  • 1. Data: 2021-02-13 15:29:24
    Temat: TV produkcji LG, problem z podświetleniem
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Na tym schemacie:
    https://1.bp.blogspot.com/-nziZOuiq7sc/V4fOMiA5--I/A
    AAAAAABXaY/bT10TunrkwMAv8EVF4l55u4RvuE42cDmgCLcB/s16
    00/eay-2.jpg
    jest przetwornica zasilająca podświetlenie telewizora. Problem polega
    na tym że z oznaczenia telewizora (42LF75) wynika że jest podświetlony
    diodami a schemat przetwornicy najwyraźniej wskazuje na podświetlenie
    świetlówkami :) No to jak ta cholera jest podświetlona?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 2. Data: 2021-02-13 16:42:21
    Temat: Re: TV produkcji LG, problem z podświetleniem
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Jacek Maciejewski napisał(a):
    > Problem polega
    > na tym że z oznaczenia telewizora (42LF75) wynika że jest podświetlony
    > diodami

    Jak do tego doszedłeś? Skąd to info?

  • 3. Data: 2021-02-14 11:57:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...com>

    sobota, 13 lutego 2021 o 16:42:22 UTC+1 Astralny Rębajło napisał(a):
    > Jak do tego doszedłeś? Skąd to info?
    Stąd:
    https://promstall.ru/pl/electronics/decoding-of-tv-b
    rands-marking-the-tv-lg-learn-the-nuances.html
    Nie ma to jednak znaczenia skąd. Potrzebuję odpowiedzi czy tam są diody czy
    świetlówki.
    PS. Qrde, z niewiadomych powodów nie na tego wątku na moim serwerze news, muszę pisać
    przez góglarkę.

  • 4. Data: 2021-02-14 12:28:58
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 13.02.2021 15:29, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > diodami a schemat przetwornicy najwyraźniej wskazuje na podświetlenie
    > świetlówkami :) No to jak ta cholera jest podświetlona?

    Masz w ogóle ten telewizor (sprawny? rozkręcony?) czy teoretyzujemy?
    Bo może szyny były złe, schemat był zły i oznaczenie... oznaczenie też
    było złe.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2021-02-14 17:56:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...com>

    niedziela, 14 lutego 2021 o 12:29:01 UTC+1 Mirek napisał(a):
> [...]
    > >
    > Masz w ogóle ten telewizor (sprawny? rozkręcony?) czy teoretyzujemy?
    > Bo może szyny były złe, schemat był zły i oznaczenie... oznaczenie też

    Tak, leży rozkręcony na stole. Zasilacz oprócz jednego elektrolitu który wymienię w
    pon. wygląda na sprawny. Jak go wymienię, zamontuję i pomierzę napięcia. Za wiele
    schematów zasilacza google nie wyrzucają ale ten wygląda na właściwy. No i ciekaw
    jestem dalej czy to podświetlenie CCFL czy LED :)

  • 6. Data: 2021-02-14 18:14:11
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 14.02.2021 17:56, Jacek Maciejewski wrote:

    > Tak, leży rozkręcony na stole.
    I nie da się zidentyfikować czy zasilacz na stałe napięcie czy przemienne?

    --
    Mirek.

  • 7. Data: 2021-02-14 18:44:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...com>

    niedziela, 14 lutego 2021 o 18:14:13 UTC+1 Mirek napisał(a):

    > I nie da się zidentyfikować czy zasilacz na stałe napięcie czy przemienne?

    Niby po czym mam identyfikować? Po kolorze płytki? :) Zasilacz jest wyjęty do
    oględzin. W moim przekonaniu jest to zasilacz podający napięcie zmienne. Przecie
    napisałem :) Ale ponieważ oznaczenie typu TV wskazuje na podświetlenie LED to się
    pytam mędrców grupowych, żeby spojrzeli na schemat i sami powiedzieli.

  • 8. Data: 2021-02-14 19:10:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    pytam mędrców grupowych, żeby spojrzeli na schemat i sami powiedzieli.

    Przecież pisze w serwisówce do 42LF75 (chassis LD75B):
    BackLigh - 20 EEFL

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2021-02-14 19:12:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    pytam mędrców grupowych, żeby spojrzeli na schemat i sami powiedzieli.

    PS.. niby jakie oznaczenie wskazuje LED?

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2021-02-14 19:37:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...com>

    niedziela, 14 lutego 2021 o 19:10:57 UTC+1 Irokez napisał(a):

> [...]
    pytam mędrców grupowych, żeby spojrzeli na schemat i sami powiedzieli.

    > Przecież pisze w serwisówce do 42LF75 (chassis LD75B):

    Nie trafiłem jeszcze na tą serwisówkę, byłbyś tak fajny i podrzucił na maila?
    j...@g...pl