  • 1. Data: 2021-02-13 13:58:37
    Temat: Poszukiwany prądowy i sterowalny zasilacz LED (230V)
    Od: KLoSS <n...@a...com.pl>

    Poszykuję do kupienia w PL i firmowy (rzeczywiste parametry i MTBF)
    zasilacz prądowy do lampy LED z 230V na ok. 200-300mA/30-70V.

    Parametry prądu i napięcia nie są krytyczne bo chyba łatwiej będzie
    dopasować do zasilacza panel LED (jakiś COB lub nawet polutować
    pojedyncze diody) niż odwrotnie.

    Ważna cecha: musi być możliwość ściemniania przez uC (ściemniacz na
    triaku przed odpada).

    Coś w stylu:

    https://www.aliexpress.com/item/32964410213.html

    tylko na tym nie ma nawet nazwy producenta :-(.

    I jeszcze pytanie dodatkowe: czy jest szansa, że taki zasilacz będzie
    ściemniał na zasadzie ograniczenia prądu a nie przez PWM?

    --
    KLoSS

  • 2. Data: 2021-02-13 17:42:14
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-02-13 o 13:58, KLoSS pisze:

    > Poszykuję do kupienia w PL i firmowy (rzeczywiste parametry i MTBF)
    > zasilacz prądowy do lampy LED z 230V na ok. 200-300mA/30-70V.

    https://www.meanwell.com/productSeries.aspx?i=24&c=6
    #tag-6-24

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2021-02-14 01:03:58
    Od: KLoSS <n...@a...com.pl>

    W dniu 13.02.2021 o 17:42, Irokez pisze:

    > https://www.meanwell.com/productSeries.aspx?i=24&c=6
    #tag-6-24

    Tak, dzięki. Wygląda, że się nada.

    --
    KLoSS

  • 4. Data: 2021-02-14 12:15:58
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 13.02.2021 17:42, Irokez wrote:

    > https://www.meanwell.com/productSeries.aspx?i=24&c=6
    #tag-6-24

    Żeby nie było zbyt słodko, to napiszę, że zastosowałem dwa z tej serii
    HVGC do oświetlenia ramienia szlabanu (więc pracuje non-stop). Obciążone
    gdzieś w 70%. Jeden padł tuż przed końcem gwarancji (niby OK -
    naprawili, ale trzeba było kupić zastępczy, bo procedura się
    przeciągała). Drugi padł już po gwarancji - nie wiem, czy to jest w
    ogóle naprawialne, bo jest zalane czymś w rodzaju łuszczącej się gumy.
    Nie idzie tego wydłubać bez uszkodzenia czegoś.
    Chyba, że serwis dokładnie wie co ma padać i wydłubuje tylko tam,
    wymienia i zalewa.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2021-02-14 14:10:35
    Od: KLoSS <n...@a...com.pl>

    W dniu 14.02.2021 o 12:15, Mirek pisze:

> [...]
    > Nie idzie tego wydłubać bez uszkodzenia czegoś.
    > Chyba, że serwis dokładnie wie co ma padać i wydłubuje tylko tam,

    Na HVGC-65 producent daje 5 lat gwarancji. Czy właśnie padły w okolicy
    tych pięciu lat ciągłej pracy? Czy to była może jakaś krótsza gwarancja?

    Jeśli ok. 5 lat pracy ciągłej to przy zastosowaniu w oświetleniu domowym
    powinien być wieczny.

    --
    KLoSS

  • 6. Data: 2021-02-14 16:10:26
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 14.02.2021 14:10, KLoSS wrote:

    > Na HVGC-65 producent daje 5 lat gwarancji. Czy właśnie padły w okolicy
    > tych pięciu lat ciągłej pracy? Czy to była może jakaś krótsza gwarancja?

    3 OIDP albo nawet 2. 5 na pewno nie było wtedy.

    --
    Mirek.

  • 7. Data: 2021-02-16 16:29:33
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.02.2021 um 13:58 schrieb KLoSS:

> [...]
    >

    > I jeszcze pytanie dodatkowe: czy jest szansa, że taki zasilacz będzie
    > ściemniał na zasadzie ograniczenia prądu a nie przez PWM?

    Mam Fulham L1W2MLT100S, max 500mA, Umax 32V. Sterowane 0-10V, PWM lub
    potencjometr. Na razie robią to, co trzeba ;-). Używam do zasilania
    niebieskich LEDów laboratoryjnych.

    Waldek