  • 111. Data: 2023-05-22 13:35:12
    Temat: Re: Auta elektryczne z zakazem wjazdu na parking warszawskiego basenu
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-05-2023 o 13:27, Janusz pisze:
    > Możesz spadać na drzewo.

    Na razie Ty spadasz - do kibla.
    PLONK

  • 112. Data: 2023-05-22 14:05:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 May 2023 13:34:49 +0200, Cavallino wrote:

    > No ja akurat mam nieprzewodzący, sam się o niego ciskałeś że drogi.

    Ale skład podaj, lub choc nazwę dokładną, albo od razu link do MSDS.

    > Baterie chyba mają swoje obudowy, które z założenia mają być szczelne?
    > Więc konstrukcyjnie to nie problem.

    Z załozenia :-P

    > A sknocić idzie wszystko, nawet głupi zawór EGR powodujący spalenie BMW....
    > Nie widziałem ostatnio miliona postów na ten temat, a zapewne spaliło
    > sie och o kilka rzędów wielkości więcej.

    Ale żaden w garazu podziemnym? :-)

    J.

  • 113. Data: 2023-05-22 14:56:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-05-2023 o 14:05, J.F pisze:

    > Ale skład podaj, lub choc nazwę dokładną, albo od razu link do MSDS.

    https://allegrolokalnie.pl/oferta/plyn-chlodniczy-or
    ginal-kia-samochody-elektryczne

    > Ale żaden w garazu podziemnym? :-)

    Jak już prześledzisz wszystkie te przypadki, to będziesz mógł takie
    wnioski wysnuwać.

  • 114. Data: 2023-05-22 16:03:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 22.05.2023 o 13:35, Cavallino pisze:

    > Na razie Ty spadasz - do kibla.
    Wsadź sobie tam głowę i plonkuj, może coś do ciebie dotrze.

    > PLONK

    Wzajemnie, dziwię sie że cie z kibla wyciągłem, i jeszcze jakieś rady
    dawałem, jesteś gorszy od Kogutka.
    Masz klapki na oczach w temacie elektryków i żadne racjonalne argumenty
    do ciebie nie docierają, ale to normalne dla fanatyków. A już kilku ci
    tu tłucze że twoje achy i ochy są przesadzone i ten medal ma ciemną
    stronę, tyle że ty jej nie widzisz dlatego dyskusja z tobą, fanatykiem
    jest bez sensu.

  • 115. Data: 2023-05-22 16:26:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 May 2023 14:56:42 +0200, Cavallino wrote:

    > https://allegrolokalnie.pl/oferta/plyn-chlodniczy-or
    ginal-kia-samochody-elektryczne

    Co znaczy "60%" ?
    A do czego słuzy BSC-1?

    Niestety - druga fotka zbyt niewyrażna, ale cos tam o wodzie pisze.

    gogle znajduje takie MSDS, ale czy to od tego BSC-2, i czy to wersji
    "60%" ?
    https://www.kiachemicals.com/datasheets/504200900msd
    s.pdf

    Woda ... ponizej 5%. Kwasy organiczne - ponizej 7%,
    glikol etylenowy - 85-94%

    guglając dalej ...
    -czy to taka rzadkość, że google mało znajduje? Da sie to kupic, czy
    trzeba przepłacać ?

    -jest tam jakis producent/dystrybutor, i strona www - ale zbyt
    niewyraźne. Mobirs, Motors?

    jakis chyba kompatybilny produkt
    https://www.mpmoil.pl/products/86000AEV

    Glikol. Do rozcienczenia wodą.
    A cos mi sie widzi, że lit to i z czystym glikolem bedzie reagował.

    > Jak już prześledzisz wszystkie te przypadki, to będziesz mógł takie
    > wnioski wysnuwać.

    Domyslam sie jednak, ze przy wyłączonym silniku pożaru nie powoduje
    :-)

    J.

  • 116. Data: 2023-05-22 17:00:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-05-2023 o 16:26, J.F pisze:

    > guglając dalej ...
    > -czy to taka rzadkość, że google mało znajduje?

    Mało kto potrzebuje, bo inne modele niż Kona/Soul/Niro mają inne płyny.
    Wymieniane nie co 60, a co 200 kkm.

    Da sie to kupic, czy
    > trzeba przepłacać ?

    Mój lokalny sklep ma.
    Nie na półce, ale dostępne za dzień czy dwa.
    Kilkaset zł za 5l.
    Czyli przegląd z wymianą tego drogiego płynu, nadal by się zamknął
    taniej, niż mój ostatni mały przegląd w ice.

    > Domyslam sie jednak, ze przy wyłączonym silniku pożaru nie powoduje
    > :-)

    Zawór EGR, czy w ogóle ICE?
    Bo pamiętam Peugeoty, które uwielbiały się palić na stacjach benzynowych.
    Sam oceń ryzyko i ew. możliwe skutki.

  • 117. Data: 2023-05-22 18:33:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 May 2023 17:00:57 +0200, Cavallino wrote:

    > Mało kto potrzebuje, bo inne modele niż Kona/Soul/Niro mają inne płyny.
    > Wymieniane nie co 60, a co 200 kkm.

    No ale tych modeli jest juz troche na drogach ... cena ASO za wymianę
    dobra, czy wlaściele płaczą, ale płacą ?

> [...]
    > Czyli przegląd z wymianą tego drogiego płynu, nadal by się zamknął
    > taniej, niż mój ostatni mały przegląd w ice.

    A jakbys nie kupował samodzielnie?

    > Zawór EGR, czy w ogóle ICE?

    EGR.

    > Bo pamiętam Peugeoty, które uwielbiały się palić na stacjach benzynowych.

    No był tam jakis model "zapalniczka" :-)
    A cytryny nie?

    > Sam oceń ryzyko i ew. możliwe skutki.

    To juz problem stacji. Jak zabronią wjazdu, to będzie problem :-)

    Ale nie zabronili ... widać to nie takie groźne było, jak się wydaje?

    Po prawdzie ... mały pożar na stacji nie taki znów groźny, a środki
    gaśnicze są ...

    P.S. a jakis film z pozaru puga na stacji jest?

    J.

    PPS. https://www.youtube.com/watch?v=iu37n4nXQIQ

    Co na tam robiła - zapałki zapalała przy "pistolecie" ?

    O, to jest dobre - ale to Ford, choc tez na F
    https://www.youtube.com/watch?v=9znknNoNoZg

    Ambitnie spieszą udzielic pomocy ... ale cóż, najpierw trzeba zadbać o
    własną d* ...

  • 118. Data: 2023-05-23 07:31:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-05-2023 o 18:33, J.F pisze:

    > No ale tych modeli jest juz troche na drogach ... cena ASO za wymianę
    > dobra, czy wlaściele płaczą, ale płacą ?

    Zazwyczaj płaczą, ale czy kupują poza ASO to nie wiem.
    Do tego jest obecnie jakaś akcja serwisowa wymiany tego płynu za friko....

    > A jakbys nie kupował samodzielnie?

    To nie będzie taniej.

  • 119. Data: 2023-05-28 08:48:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 9 May 2023 13:00:51 +0200, io

    > Jednego ... spalinowego nie wystarczy chyba, że gaz ?

    Blok na Górczewskiej, do tego stopnia że wymagał remontu generalnego,
    spaliły szybko gaszące samochody spalinowe. I w gronie spalonych nie było
    ani jednego samochodu z baterią (nawet hybrydy, same smrody spalinowe
    spłonęły). To jest gówno narracja troli spalinowych którym się dupa pali,
    że elektryki są jakimś wyjątkowym zagrożeniem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 120. Data: 2023-05-28 08:58:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 08 May 2023 11:08:05 +0200, r...@k...pl

    > Nie,

    Zaprzeczenie to jedna z najbardziej przewidywalnych ludzkich reakcji, więc
    wcale mnie nie zdziwiłeś. Tylko że fakty temu przeczą, bo brandzlujesz się
    elektryfikacją wyjątkowo często.

    > dostałeś radę jak poradzić sobie z prostą rzeczą, której nie jesteś w
    > stanie sam ogarnąć. Byłeś już czy dalej będziesz toczył pianę?

    Napisał radzio, co chorobliwe gównoburze o elektrykach kręci przy
    najmniejszej okazji i jeszcze próbuje uczyć innych jak sobie radzić ze
    swoimi problemami.

    --
    Pozdor
    Myjk