  • 1. Data: 2022-05-05 14:35:32
    Temat: Baterie ceramiczne
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    W charakterze ciekawostki, wkrótce będę z nimi eksperymentował:

    https://www.tdk-electronics.tdk.com/download/2532510
    /fde2e1a540f8aa81e3f21de18d372560/06-dl-application-
    note.pdf

    Póki co dostępne są w DIgiKey jako próbki przedprodukcyjne.
    Pojemność 100uAh, ale że moje urządzenie pobiera 210nA, to jest to
    całkiem sporo. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2022-05-05 17:56:01
    Temat: Re: Baterie ceramiczne
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 May 2022 14:35:32 +0200, Piotr Wyderski wrote:
    > W charakterze ciekawostki, wkrótce będę z nimi eksperymentował:
    > https://www.tdk-electronics.tdk.com/download/2532510
    /fde2e1a540f8aa81e3f21de18d372560/06-dl-application-
    note.pdf

    To nawet akumulatorki ... ciekawe.

    > Póki co dostępne są w DIgiKey jako próbki przedprodukcyjne.
    > Pojemność 100uAh, ale że moje urządzenie pobiera 210nA, to jest to
    > całkiem sporo. :-)

    Coz Ty takiego zrobiles i jak zmierzyles pobor prądu :-)

    J.

  • 3. Data: 2022-05-05 19:33:37
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-05-05 o 17:56, J.F pisze:
    /fde2e1a540f8aa81e3f21de18d372560/06-dl-application-
    note.pdf

    > To nawet akumulatorki ... ciekawe.

    > Coz Ty takiego zrobiles i jak zmierzyles pobor prądu :-)

    Elektrony luzem zliczał :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 4. Data: 2022-05-05 20:12:38
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > Coz Ty takiego zrobiles i jak zmierzyles pobor prądu :-)

    Telemetrię. Nie panikujcie, 200nA to mnóstwo prądu. Tu macie cały
    złożony RTC z BCD i latami przestępnymi z wbudowanym oscylatorem, który
    śmiga na 45nA:

    https://www.mouser.pl/new/micro-crystal/micro-crysta
    l-rv-3028-c7/

    1ppm. Widać, że to zrobili Szwajcarzy. :)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2022-05-06 04:00:04
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Coz Ty takiego zrobiles i jak zmierzyles pobor pr?du :-)

    Nie wiem jak mierzyl Piotr, ale do 200nA dziala klasyczny DT-830.
    Powyzej trzeba by bocznik np. 111k. Albo w szereg z zasilaniem
    wstawiamy opornik 10k i mierzymy spadek napiecia woltomierzem
    w stylu AN8009.

    --
    Waldek Hebisch

  • 6. Data: 2022-05-06 06:40:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 5 May 2022 20:12:38 +0200, Piotr Wyderski
    <b...@p...com> wrote:
    > Telemetrię. Nie panikujcie, 200nA to mnóstwo prądu.

    Coś ściemniasz :), jaki zasięg ma ta telemetria zasilana z 200nA?
    Taki prąd jest dobry do uśpienia a nie do nadawania telemetrii na
    praktyczne odległości (przez mury).

    --
    Marek

  • 7. Data: 2022-05-06 10:32:21
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Marek wrote:

    > Coś ściemniasz :), jaki zasięg ma ta telemetria zasilana z 200nA? Taki
    > prąd jest dobry do uśpienia a nie do nadawania telemetrii na praktyczne
    > odległości (przez mury).

    Zasięg ogranicza światłowód, a nadawanie jest w jednej paczce co kilka
    godzin. Miło mi, że mogłem Ci poszerzyć wyobraźnię. :)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2022-05-06 10:57:52
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    a...@m...uni.wroc.pl wrote:

    > Nie wiem jak mierzyl Piotr, ale do 200nA dziala klasyczny DT-830.

    Sanwa PC7000 ma tryb dokładny pomiaru DC (1.25 pomiaru na sekundę) i
    normalną rozdzielczość 10nA. Dobre elektrometry Keithley mierzą od 20fA
    -- chciałbym taki mieć. Ale nawet lampowy staruszek 621 miał zakres
    10pA. A przy 200nA mówimy o baterii 1.5V zwartej opornikiem 7.5M -- to
    naprawdę poza granicą wyobraźni? No to mam też oporniki 1G w SMD, użyłem
    w przetwornicy WN zasilanej mikroamperami.

    > Albo w szereg z zasilaniem
    > wstawiamy opornik 10k i mierzymy spadek napiecia woltomierzem
    > w stylu AN8009.

    I tak to załatwiam, gdy chodzi o naprawdę małe prądy: bocznik + dokładne
    DC na Sanwie. Pomijając fakt, że dokładność za bardzo potrzebna nie
    jest, +/-25% to użyteczny pomiar.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2022-05-06 11:00:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 6 May 2022 10:32:21 +0200, Piotr Wyderski
    <b...@p...com> wrote:
    > Zasięg ogranicza światłowód, a nadawanie jest w jednej paczce co
    > kilka
    > godzin. Miło mi, że mogłem Ci poszerzyć wyobraźnię. :)

    Pff światłowód.... to nie prawdziwa telemetria. Prawdziwa
    telemetria jaką ja uznaje jest tylko bez przewodów. Liczyłem,, że
    faktycznie coś nowego wymyśliłeś w dziedzinie nadawania RULP (
    ridiculous ultra low power) a tu takie rozczarowanie. :(

    --
    Marek

  • 10. Data: 2022-05-06 11:13:00
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Marek wrote:

> [...]
    > jaką ja uznaje jest tylko bez przewodów. Liczyłem,,  że faktycznie coś
    > nowego wymyśliłeś w dziedzinie nadawania  RULP ( ridiculous ultra low

    Jest mi niezmiernie przykro, że Cię zawiodłem. Obiecuję z tego powodu
    płakać przez całą drogę do banku.

    Niemniej, nawet RULP powinno być do zrobienia na MSP430, jeśli będzie
    nadawał krótką paczkę raz na dzień.

    Pozdrawiam, Piotr