd - to mozesz monitor kupić. Z 3 metrów
    nie rozpoznasz czy sygnał jest hd czy sd (wiem ze w testach będzie widać)
    > Zastanawiam, sie rowniez nad TV bez udostepniania plikow w sieci i bez
    > WiFi, ale z USB/Firewire.
    Ale po co? czy chcesz oglądać filmy na TV i 3 innych ekranach? Nie
    przesadzasz? Do pewnego momentu miałem filmy na PC i jak trzeba było to
    przez LAN szły do innego PC - itam były oglądane, lub na pendriva i do
    TV. ale zawsze musiał działać pierwszy PC i zawsze musiałbyć gotowy do
    współpracy. Kupiłem kieszeń multimedialną z dyskiem 3.5 cala i
    przegrałem na nią wszystkie pliki .avi Mam świety spokój. duży TV +
    kieszeń = 95% odtwarzanych filmów. Aby odtwarzać na małym TV trzeba
    poprostu wziąć kieszeń - wypiąć i wpiąć 2 kable. Dziecko to opanowało w
    1 dzień.

    ToMasz

    PS tnijcie posty

  • 7. Data: 2011-09-10 21:27:31
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    > Hmm, czy takie zlacze Cl moze zastapic dekoder sygnalu np. z N czy Polsatu?
    > Po co mi dodatkowe urzadzenie?

    Nie moze podobnie jak tunera DVB/C z kablowki, w TV zlacze CI to
    zbyteczny Gadget

> [...]
    > A dodatkowo jak zachowuja sie oczy podczas swiecenia zwyklej zarowki i
    > ogladanie w jednym pomieszczeniu TV 50Hz?

    Na chlopski rozum to masz wode z mozgu zrobiona z tego co widac. Z
    lekcji fizyki powinienes wiedziec ze oko ludzkie nie rozrozni nic
    powyzej 25 klatek/s mryganie mialo znaczenie jedynie w TV CRT w LCD i
    Plazmie nie ma to wiekszego znaczenia obraz jest rysowany w inny sposob
    i efekt odswiezania nie jest widoczny. W LCD ma znaczenie wygaszanie
    jesli jest wolne to widac duchy na czerni.

  • 8. Data: 2011-09-10 22:30:59
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-09-10 19:16, Big Jack pisze:
> [...]
    > na bieżąco obejrzeć nie możemy jeśli to jest akurat PVR. Ja sam sobie
    > teraz w brodę pluję, że jak te moduły w C+ były dostępne za sensowne

    Musialbys miec Tuner DVB-S w TV, CI to zbyteczny Gadget jak masz TV z
    DVB-T MPEG4 do niczego sensownego tego zlacza nie wykorzystasz.

  • 9. Data: 2011-09-11 06:33:16
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *Jerzy Dombczak* napisał(-a):

    > Nie moze podobnie jak tunera DVB/C z kablowki, w TV zlacze CI to
    > zbyteczny Gadget

    Oczywiście, że samego sygnału nie zastapi, ale dzięki niemu, niektóre
    paltformy cyfrowe* możesz odbierać bez dekodera.

    * - Cyfra+, tutaj wystarczy ich oryginalny moduł, albo np. Aston
    - Cyfrowy Polsat, o ile jeszcze kolportuje swoje moduły. a są one
    sparowane z kartą
    - tnk jw.
    Ale uwaga: może się zdarzyć, że jakiś moduł nie chce poprawnie
    współpracować z jakimś modelem TV

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 10. Data: 2011-09-11 06:33:17
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *Jerzy Dombczak* napisał(-a):

    > Musialbys miec Tuner DVB-S w TV,

    Zanim odpowiesz, przeczytaj na co odpowiadasz.

    > CI to zbyteczny Gadget jak masz TV z
    > DVB-T MPEG4 do niczego sensownego tego zlacza nie wykorzystasz.

    Zbytecznym gadżetem, a właściwie klamotem to jest dekoder, którego nie
    musi być kiedy do CI wetkinie się CAM z odpowiednią kartą.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675