  • 11. Data: 2022-05-06 12:03:33
    Temat: Re: Baterie ceramiczne
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 06 May 2022 11:00:04 +0200, Marek wrote:

    > Pff światłowód.... to nie prawdziwa telemetria. Prawdziwa
    > telemetria jaką ja uznaje jest tylko bez przewodów. Liczyłem,, że
    > faktycznie coś nowego wymyśliłeś w dziedzinie nadawania RULP (
    > ridiculous ultra low power) a tu takie rozczarowanie. :(

    Byl jakis spec, ktory co prawda przewody uzywał, ale nadawal szumowo,
    tzn rezystory rozne wlaczal, a one sobie szumialy.

    Ale one szumia, jak prad plynie.

    J.

  • 12. Data: 2022-05-06 13:02:03
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > Byl jakis spec, ktory co prawda przewody uzywał, ale nadawal szumowo,
    > tzn rezystory rozne wlaczal, a one sobie szumialy.

    Jak chcieć na poważnie iść w transmisję zeromocową, to pomysłu pana
    Termena chyba nic nie przebije:

    https://www.cryptomuseum.com/covert/bugs/thing/

    Pozdrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2022-05-06 14:48:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 May 2022 13:02:03 +0200, Piotr Wyderski wrote:

    > Jak chcieć na poważnie iść w transmisję zeromocową, to pomysłu pana
    > Termena chyba nic nie przebije:
    >
    > https://www.cryptomuseum.com/covert/bugs/thing/

    A to tak - piekna robota :-)

    Strzezcie sie wrogów przynoszących dary :-)

    J.

  • 14. Data: 2022-05-06 15:34:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > I tak to załatwiam, gdy chodzi o naprawdę małe prądy: bocznik + dokładne
    > DC na Sanwie. Pomijając fakt, że dokładność za bardzo potrzebna nie
    > jest, +/-25% to użyteczny pomiar.

    Mierzyłem niskie prądy zasilając coś z kondensatora i mierząc po jakimś
    (zmierzonym) czasie napięcie na nim.
    Innym pomysłem (nie wdrożonym) było zasilenie czegoś z zasilacza przez
    RC o dużym R i po daniu czasu na ustabilizowanie się stanu pomiar
    napięcia na C.

    Jako coś podobnego - pomiar zmian upływności superkondensatorów.
    Połączyłem równolegle dwie grupy 10 x 1F (dwa różne typy, po 10 dla
    uzyskania uśrednionego wyniku). Obie grupy ładowałem do 2,7V. Wychodząc
    z pracy notowałem czas i odłączałem je i na drugi dzień zapis czasu,
    pomiar napięcie i ponownie podłączałem do ładowania.
    Zgodnie z oczekiwaniami upływność była z dnia na dzień coraz mniejsza.
    P.G.

  • 15. Data: 2022-05-06 17:43:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 6 May 2022 11:13:00 +0200, Piotr Wyderski
    <b...@p...com> wrote:
    > Jest mi niezmiernie przykro, że Cię zawiodłem. Obiecuję z tego
    > powodu
    > płakać przez całą drogę do banku.

    A mi przykro, że w 21 w.musisz chodzić do banku :). Zamykają Ci bank
    o której?

    --
    Marek

  • 16. Data: 2022-05-06 18:15:53
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Marek wrote:

    > A mi przykro, że w 21 w.musisz chodzić do banku :). Zamykają Ci bank o
    > której?

    To amerykański idiom, jak widzę mogłeś nie znać.

    Piotr

  • 17. Data: 2022-05-06 18:31:41
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 06.05.2022 o 10:57, Piotr Wyderski pisze:

    > Sanwa PC7000 ma tryb dokładny pomiaru DC (1.25 pomiaru na sekundę) i
    > normalną rozdzielczość 10nA. Dobre elektrometry Keithley mierzą od 20fA
    > -- chciałbym taki mieć.

    Sąsiedzi z biofizyki mierzą prądy pojedynczych kanałów jonowych, nawet
    pojedyncze fA. Jakiś kastomowy Keithley. Widziałem, jak to robią.
    Przewody za $$$ za metr mocowane na prowadnicach, audiowoodysta byłby
    zachwycony.

    Paweł

  • 18. Data: 2022-05-06 19:07:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 May 2022 10:57:52 +0200, Piotr Wyderski wrote:

    > Sanwa PC7000 ma tryb dokładny pomiaru DC (1.25 pomiaru na sekundę) i
    > normalną rozdzielczość 10nA. Dobre elektrometry Keithley mierzą od 20fA
    > -- chciałbym taki mieć. Ale nawet lampowy staruszek 621 miał zakres
    > 10pA. A przy 200nA mówimy o baterii 1.5V zwartej opornikiem 7.5M -- to
    > naprawdę poza granicą wyobraźni?

    Nie, ale takim "podstawowym" miernikiem, to juz jakis klopot.
    Bocznik 1M dac ? :-)

    J.

  • 19. Data: 2022-05-06 19:27:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 May 2022 18:31:41 +0200, Paweł Pawłowicz wrote:

> [...]
    > pojedyncze fA. Jakiś kastomowy Keithley. Widziałem, jak to robią.
    > Przewody za $$$ za metr mocowane na prowadnicach, audiowoodysta byłby

    https://youtu.be/eOti3kKWX-c?t=780

    Jesli wspolczesny fotopowielacz potrafi zlapac pojedynczy foton
    ... to moze ten potrafi zlapac pojedynczy elektron/jon ...

    J.

  • 20. Data: 2022-05-06 19:30:37
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 06.05.2022 o 19:07, J.F pisze:

    > Nie, ale takim "podstawowym" miernikiem, to juz jakis klopot.
    > Bocznik 1M dac ? :-)

    Przetwornik prąd-napięcie na opampie.

    P.P.