  • 101. Data: 2023-05-21 15:51:40
    Temat: Re: Auta elektryczne z zakazem wjazdu na parking warszawskiego basenu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 21.05.2023 o 15:10, Cavallino pisze:

    > Jakiś dowód na to twierdzenie,

    No to inaczej bo widzę że z tobą jak z dzieckiem, technologia ta sama
    więc i zagrożenia te same. Teraz lepiej?

    czy nadal coś Ci się wydaje?
    Nic mi się nie wydaje.

    > Już o bms nie wspominając.....
    A co bms-y mają do samozapalania ogniw?

    --
    Janusz

  • 102. Data: 2023-05-22 06:54:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-05-2023 o 15:51, Janusz pisze:

    > No to inaczej bo widzę że z tobą jak z dzieckiem, technologia ta sama
    > więc i zagrożenia te same. Teraz lepiej?

    Nie, bo to nieprawda.

    > czy nadal coś Ci się wydaje?
    > Nic mi się nie wydaje.

    A jednak.

    > A co bms-y mają do samozapalania ogniw?

    Wszystko.
    Pilnowanie temperatury, napięć w ogniwach, itd

    Doucz się trochę w temacie, zanim zaczniesz autorytatywnie stwierdzać,
    że to to samo, bo tak zupełnie nie jest.
    Już bliżej do tych hulajnóg Twojej komórce.
    Też się jej boisz i nie używasz?

  • 103. Data: 2023-05-22 12:10:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 22.05.2023 o 06:54, Cavallino pisze:

    > Nie, bo to nieprawda.
    Co jest nieprawdą, tam są inne ogniwa niż litowe? może sam się doucz
    zanim zaczniesz innych pouczać?

    > Wszystko.
    > Pilnowanie temperatury, napięć w ogniwach, itd
    Acha, czyli ta Tesla co się spaliła z filmiku nie miała BMS-w wg ciebie
    Wpadłeś we własne sidła, i jeszcze wierzgasz :)

    > Doucz się trochę w temacie, zanim zaczniesz autorytatywnie stwierdzać,
    Jassne, zacznij od siebie, wszędzie były BMS-y, hulajnogi je też mają
    apalą się namiętnie jak widać z raportu straży z Londynu.

    > że to to samo, bo tak zupełnie nie jest.
    Jak nie jak tak, tego samego typu ogniwa, przestań zakłamywać rzeczywistość.

    > Już bliżej do tych hulajnóg Twojej komórce.
    I co komórki się nie palą?

    > Też się jej boisz i nie używasz?
    Oczywiście że używam ale ją zdążę wyrzucić prze okno jak się zapali,
    auta już z garażu nie usunę.

    --
    Janusz

  • 104. Data: 2023-05-22 12:20:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-05-2023 o 12:10, Janusz pisze:

    > Co jest nieprawdą, tam są inne ogniwa niż litowe?

    Ale że uważasz, że to właśnie ten dodatek litu decyduje o palności lub
    problemowości czy o co Ci chodzi?

    Nie - po prostu nie rozumiesz więcej niż to właśnie słowo, dlatego Ci
    się wydaje że to to samo.

    >może sam się doucz ?

    Już to zrobiłem, dlatego wiem jak ogromne są różnice.

    > zanim zaczniesz innych pouczać?

    > Acha, czyli ta Tesla co się spaliła z filmiku nie miała BMS-w wg ciebie

    A co ma piernik do wiatraka?
    Nikt przecież nie mówi, że istnieje na świecie jakakolwiek bezawaryjna
    technologia.

    Chciałbyś piać o każdym przypadku pożaru samochodu?
    No to zacznij od ice....

    > Jassne, zacznij od siebie, wszędzie były BMS-y, hulajnogi je też mają

    Z jakimi zabezpieczeniami Twoim zdaniem?

    I dlaczego nie boisz się komórek?
    Przecież to Twoim zdaniem ta sam technologia....

    > I co komórki się nie palą?

    > Oczywiście że używam ale ją zdążę wyrzucić prze okno jak się zapali,

    To okno z płonącą zasłonką?
    Nawet nie podejdziesz, a i płonącego telefonu też do ręki nie weźmiesz.
    Skończ już to hejtowanie monotematyczne, w którym z każdego posta
    wychodzi totalny brak wiedzy o czymkolwiek co piszesz.

    PLONK WARNING

  • 105. Data: 2023-05-22 12:47:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-22 o 12:10, Janusz pisze:
    > W dniu 22.05.2023 o 06:54, Cavallino pisze:

    > wszędzie były BMS-y, hulajnogi je też mają
    > apalą się namiętnie jak widać z raportu straży z Londynu.

    Chyba pod koniec maja w Modlinie są rajdy
    i zjazd samochodów EV, to jak ich się zjedzie
    więcej i jeszcze będą zawody, to się sprawdzi
    czy statystycznie gęstość EV dodatkowo wysilonych
    w jednym miejscu na coś wpływa :-)

  • 106. Data: 2023-05-22 12:52:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 May 2023 12:20:36 +0200, Cavallino wrote:

    > Ale że uważasz, że to właśnie ten dodatek litu decyduje o palności lub
    > problemowości czy o co Ci chodzi?

    Dodatek litu decyduje o problemowości, bo to taki metal, co z wodą
    reaguje ogniście.
    Dodatkowo organiczny elektrolit tez jest palny.

    J.

  • 107. Data: 2023-05-22 13:03:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-05-2023 o 12:52, J.F pisze:

    > Dodatek litu decyduje o problemowości, bo to taki metal, co z wodą
    > reaguje ogniście.

    Woda wchodzi w skład wyposażenia baterii?

  • 108. Data: 2023-05-22 13:21:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 May 2023 13:03:56 +0200, Cavallino wrote:

    > Woda wchodzi w skład wyposażenia baterii?

    A co tam masz w płynie chłodzącym?

    Wiekszy problem jednak w tym, ze wchodzi w skład strażaków, tryskaczy,
    deszczu, kałuży ...

    J.

  • 109. Data: 2023-05-22 13:27:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 22.05.2023 o 12:20, Cavallino pisze:
    > PLONK WARNING
    Możesz spadać na drzewo.

  • 110. Data: 2023-05-22 13:34:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-05-2023 o 13:21, J.F pisze:

    > A co tam masz w płynie chłodzącym?

    No ja akurat mam nieprzewodzący, sam się o niego ciskałeś że drogi.

    > Wiekszy problem jednak w tym, ze wchodzi w skład strażaków, tryskaczy,
    > deszczu, kałuży ...

    Baterie chyba mają swoje obudowy, które z założenia mają być szczelne?
    Więc konstrukcyjnie to nie problem.

    A sknocić idzie wszystko, nawet głupi zawór EGR powodujący spalenie BMW....
    Nie widziałem ostatnio miliona postów na ten temat, a zapewne spaliło
    sie och o kilka rzędów wielkości więcej.