  • 1. Data: 2009-01-28 08:43:34
    Temat: BSA bez telefonu - czy da się ?
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    Mój znajomy ma obecnie Neostradę bez telefonu.
    Umowa wygasa pod koniec marca, a że ceny Neostrady nie są zachęcające to
    szuka innej ofery (np BSA).
    Ale z tego co mówią na infoliniach operayorów BSA, nie można założyć samego
    internetu.
    W TP nie można mieć bowiem umowy na "utrzymanie linii".
    Można mieć albo na usługę telefoniczną i wtedy BSA jest możliwe albo można
    mieć umowę tylko na Neostradę i opłaca się w jej ramach także opłatę "za
    utrzymanie linii".
    W momencie wygaśniecia umowy na Neostradę, zamioerany jest ten "wirtualny"
    numer telefonu służący do indentyfikacji klienta w syatamach informatycznych
    operatora a linia zostaje odcięta (choćby formalnie).
    Czy zatem w swietle obecnie obowiązujacych przepisów nie można mieć "samego
    internetu" od operatora BSA ?
    Ciekawe jak zapatruje się na sprawę Orange ?
    Bo to Orange Freedom najbardziej pasuje cenowo.
    Orange Freedom Pro jeszcze w mojej okolicy nie działa (a przynajmniej nie
    tam gdzie mieszka znajomy) ale może zamówić jakiś najtańszy abonament
    telefoniczny i go zawiesić ?
    Jaki jest teraz najtańszy plan taryfowy dla nowego klienta indywidualnego w
    TP?
    Trzeba pokalkulować ale wolę Was zapytać niż infolinii (nie ufam im).
    vari

  • 2. Data: 2009-01-28 21:17:28
    Temat: Re: BSA bez telefonu - czy da się ?
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ale może zamówić jakiś najtańszy abonament telefoniczny i go zawiesić ?

    IMO to najlepsze rozwiązanie; ostatnio kuzyn dość długo analizował jak
    najtaniej to zrobić i tak wyszło. Żeby było ciekawiej, dodam że kobietka w
    telepunkcie sama mu z głowy wybiła 36zł za utrzymanie linii (na co był
    zdecydowany) i zaproponowała zawieszenie usługi głosowej za 21zł per
    miesiąc.

    > Jaki jest teraz najtańszy plan taryfowy dla nowego klienta indywidualnego
    > w TP?

    Strzelam z glowy, to pomijając plan "przyjazny", inne plany to minimum ~50zł

    --
    B.G

  • 3. Data: 2009-01-29 09:55:19
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > miesiąc.

    > Strzelam z glowy, to pomijając plan "przyjazny", inne plany to minimum

    Znalazłem coś taiego jak "startowy" (nieźle ukryty) za 48,74.
    Ale i tak POŁOWA tej opłaty miesięcznie (czy nawet 21 PLN) RAZY tyle
    miesięcy co ma trwać umowa na net to wychodzi sporo.
    Znalazłem taniej Blueconnect Ery (49 PLN, umowa na dwa lata i modem za 1 PLN
    i jest nawet niby zasieg 3G tam gdzie ma to działać, ale naczytałem się że
    to kiepsko działa (że internet Ery to chyba najgorszy pod względem paramtrów
    w codziennym korzystaniu).
    Okazuje się, że o dziwo w Międzyzdrojach jst już Orange Fereedom Pro na
    CDMA.
    Tam jest też 49 PLN ale drogi modem.
    No ale przyjmując dwuletnią umowę to za samą zawieszoną linię (24 razy 21
    PLN) zapłaci 304 PLN a za modem CDMA 249 PLN.
    A za internet podobnie (Orange Freedom ADSL) - 1Mb na 3 lata 49 PLN a na dwa
    54 PLN.
    Ludzie piszą, że na CDMA ten 1Mb/s mają.
    Czyli to CDMA jest w miarę konkurencyjne cenowo do BSA (a Orange Freedom
    ADSL to na razie najtańsza oferta BSA).
    My czasem mylnie liczymy opłaty miesieczne a nie za cały czas trwania umowy
    i nie zawsze liczymy realnie (z opłatą za łącze lub telefon dla tych którym
    telefon stacjonarny jest niepotrzebny).
    Mi np telefon stacjonarny jest potrzebny i dla mnie faktycznie ADSL to
    DODATKOWA I ODDZIELNA usługa.
    Mając i tak do opłacenia linię telefoniczną, mam Orange Freedom (w pracy) i
    to nawet trafiłem gdy cena miesięczna była 24 PLN brutto na 256kb/s a taką
    opcję mam i taka wystarcza.
    Tak więc w firmie w której telefon stacjonarny byc musi a jednocześnie
    korzysta się z faksu (wiec zamiast kupować faks2mail i np osobno "Era
    domowa" jest to razem) jest to dobre rozwiązanie.
    Wówczas faktycznie można liczyć że "no to kupujemy tu usługę stałego łącza
    do internetu" i faktycznie płacimy ZA TO 24 PLN miesięcznie.
    W domu już liczę inaczej.
    Tutaj potrzebuję przede wszystkim internetu.
    Maksymalna prędkosć ze względów na słabą linię to 256kb/s.
    Tę oferuje tylko TP i Orange.
    Mam na razie TP (gdy podpisywałem umowę Orange nie świadczyło ADSL) a
    podpisałem na dłuzej bo tu zadupie jest i o port trudno.
    Gdybym mógł to wziąłbym ten Freedom 256kb/s za (obecnie) 29 PLN.
    Ale dziś mam Neo wiec liczę tak:
    Albo opłata za "utrzymanie łącza" (36,60 PLN) albo "zywy" telefon za 42,70.
    Opłatę i tak muszę wnieść.
    Więc mogę minialnie 36,60.
    Te opłatę w zasadzie mogę wliczać do ceny internetu.
    Wychodzi więc że mam telefon za DODATKOWO 6,10 PLN.
    Za taką cene to mogę go sobie mieć (działa przy braku prądu, nawet
    długotwałym gdy BTSy już nie działają i ma numer stacjonarny a to ważne dla
    dzwoniących mającyh "darmowe" weekendy czy wieczory).
    Tej funkcjonalności za 6,10 PLN nie ma żadem VoIP.
    Teraz zawiesić telefonu nie mogę bo w przypadku neo wyłączają też neostradę
    (przynajmniej tak zapewniają).
    Gdybym miał już Orange to mógłbym zawiesić telefon.
    Ale policzmy.
    Teraz płace 39,90 za Neo. W Orange bym płacił 10,90 PLN mniej.
    Z kolei abonament to 42,70 więc zawieszony powinien "kosztować" 21,35 mniej.
    Łącznie płacił bym mniej 32,25 PLN niż dziś.
    No i nie miał bym telefonu.
    Można zatem przyjąć że gdy już umowa będzie dobiegała końca to pzy wyborze
    mogę mieć net lub net z telefonem.
    W tym wypadku za czynny telefon musiałbym dopłacić 21,35 PLN.
    Trudno podjąć decyzję.
    Trochę szkoda abonamentu "standardowego".
    vari

  • 4. Data: 2009-01-29 19:57:17
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    > Teraz zawiesić telefonu nie mogę bo w przypadku neo wyłączają też
    > neostradę (przynajmniej tak zapewniają).

    No to (może nie celowo) bredzą.
    Wspomniany wcześniej kuzyn ma Neostrade z zawieszonym telefonem.
    Nie jest to chyba lokalny folklor.

    --
    B.G

  • 5. Data: 2009-01-31 22:41:41
    Od: "EMET" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "B.G" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > No to (może nie celowo) bredzą.
    > Wspomniany wcześniej kuzyn ma Neostrade z zawieszonym telefonem.

    Tyle, że za zawieszenie trzeba chyba płacić?
    Jeśli tak, to dlaczego?

    Ja sam bym zawiesił, gdyby *nie trzeba było* płacić.

    Stephanos

  • 6. Data: 2009-02-01 00:42:05
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    Użytkownik "EMET" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tyle, że za zawieszenie trzeba chyba płacić?

    Tak.
    Zawieszony telefon to: utrzymanie numeru /zajęcie numeru/, utrzymanie
    sprawnego portu centralowego, utrzymanie łącza w sprawności technicznej,
    możliwość korzystania z usług adsl tepsy albo innych opów... (po to głównie
    zawiesza się usługę głosową)
    Tacy zawieszeni - kosztują operatora IMO tyle samo co niezawieszeni, czyli
    różnią się tylko stanem logicznym (blokowany lub nie) numeru w centrali PSTN
    opa. Reszta jest bez zmian.

    --
    B.G

  • 7. Data: 2009-02-02 22:05:45
    Od: "EMET" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > różnią się tylko stanem logicznym (blokowany lub nie) numeru w centrali

    Jaka dokładna i kompetentna odpowiedź.

    Dzięki.

    Stephanos

  • 8. Data: 2009-02-04 16:21:07
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Chyba nawet więcej - bo nie generują ruchu w zadną stronę, czyli zero ewentualnego
    zysku (no chyba ze chora rencistka i tylko na 999).
    JaC

    -----

    > Tacy zawieszeni - kosztują operatora IMO tyle samo co niezawieszeni, czyli różnią
    się tylko stanem logicznym numeru w centrali PSTN opa.