eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Automat i koło dwumasowe
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 1. Data: 2010-02-28 13:09:00
    Temat: Automat i koło dwumasowe
    Od: "Tosiek" <a...@g...pl>

    Witam

    Czy diesel z automatem ma koło dwumasowe?
    Szczególnie interesuje mnie Opel Vectra i Astra po 2005 r.

    Pozdrawiam
    Tosiek


  • 2. Data: 2010-02-28 13:33:53
    Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    Tosiek wrote:
    > Witam
    >
    > Czy diesel z automatem ma koło dwumasowe?
    > Szczególnie interesuje mnie Opel Vectra i Astra po 2005 r.

    Jezeli to zwykla hydrokinetyczna przekladnia to nie maja.
    DSG w VW maja...


  • 3. Data: 2010-02-28 14:12:21
    Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
    Od: "Tosiek" <a...@g...pl>


    "omega_fan" napisał

    >> Czy diesel z automatem ma koło dwumasowe?
    >> Szczególnie interesuje mnie Opel Vectra i Astra po 2005 r.
    >
    > Jezeli to zwykla hydrokinetyczna przekladnia to nie maja.
    > DSG w VW maja...

    Ciekawe czy te koła przy skrzyni DSG wytrzymują więcej niż przy manualu?

    Ale wracając do Opla, gdzie występują też skrzynie Easytronic, których nie
    znam, a są to podobno manuale z elektronicznym sterowaniem. Jeśli tak, to
    ciekawe czy przy nich są dwumasówki i jak z ich trwałością.

    Pozdrawiam
    Tosiek


  • 4. Data: 2010-02-28 19:26:16
    Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
    Od: "daro" <d...@u...ue>


    > Ale wracając do Opla, gdzie występują też skrzynie Easytronic, których nie
    > znam, a są to podobno manuale z elektronicznym sterowaniem. Jeśli tak, to
    > ciekawe czy przy nich są dwumasówki i jak z ich trwałością.

    Diesel easytronic? W jakim samochodzie?
    --
    d.


  • 5. Data: 2010-03-01 00:08:45
    Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
    Od: "Tosiek" <a...@g...pl>


    "daro" napisał
    > Diesel easytronic? W jakim samochodzie?

    Na początek trochę się pozłoszczę na Ciebie. Jeśli masz wiedzę i widzisz,
    że coś pomyliłem to czemu zadajesz ironiczne pytanie zamiast wytłumaczyć.
    Nie musiałbym przeprowadzać długiej analizy błędu. Szydzenie nie należy do
    dobrego tonu w rozmowie.
    Mniejsza o to, przeżyję...
    Prawdopodobnie czytając opisy sprzedawanych aut, gdzie ludzie posługując się
    potocznym określeniem Tiptronic mają na myśli możliwość ręcznej zmiany
    biegów, pomyliłem z oficjalną oplowską nazwą Easytronic występującą przy
    benzynie.
    Analizując, wydedukowałem, że wymienione Ople z dieslem mają tylko skrzynie
    hydrokinetyczne i jak napisał "omega_fan" przy nich nie ma koła dwumasowego.
    Natomiast przy benzynie występują skrzynie hydrokinetyczne i Easytronic.
    Jeśli dobrze sobie poukładałem to interesuje mnie Easytronic. Czy
    rzeczywiście jest to manualna skrzynia z elektronicznym sterowaniem? I
    dosłownie biorąc, czy jest tam tradycyjne sprzęgło elektronicznie sterowane?
    A może tutaj jest dwumasa, bo podobno do benzyny już też jest dawana. Jak
    taki zespół się spisuje i jaka jest trwałość?
    Jechałem Toyotą z "automatem". W Toyocie są tylko manuale z elektronicznym
    sterowaniem. Po doświadczeniach ze skrzyniami hydrokinetycznymi ten
    wynalazek mi się nie spodobał. Jeżdżę zdecydowanie, przy takiej jeździe
    biegi były zmieniane z szarpnięciem typowym dla zbyt szybkiego puszczenia
    sprzęgła. Przy delikatnym przyspieszaniu lub w korku objawy były
    łagodniejsze. Jeśli chodzi o trwałość. W Toyocie nie potwierdzono kłopotów z
    tymi skrzyniami. Prywatnie przewijała się nutka braku zaufania ale słabo
    poparta faktami bo są mało popularne u nas.
    Boję się, że Easytronic jest podobny.
    Mógłbym prosić jakieś szczegóły techniczne, doświadczenia z jazdy i
    eksploatacji.

    Pozdrawiam
    Tosiek


  • 6. Data: 2010-03-01 07:21:06
    Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik "Tosiek" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hmet1o$qd4$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > "daro" napisał
    >> Diesel easytronic? W jakim samochodzie?
    >
    > Na początek trochę się pozłoszczę na Ciebie. Jeśli masz wiedzę i widzisz,
    > że coś pomyliłem to czemu zadajesz ironiczne pytanie zamiast wytłumaczyć.
    > Nie musiałbym przeprowadzać długiej analizy błędu. Szydzenie nie należy do
    > dobrego tonu w rozmowie.
    > Mniejsza o to, przeżyję...
    > Prawdopodobnie czytając opisy sprzedawanych aut, gdzie ludzie posługując
    > się potocznym określeniem Tiptronic mają na myśli możliwość ręcznej zmiany
    > biegów, pomyliłem z oficjalną oplowską nazwą Easytronic występującą przy
    > benzynie.
    > Analizując, wydedukowałem, że wymienione Ople z dieslem mają tylko
    > skrzynie hydrokinetyczne i jak napisał "omega_fan" przy nich nie ma koła
    > dwumasowego. Natomiast przy benzynie występują skrzynie hydrokinetyczne i
    > Easytronic.
    > Jeśli dobrze sobie poukładałem to interesuje mnie Easytronic. Czy
    > rzeczywiście jest to manualna skrzynia z elektronicznym sterowaniem? I
    > dosłownie biorąc, czy jest tam tradycyjne sprzęgło elektronicznie
    > sterowane? A może tutaj jest dwumasa, bo podobno do benzyny już też jest
    > dawana. Jak taki zespół się spisuje i jaka jest trwałość?
    > Jechałem Toyotą z "automatem". W Toyocie są tylko manuale z elektronicznym
    > sterowaniem. Po doświadczeniach ze skrzyniami hydrokinetycznymi ten
    > wynalazek mi się nie spodobał. Jeżdżę zdecydowanie, przy takiej jeździe
    > biegi były zmieniane z szarpnięciem typowym dla zbyt szybkiego puszczenia
    > sprzęgła. Przy delikatnym przyspieszaniu lub w korku objawy były
    > łagodniejsze. Jeśli chodzi o trwałość. W Toyocie nie potwierdzono kłopotów
    > z tymi skrzyniami. Prywatnie przewijała się nutka braku zaufania ale słabo
    > poparta faktami bo są mało popularne u nas.
    > Boję się, że Easytronic jest podobny.
    > Mógłbym prosić jakieś szczegóły techniczne, doświadczenia z jazdy i
    > eksploatacji.
    >
    Koła dwumasowe w benzynach montują gdy jest to silnik turbo ale to też
    rzadko.jeszcze. Easytroniciem w Toyocie jedzie się w miarę dobrze na manualu
    i puszczając na sekunde gaz tuż przed zmianą biegu. W takim przypadku nie ma
    szarpnięń i można powiedzieć że jedzie się wtedy lepiej niż manualem bo nie
    potrzeba wciskać sprzęgła za to nadal gorzej niż klasycznym automatem. Jak
    bym miał kupować nowe auto to napewno bym za to nie chciał płacić.


  • 7. Data: 2010-03-01 07:44:06
    Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
    Od: MarMarK <m...@o...pl>

    On 1 Mar, 07:21, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
    >
    > Ko a dwumasowe w benzynach montuj gdy jest to silnik turbo ale to te
    > rzadko.jeszcze.

    A ja mam dwumasę w GP przy benzynowym silniku 1.4 77KM - oczywiście
    bez turbo ;)

    Pozdrawiam
    MK


  • 8. Data: 2010-03-01 08:27:32
    Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik "MarMarK" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cfe42c64-8080-44b9-9e5e-343700ee6435@e23g2000yq
    d.googlegroups.com...
    On 1 Mar, 07:21, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
    >
    > Ko a dwumasowe w benzynach montuj gdy jest to silnik turbo ale to te
    > rzadko.jeszcze.

    A ja mam dwumasę w GP przy benzynowym silniku 1.4 77KM - oczywiście
    bez turbo ;)

    ----------------
    Serio? A po co to tam?


  • 9. Data: 2010-03-01 08:44:35
    Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
    Od: Robson <r...@...pl>

    Tosiek pisze:
    >
    > "daro" napisał
    >> Diesel easytronic? W jakim samochodzie?
    >
    > Na początek trochę się pozłoszczę na Ciebie. Jeśli masz wiedzę i

    To teraz ja na Ciebie, ok?


    > skrzynie hydrokinetyczne i jak napisał "omega_fan" przy nich nie ma koła

    czepiles sie tych skrzyn hydrokinetycznych ...
    Hydrokinetyczne to sa konwertery, z ang. torque converter, a skrzynie to
    sa hydrauliczne.

    A wracajac do tematu, w Vectrach do 2008 roku z silnikami 2,2TD i
    Astrach 2.0TD byly montowane hydrauliczne skrzynie 6-biegowe Aisin
    Warner TF-80SC

    > Jeśli dobrze sobie poukładałem to interesuje mnie Easytronic. Czy
    > rzeczywiście jest to manualna skrzynia z elektronicznym sterowaniem?
    I > dosłownie biorąc, czy jest tam tradycyjne sprzęgło elektronicznie
    > sterowane?

    Tak, jest to skrzynia maualna, do ktorej dolozono silowniki elektryczne.
    Jak dla mnie to totalna porazka, nie da sie tym normalnie jezdzic,
    stojac pod gorke po puszczeniu hamulca toczy sie do tylu, wyje przy
    zmianach biegow. Wymiana 1 silownika to koszt ok. 2tys.zl.
    W oplach takie skrzynie byly montowane tylko w Corsach C.


    R


  • 10. Data: 2010-03-01 12:11:19
    Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
    Od: MarMarK <m...@o...pl>

    On 1 Mar, 08:27, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
    >
    > A ja mam dwumasę w GP przy benzynowym silniku 1.4 77KM - oczywiście
    > bez turbo ;)
    >
    > ----------------
    > Serio? A po co to tam?

    Nie mam pojęcia. Może dla poprawy kultury pracy silnika, a może dla
    większego przywiązania klientów do serwisu ;)

    Pozdrawiam
    MK

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: