  • 1. Data: 2021-02-11 12:35:03
    Temat: Cichy UPS...
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy ktoś mógłby polecić jakiś UPS 500VA do komputera, który podczas
    pracy "normalnej" (jest zasilanie) nie brzęczy swoim trafo i nie
    dmucha wentylatorem? Wygrzebałem jakiś stary Ever ale slychać w nim
    trafo...

    --
    Marek

  • 2. Data: 2021-02-11 13:04:55
    Temat: Re: Cichy UPS...
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-02-11 o 12:35, Marek pisze:
    > Czy ktoś mógłby polecić jakiś UPS 500VA do komputera, który podczas
    > pracy "normalnej" (jest zasilanie) nie brzęczy swoim trafo i nie dmucha
    > wentylatorem? Wygrzebałem jakiś stary Ever ale slychać w nim trafo...

    Brzęczy? Dmucha?
    Nie przypominam sobie UPSa, który bez self-testu było by słychać.
    Oczywiście oprócz upałów, kiedy włącza wentylatory.

    Postaw jakiegoś Fideltronika KR. Tylko one zaczynają się bodaj od 1000VA.
    Nawet stare Aresy 1600 (mam dwa w domu) nic nie słychać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2021-02-11 15:38:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 11 Feb 2021 13:04:55 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Brzęczy? Dmucha?

    Buczy 50Hz z trafo zasilającego (oczywiście mam na myśli tryb bez
    pracy bateryjnej). Charakterystyka akustyczna pomieszczenia i miejce
    upsa w rogu jeszcze uwypukla to buczenie.
    Szukam jakiegoś, którego nie słychać podczas trybu oczekiwania na
    zanik zasilania (nie słychać buczenia, piszczenia przetwornic, nie
    włącza w tym trybie wentylatorów). Dopuszczam zwiększony hałas tylko
    w trybie doładowywania aku lub w trybie pracy bateryjnej (braku
    zasilania).

    --
    Marek

  • 4. Data: 2021-02-11 16:08:04
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Postaw jakiegoś Fideltronika KR. Tylko one zaczynają się bodaj od 1000VA.
    > Nawet stare Aresy 1600 (mam dwa w domu) nic nie słychać.

    E no mój wył wentylatorami po włączeniu - aż mu zapakuje akumulatory i
    odpale w weekend.

  • 5. Data: 2021-02-11 17:15:15
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

> [...]
    > pracy "normalnej" (jest zasilanie) nie brzęczy swoim trafo i nie
    > dmucha wentylatorem? Wygrzebałem jakiś stary Ever ale slychać w nim

    Kiedyś poleciłbym jakiś serii LUPUS Fideltronika do 1000VA. Były w
    metalowych obudowach, nie miały wentylatora i nie piszczały, ale widzę,
    że Fideltronik podążył w stronę firmy Orvaldi i zaczęła się era
    plastik-fantastik -
    <https://fideltronikinigo.pl/sklep/pl/18-line-intera
    ctive>

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2021-02-11 17:24:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 12:35 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Czy ktoś mógłby polecić jakiś UPS 500VA do komputera, który podczas
    > pracy "normalnej" (jest zasilanie) nie brzęczy swoim trafo i nie dmucha
    > wentylatorem? Wygrzebałem jakiś stary Ever ale slychać w nim trafo...

    Ever ECO PRO W/EAVRTO-000K70/00 (700VA). Jest bez wentylatora. Trafo
    słychać w pracy bateryjnej.

    TG

  • 7. Data: 2021-02-11 18:04:21
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-02-11 o 15:38, Marek pisze:

    > Buczy 50Hz z trafo zasilającego (oczywiście mam na myśli tryb bez pracy
    > bateryjnej). Charakterystyka akustyczna pomieszczenia i miejce upsa w
    > rogu jeszcze uwypukla to buczenie.

    dziwne te wynalazki.
    Różne APC miałem i żadne nie buczało.
    Aktualnie APC BackUPS 650

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2021-02-12 11:28:01
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > dziwne te wynalazki.
    > Różne APC miałem i żadne nie buczało.
    > Aktualnie APC BackUPS 650

    APC jest ciche mam ich kilka u siebie + pracowo mnóstwo i nie słychać
    ich normalnie (na baterii i owszem, ale w normalnym cyklu cichutkie).
    350ei, backupspro 900
    Ten drugi ma dwa akumulatory więc i na dłużej wystarczy (pakuję je nawet
    do pojedynczych stacji)

  • 9. Data: 2021-02-12 17:10:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    .

    >APC jest ciche mam ich kilka u siebie + pracowo mnóstwo i nie słychać
    >ich normalnie (na baterii i owszem, ale w normalnym cyklu cichutkie).
    >350ei, backupspro 900

    Tak prawde mowiac, to tez sobie nie przypominam glosnego UPS ... i
    jeszcze z wiatrakiem ?

    >Ten drugi ma dwa akumulatory więc i na dłużej wystarczy (pakuję je
    >nawet do pojedynczych stacji)

    Taa ... takie 700VA z jednego aku 12V 7Ah ... ciekawe, na ile
    chinskie.

    J.

  • 10. Data: 2021-02-12 17:58:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 12.02.2021 o 17:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup
    .

    > Tak prawde mowiac, to tez sobie nie przypominam glosnego UPS ... i
    > jeszcze z wiatrakiem ?

    No właśnie w pracy kupiliśmy sobie przez pomyłkę UPS-y z wiatrakami - a
    miały iść do komputerów biurowych. Okazało się, że kompletnie się nie
    nadają, i teraz je upychamy do zastosowań w pomieszczeniach, gdzie nikt
    nie siedzi.

    MJ