  • 11. Data: 2021-02-17 16:11:41
    Temat: Re: Bateria 9V vs LR61
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Osoba podpisana jako J.F. <j...@p...onet.pl>
    w artykule <news:602bd5ca$0$525$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

    >W ogóle to wszędzie standardowo były 6F22, ale część sprzętu
    >zaprojektowano tak, by dawało się użyć też 6F25.

    Ale radzieckiego sprzetu ?

    >Nie zachodni, tylko międzynarodowy, opracowany przez IEC. ZSRR był
    >członkiem tej organizacji, podobnie jak współpracujących z nią ISO i
    >ITU.

    Jakos tak nie bardzo chce mi sie wierzyc, aby ZSRR naciskal na
    wprowadzenie wiekszego rozmiaru specjalnie dla nich ... musial to
    zachod wymyslec.

    J.

  • 12. Data: 2021-02-17 17:01:09
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    w artykule <news:602d322e$0$525$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

    > Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" napisał w wiadomości grup
    pl...
    > Osoba podpisana jako J.F. <j...@p...onet.pl>

    > Ale radzieckiego sprzetu ?

    Też.

    > Jakos tak nie bardzo chce mi sie wierzyc, aby ZSRR naciskal na
    > wprowadzenie wiekszego rozmiaru specjalnie dla nich ... musial to zachod
    > wymyslec.

    Nie naciskał. Stosował, bo w gospodarce niedoboru większa pojemność się
    przydawała, co znaczy, że w Polsce też.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 13. Data: 2021-02-17 18:04:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Osoba podpisana jako J.F. <j...@p...onet.pl>

    >Też.

    A zachodniego ?

    >Nie naciskał. Stosował, bo w gospodarce niedoboru większa pojemność
    >się przydawała, co znaczy, że w Polsce też.

    Moze niewyraznie napisalem - ale troche watpie, aby ZSRR sam to
    wymyslil.
    A potem jeszcze w miedzynarodowych komitetach forsowal.
    IMO - musial to byc zachodni pomysl, ktory jakos na zachodzie szybko
    znikl.

    Zreszta mieli tego wiecej
    https://en.wikipedia.org/wiki/Nine-volt_battery

    ale 6F25 to tam nie wpominaja ... czyzby radziecki pomysl ?
    No nie, Varta robila
    https://www.radiomuseum.org/r/varta_pertrix29_iec_6f
    25.html

    J.

  • 14. Data: 2021-02-17 19:03:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 17.02.2021 o 18:04, J.F. pisze:

    > ale 6F25 to tam nie wpominaja ... czyzby radziecki pomysl ?
    > No nie, Varta robila
    > https://www.radiomuseum.org/r/varta_pertrix29_iec_6f
    25.html

    To jest jakiś dziwoląg z wyprowadzeniami na obu końcach, z "naszą" 6f25
    nie ma wiele wspólnego.

    MJ

  • 15. Data: 2021-02-18 14:45:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    25.html

    >To jest jakiś dziwoląg z wyprowadzeniami na obu końcach, z "naszą"
    >6f25 nie ma wiele wspólnego.

    Faktycznie. Czyli ... nasza to byl jednak oryginalny radziecki wyrob ?

    A czy dziwolag ... na zachodzie tych baterii PP bylo wiecej typow - i
    zanikly :-)

    J.